پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری استاندار و اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در ماه جاری برای تسریع در تکمیل تالار شهر قزوین اقدام می کنیم.
شعارسال: علی اصغر کاراندیش روز پنجشنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: هشت طرح فرهنگی عمرانی در کشور در حال احداث و تکمیل شدن است که تالار شهر قزوین کمترین پیشرفت را دارد که برای تسریع در کار با کمک لازم صورت گیرد.

وی افزود:این طرح ابتدا استانی بود سپس ملی شد ومجددا به پروژه ملی استانی تغییر وضعیت داد و این تغییرات موجب توقف کار شد و در مقطعی حتی اعتبارات تخصیص یافته به آن تزریق نشد و برگشت خورد و مشکلات را بیشتر کرد.

کاراندیش بیان کرد: این پروژه که قسمتهای مختلفی دارد در صورت تکمیل شدن می تواند بخش زیادی از نیازهای هنرمندان استان را به سالن های نمایش موسیقی و تئاتر تامین کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد تصریح کرد: برای تکمیل این مجموعه هنری بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از منابع استانی امسال ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان هم ما اختصاص می دهیم تا کار بسرعت ادامه یابد.

وی اضافه کرد: پیشرفت ۱۱ درصدی این پروژه قابل قبول نیست و باید تاخیر گذشته با تزریق اعتبار جبران شود و با همکاری خوب استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه امیدواریم اعتبارات مناسبی برای تسریع در کار تزریق شود.

کاراندیش گفت: برای سال آینده هم تلاش می کنیم تا اعتبارات خوبی را در این مجموعه اختصاص دهیم تا کار شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: سیاست دولت کوچک کردن بدنه خود و واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی است که در این زمینه ادارات ارشاد هم باید برنامه ریزی کنند.

کاراندیش بیان کرد: البته در واگذاری امور فرهنگی حرف برای گفتن زیاد است و حساسیت های زیادی در این بخش داریم که باید در جلسات کارشناسی مورد توجه قرار گیرد اما به هرحال باید سیاست کاهش تصدی گری عملیاتی شود.

* نماینده بویین زهرا در مجلس: امور فرهنگی مناطق محروم بیشتر توجه شود

در این دیدار روح الله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکلات فرهنگی در مناطق محروم بیش از جاهای دیگر است لذا انتظار می رود نگاه حمایتی در این مناطق بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خانه فرهنگ شهر شال و معلم کلایه نیمه تمام است که با تزریق اعتبارات لازم می تواند به مرحله بهره برداری برسد و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد که از معاون وزیر درخواست مساعدت داریم.

در ادامه ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ضمن اشاره به استعدادهای هنری استان گفت: در یک اقدام خودجوش پژوهشکده موسیقی و هنر را در قزوین با کمک عده ای علاقمند راه اندازی کردیم و با دعوت از استادان برجسته کشور تلاش شد تا مجموعه غنی در استان شکل بگیرد اما هیچ حمایتی از آن نشد.

وی افزود: اساتید شاخص کشور که به استان دعوت شدند به دلیل حمایت نشدن از سوی ارگانهای فرهنگی دلسرد شدند که از معاون وزیر انتظار داریم برای تقویت این پژوهشکده همکاری لازم را انجام دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9 دی 1395 ، کدخبر: 3863489 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
تالار قزوین و تجهییز به موقع آن برای شهر یک ضرورت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین