پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سند توسعه روستاهای این استان تهیه و تدوین می شود.

شعارسال :داریوش مظفر در نخستین کارگروه توسعه روستایی استان افزود: تهیه و تدوین سند توسعه روستایی بر اساس برنامه پنج ساله پنجم بوده و در صورت تصویب نهایی امکان تغییر آن و ارائه برنامه های جدید مطابق برنامه ششم توسعه نیز وجود دارد.

وی اظهارکرد: الگوی توسعه در هر کدام از روستاهای استان نیز به شرایط، مشکلات و قابلیت های آن بستگی دارد و نمی توان با یک الگوی واحد به توسعه همه جانبه و پایدار در تمام روستاهای استان دست یافت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در سطح روستاها انسان محور توسعه است و توسعه روستاها موجب افزایش سطح رفاه مردم، رفع فقر و بیکاری و توزیع عادلانه منابع در این مناطق خواهد شد.

مظفر تصریح کرد: 1674روستای دارای سکنه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 555 روستای بالای 30 خانوار دارای دهیاری هستند.

وی ادامه داد: 109 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ایجاد و راه اندازی دهیاری هستند که امسال مجوز آنها دریافت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: روستاهای این استان با وجود برخورداری از مواهب و منابع سرشار خدادادی، شرایط اقلیمی منحصر به فرد، جاذبه های متنوع گردشگری، وجود بقاع متبرکه، داشتن منابع فراوان آب، خاک و سایر ظرفیتهای موجود به دلیل محرومیت ریشه دار تاریخی متأسفانه نتوانسته اند همپای دیگر روستاهای کشور مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنند بعبارت دیگر با وجود تکنولوژی های روز افزون همچنان توسعه نیافته مانده اند.

مظفر اضافه کرد: تهیه و تدوین سند توسعه روستایی استان با لحاظ توانمندیها، محدودیت ها و موانع می تواند توسعه یافتگی روستاها را سرعت بخشد و عملی کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا استان کهکیلویه و بویر احمد ، تاریخ انتشار شنبه 30 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-7814-5 : www.yasouj.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین