پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متأسفانه برنامه حمایتی مشخصی برای حمایت و حفاظت از زنان و دختران سرپرست خانوار در کشور وجود ندارد.

شعار سال: عیسی منصوری شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از موسسه خیریه روزبه زنجان به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بخش غیر دولتی و خیرین در ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: توانمندسازی زنان و دختران سرپرست خانوار در جامعه باید به سطح قابل انتظار برسد.

وی فعالیت های موسسه خیریه روزبه را الگو و تجربه ای منحصر بفرد برشمرد و ادامه داد: امیدواریم در سایر نقاط کشور نیز از این تجربه در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استفاده شود.

موﺳﺴﻪ ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ از زﻧﺎن و ﮐﻮدﮐﺎن آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ روزﺑﻪ زﻧﺠﺎن ازﺳﺎل 1378 ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ رﺳﻤﯽ ﺧﻮد را آﻏﺎز ﮐﺮده است و با جلب مشارکت خیران در زمینه ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺮخ آﺳﯿﺐ ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ زﻧﺎن و ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ و ﺑﺪﺳﺮﭘﺮﺳﺖ برنامه ها و اقدامات متعددی را انجام می دهد.

در اﯾﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ اﻓﺮاد ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺟﺎی درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻤﮏ ﻫﺎی ﺑﻼﻋﻮض، آﻣﻮزش ﻫﺎی ﻋﻤﻠﯽ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻬﺎرت ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ آﻣﻮﺧﺘﻪ اﻧﺪ ﺗﻮان ﻻزم ﺑﺮای زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﺑﺪون ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﮐﻤﮏ دﯾﮕﺮان را ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

موسسه خیریه روزبه، تیر سال جاری پروانه فعالیت در سطح ملی را از وزارت کشور دریافت کرد.

منصوری اظهار کرد:در جلسه آینده شورای عالی اشتغال موضوع آموزش نیروی کار در محیط واقعی کار، طرح و بررسی می شود که این امر می تواند مسائل مرتبط به روابط کار را در موسسه ها و مراکزی را که در حوزه توانمندسازی و اشتغال آفرینی فعالیت دارند، تا اندازه ای حل و فصل کند.

مدیر موسسه خیریه روزبه نیز در این بازدید گفت: زنان سرپرست خانوار از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و این موسسه طی 17 سالی که از فعالیت آن می گذرد، توانسته است حدود چهار هزار نفر از جامعه هدف را به مرحله توانمندی برساند.

فرح جمالی افزود: هم اکنون طرح توانمندسازی موسسه خیریه روزبه زنجان با همکاری معاونت امور بانوان ریاست جمهوری به صورت نمونه در سطح 10 استان کشور در حال اجرا است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370641:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین