پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
استاندار خوزستان با بیان این‌که رکود به منزله این است که افزایش تولید و خلق ثروت جدید، یا نیست و یا خیلی ناچیز است، گفت: در این حالت انتظار این است که مقدار مالیات، ثابت باقی بماند و رشد دو چندان نداشته باشد. چرا که در صورت افزایش مالیات، بار و فشار بر بخش تولید وارد می‌شود و تولید به سمت تعطیلی و رکود می‌رود.

شعار سال: غلامرضا شریعتی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع مالیات که امروز، 6 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در استان و با برنامه‌ریزی‌هایی که در آینده انجام می‌شود، روند تولید تسهیل و موانع تولید نیز کاسته شود.

وی افزود: همچنین امیدوارم در خوزستان که از ابتدای شکل‌گیری صنعت در کشور به عنوان یکی از استان‌های مادر برای بخش صنعت بوده است، تولید بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.

شریعتی عنوان کرد: اگر چه همه عزیزان و دوستان ادعا می‌کنند که چرخ مملکت باید از راه مالیات بچرخد و ما نیز باید کشوری باشیم که تنها متکی بر نفت نباشیم و باید مانند تمام کشورهای توسعه‌یافته عمده هزینه‌ها بر دوش مالیات باشد تا نوسان قیمت نفت روند جاری و اقتصادی مملکت را با خدشه مواجه نکند، ولی باید گفت که در حال حاضر کشور با رکود مواجه است.

وی تصریح کرد: در اقتصادهای دارای رشد، مالیات نیز باید افزایش پیدا کند اما وقتی کشوری دچار رکود می‌شود از دایره منطق خارج است که ما صرفاً به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها از زیان‌دیدگان مالیات دریافت کنیم.

شریعتی بیان کرد: بنابراین در این مدت فشار مضاعفی بر بخش تولید کشور و خصوصاً استان خوزستان وارد شده است. در سال‌های قبل که با رکود تورمی مواجه بودیم و فشار مضاعفی روی بخش تولید آمد. با این حال، امسال با یک رشد اقتصادی مواجه شدیم و امیدواریم به تدریج کشور از این حالت رکود خارج شود و مسیر رشد را پی گیرد.

استاندار خوزستان با تأکید بر این که جهت اخذ مالیات قانونمند همگی باید هم‌صدا باشیم، گفت: اگر بنا باشد در شرایط رکود نیز همچنان فشار آوریم، جز تعطیلی و بیکاری بیشتر و ضعیف‌تر و نحیف‌تر کردن بخش تولید چیز دیگری عایدمان نمی‌شود که این منجر به واردات بی‌رویه و بیکاری مضاعف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان امر نیز باید راهکاری برای این موضوع بیاندیشند و به گونه‌ای نباشد که بنشینیم و جدول پر کنیم! در سال گذشته 3200 میلیارد تومان درآمد برای ما پیش‌بینی شد که امسال این مبلغ به 3900 میلیارد افزایش پیدا کرد و معادل 20 درصد رشد بود که این مساله مقداری بخش تولید ما را با مشکل مواجه می‌کند.

شریعتی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد و استدلال‌های منطقی که آوردیم خوشبختانه برای سال آینده کمترین رشد درامدهای مالیاتی را برای خوزستان در نظر گرفتند که 1.4 درصد است اما رشدی که امسال داشتیم، غیرمنطقی بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 7 دی 95، کد مطلب: 9510-4674-5: www.khouzestan.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین