پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان روستایی کشور است و 48درصد جمعیت این استان روستایی هستند.

شعارسال : پژمان نیک اقبالی در نخستین نشست کارگروه توسعه روستایی و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سیاست دولت تدبیر و امید توجه به روستاها است بنابراین باید برای ماندگاری و پایداری شغلی در روستا برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 1700 روستا در استان وجود دارد، اظهارکرد: توسعه روستایی به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم در حال تدوین است مدیران در رابطه با این قشر از جامعه در سند توسعه دستگاه خود بازنگری کنند.

نیک اقبالی تصریح کرد: می‌توان علاوه بر سند توسعه روستایی، سند توسعه عشایر را به صورت مکمل در کنار همدیگر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه زنان نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: در سند توسعه روستایی و عشایری استان به حضور و نقش زنان توجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون از تجمیع روستاها در این استان استقبالی نشد و هم اکنون نیز با توجه به پراکندگی امکانات و خدمات ارائه شده، تجمیع فایده‌ای ندارد.

نیک اقبالی با بیان اینکه 13 مدرسه یک کلاسه در استان وجود دارد، بیان کرد: گران‌ترین آموزش و پرورش

کشور متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است که هزینه بالایی را در پی دارد.

وی تأکید کرد: سال گذشته حدود 48 درصد اعتبارات استان به روستاها تخصیص داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال‌های اخیر روند جمعیت روستایی استان به سمت شهرها در حال تغییر است، اظهارکرد: با تدوین این سند و برنامه‌ریزی برای پایداری شغلی و افزایش سطح درآمد روستاها می‌توان مهاجرت به شهر را کاهش داد.

نیک اقبالی با بیان اینکه تمام نقاط قوت و ضعف روستاهای در این سند دیده شود، افزود: افزایش طول راه‌های روستایی از 4562 کیلومتر موجود به 4678 کیلومتر در سال 96، حذف 50 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های شریانی و فرعی، راه‌اندازی و توسعه راهدارخانه‌ها در مسیرهای روستایی، آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی از 1750 کیلومتر به هزار و 930 کیلومتر مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به قابلیت‌های روستاهای استان در تولید محصولات کشاورزی گفت: افزایش سطح کشت گیاهان دارویی از 29 هکتار موجود به 157 هکتار، افزایش و گسترش گلخانه‌های موجود، توسعه طرح‌های پرورش ماهی و تولید گوشت مرغ صنعتی از مواردی است که با توجه به آن می‌توان شاهد افزایش درآمد و پایداری در روستاها بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی، معدنی و فرش، اجرای سدهای مخزنی مطالعه شده در استان نظیر سد تنگ سرخ و سد سرپری، افزایش مهار آب‌های زیرزمینی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی، اجرای طرح‌های هادی از 115 روستا به 460 روستا در دو سال آینده، راه‌اندازی هفت مرکز بهداشتی و درمانی جدید و احداث ساختمان مراکز بهداشتی و درمانی در روستاهای پوله زیلایی، خرم‌راه، کت و تمنک، هوشمند‌سازی مدارس روستایی از 3.3 به 10 درصد در سال 96، اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی کشور با امکان ارسال و دریافت فاکس و اینترنت از 223 عدد به 313 و احداث اردوگاه‌های تفریحی، افزایش تعداد شرکت‌های روستایی، برق‌رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار به 740 روستا از جمله اقدامات اولویت‌دار برای توسعه مناطق روستایی استان است.

نیک اقبالی با بیان اینکه در تهیه این سند پیشرفت و توسعه روستاها در تمام زمینه‌ها دیده شود، اضافه کرد: گاز‌رسانی به روستاها از 446 روستا به 600روستا در دو سال آینده در دستور کار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا استان کهکیلویه و بویر احمد ، تاریخ انتشار شنبه 30 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-3884-5 : www.yasouj.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین