پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان حجم سدهای استان همدان را ۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مشکلی در تامین آب شرب استان همدان وجود ندارد ولی رعایت الگوی مصرف باید در اولویت قرار گیرد.

شعار سال: مرتضی عزالدین اظهار داشت: در سال آبی 95-96 حدود 115 میلیمتر بارش برف و باران در سطح استان همدان رخ داده که خوشبختانه وضعیت ذخایر آبی همدان با این بارش‌ها بهبود یافته است.

وی افزود: سال آبی گذشته 467 میلی‌متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داد که این رقم سال 93، 302 میلیمتر و در متوسط بلندمدت 330 میلی‌متر بوده و در سال آبی 95-96، 115 میلیمتر بارندگی در سطح استان همدان رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش شدیدی داشته است.

عزالدین با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به 68 میلیون و 790 هزار مترمکعب کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان هفت میلیون و 360 هزار مترمکعب، سد کلان ملایر 44 میلیون و 300 هزار مترمکعب و سد اکباتان همدان 13 میلیون و 400 هزار مترمکعب ذخیره آبی دارند.

وی با اعلام اینکه سد اکباتان همدان با کاهش ذخیره آبی نسبت به ماه‌های گذشته مواجه بوده است، تصریح کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 13 میلیون و 400 هزار مترمکعب کاهش یافته و 40 درصد از ذخیره سد پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه سد اکباتان سال آبی گذشته سرریز کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان ورودی به سد هزار و 504 لیتر در ثانیه و میزان خروجی 475 لیتر در ثانیه است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است گفت: سد سرابی تویسرکان 7 میلیون و 360 هزار مترمکعب ذخیره داشته و میزان خروجی از آن 58 لیتر در ثانیه است که پکیچ تصفیه‌خانه برای تامین بخشی از آب شهرستان تویسرکان در کنار این سد ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش سال آبی گذشته در همدان بی‌نظیر بوده و در 20 سال گذشته چنین بارشی رخ نداده است گفت: به طور متوسط سالانه 6 میلیارد و 388 میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است ولی از سوی با 67 درصد تبخیر در استان همدان مواجه هستیم.

وی حجم آب در دسترس استان همدان پس از تبخیر را دو میلیارد و 680 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سهم آب‌های زیرزمینی از این منابع تجدیدپذیر 1.948 میلیارد مترمکعب و سهم آب‌های سطحی 740 میلیون مترمکعب است.

عزالدین با اشاره به اینکه همدان از ذخایر آبی مناسبی برخوردار است ولی باید صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: تلاش بر این است تا برای پاییز امسال ذخیره مناسبی را در سدهای استان همدان نگه‌داشت تا دچار مشکل نشویم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کد مطلب: 3802471:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
خدا همه ما را حفظ کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
خشکسالی داره وارد می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین