پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
مدیر عامل شرکت آبفای قم گفت: ۲۰ حلقه چاه آب در شهر قم با هدف افزایش اطمینان از تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در شرایط اضطراری بازسازی، نوسازی و تجهیز شده است.
شعارسال: علی جان صادق‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر شنبه در سالن زمزم شرکت آبفای قم برگزار شد، ضمن تبریک بیست و ششمین سالروز تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب، به برخی شاخصه‌های کشوری این شرکت اشاره کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش آب در سال ۶۹ حدود ۲۶.۸ میلیون نفر بود که این میزان تا سال ۹۴ با ۱۲۰ درصد رشد همراه بوده و همچنین جمعیت تحت پوشش فاضلاب نیز از ۲ میلیون نفر در سال ۶۹ به ۲۴.۷ میلیون نفر رسیده و رشد ۱۲ برابری داشته است.

وی به تأسیس شرکت آبفا در سال ۷۱ اشاره کرد و افزود: این شرکت در ابتدا ۷۵۰ هزار نفر جمعیت قم را تحت پوشش داشته و اکنون این تعداد به یک میلیون و ۲۰۰ هزا رنفر رسیده است که نشان از رشد قابل توجه‌ای در این زمینه دارد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: در طی این مدت ۱۴۱ هزار فقره انشعاب آب به ۳۰۵ فقره رسیده است و مشترکین فاضلاب ما از هزار و ۲۰۰ به ۷۱ هزار مشترک رسیده که ۸۵ برابر رشد داشته است.

صادق‌پور گفت: جمعیت تحت پوشش شهری ما ۱۰۰ درصد است و همه از انشعاب آب برخوردارد هستند در حالی که میزان شاخص کشوری آن ۹۹.۲ درصد است.

وی با بیان اینکه درصد آب بدون درآمد نیز در قم از سطح کشوری آن کمتر است، گفت: امسال با ایجاد بیش از یک کیلومتر خط جدید، ۳۲ کیلومتر خط فاضلاب را به شبکه فاضلاب وصل کردیم.

* انجام سالیانه بیش از ۹ هزار آزمون بر آب قم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم از انجام بیش از ۹ هزار آزمون فیزیکی، شیمایی، میکربی و... در سال به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب قم در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: شست‌وشوی ۸۰ کیلومتر خطوط انتقال، ۶۰ هزار متر مکعب مخزن و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بازسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰ حلقه چاه در شهر قم با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با هدف افزایش اطمینان از تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در شرایط اضطراری انجام شد.

صادق‌پور از تدوین پروژه‌هایی در جهت اقتصاد مقاومتی چون استفاده از شیرهای کم مصرف، توسعه شبکه فاضلاب و احداث نیروگاه تولید برق در تصفیه خانه آب دلیجان خبر داد و افزود: ۱۷۵ فقره از انشعابات پر مصرف ما به سامانه قرائت از راه دور مجهز شده‌اند.

* اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق ۳ و ۶ شهری

وی انجام ۵ پروژه تحقیقاتی، حمایت از ۳ پایان نامه ارشد و دکتری و ۱۲ هزار ساعت نفر آموزش به کارکنان، اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق ۳ و ۶ شهری با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، افزایش بهره برداری آب از سد پانزده خرداد، نوسازی ۳۰ کیلومتر از شبکه توسعه فاضلاب و نیز واگذاری ۱۱ هزار انشعاب آب و فاضلاب به مشترکین را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب برشمرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب اجرای طرح بی‌نظیر حامیان آب با ۴ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۵۲۰ مدرسه ابتدایی قم و تولید و پخش ۹۰ برنامه صدای آب را از برخی اقدامات فرهنگی این شرکت نام برد.

وی ابراز داشت: به منظور ارائه خدمات سریع‌تر به مشترکین دفتر خدمات امور مشترکین آب و فاضلاب در منطقه پردیسان راه‌اندازی می‌شود.

صادق‌پور در پایان از راه‌اندازی ساختمانی پیشرفته و مجهز برای رفع مشکلات و اتفاقات آب و فاضلاب خبر داد و گفت: امسال ۱۳۰ هزار تماس توسط مشترکین با این شرکت گرفته شد که این تماس‌ها ۴۵ هزار سفر درون شهری مشترکان در شهر قم را کم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395 ، کدخبر: 3864681 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
کار پسندیده و خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین