پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: طبق برنامه پیش بینی شده همه مردم این استان تا 2 سال آینده صاحب کارت ملی هوشمند می شوند.
شعار سال: محمود علیپور روز دوشنبه با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 173 هزار فقره کارت هوشمند در این استان صادر شده است اضافه کرد: در 9 ماهه سال جاری نیز 223 هزار فقره کارت هوشمند در همدان صادر شده است.

وی بیان کرد: پس از ارائه کارت هوشمند به مردم، دستگاه های خدمات رسان می توانند خدمات خود را بر مبنای اطلاعات کارت هوشمند به مردم ارائه دهند. مدیر کل ثبت احوال استان همدان گفت: یکی از مزیت های برجسته صدور کارت هوشمند، مراجعه نکردن شهروندان به نهادهای خدمات رسان و انجام کارها به صورت الکترونیکی و با استفاده از سیستم رایانه است.

علیپور افزود: کاهش مراجعه شهروندان به نهادهای خدماتی در جلوگیری از اتلاف و هدر رفت وقت آنان، جلوگیری از تردد آنها، کاهش مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی ناشی از آن تاثیر دارد.

*دیر ثبتی نداریم

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: دو شاخص منفی شامل 'کم ثبتی' و 'دیر ثبتی' در ارزیابی عملکرد ثبت احوال تاثیر دارد.

علیپور با بیان اینکه هر واقعه ای که رخ می دهد باید در مهلت قانونی ثبت شود بیان کرد: 99.3 درصد فوت ها و 99.8 درصد ولادت های این استان در مهلت قانونی ثبت شده اند.

وی بیان کرد: طبق قانون واقعه فوت حداکثر باید در مدت 10 روز و ولادت باید حداکثر در زمان 15 روز پس از تولد ثبت شود که در غیر اینصورت دچار 'دیر ثبتی' شده ایم.

مدیرکل ثبت احوال همدان اظهارکرد: مهمترین منابع آماری این اداره کل برای ثبت وقایع تولد و وفات بیمارستانها و آرامستانها هستند.

علیپور افزود: در مراکز درمانی که روزانه بیش از 20 واقعه فوتی در آن رخ می دهد نماینده ثبت احوال به صورت متمرکز مستقر شده است.

وی اضافه کرد: اداره ثبت احوال به شبکه اعلام مجهز بوده و پس از گذشت یک هفته از مهلت تعیین شده برای ثبت وقایع با متقاضی برای مراجعه به ثبت احوال تماس برقرار می شود.

مدیرکل ثبت احوال همدان بیان کرد: با توجه به اینکه مادران برای به دنیا آوردن کودک به بیمارستانها مراجعه می کنند در زمینه ثبت موالید مشکلی وجود ندارد.

علیپور بیان کرد: بهترین منابع خبری برای ثبت موالید و به ویژه فوت های صورت گرفته در روستاها، دهیاران هستند چون احتمال می رود برخی افراد به علت کهولت سن جان باخته و مراجعه ای به بیمارستان نداشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه داشتن مدارک لازم برای برخورداری از حقوق اجتماعی به خصوص هنگام انحصار وراثت الزامی است بیشتر افراد اقدام به ثبت وقایع فوت می کنند.

مدیرکل ثبت احوال همدان تصریح کرد: چنانچه واقعه فوت ثبت نشود احتمال سو استفاده از مدارک هویتی متوفی زیاد است ولی با توجه به فرهنگسازی صورت گرفته و بالا بودن آمار ثبت فوت، همدان مشکلی در این زمینه ندارد.

علیپور افزود: دهیار، پزشک، مراکز درمانی، پرسنل آرامستان و عوامل پلیس به محض اطلاع از فوت یک شهروند مکلف به اطلاع رسانی هستند و ساختار به گونه ای تعریف شده که تا مرگ یک فرد ثبت نشود وی را دفن نمی کنند.

وی اظهار کرد: همچنین ثبت موالد نوزدان برای گرفتن دفترچه بیمه، نام نویسی به موقع کودک در مدرسه و دیگر خدمات الزامی است، بنابراین والدین در مهلت قانونی اقدام به دریافت شناسنامه برای نوزادان می کنند.

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط ثبت احوال استان همدان آمار ولادت، طلاق و ازدواج در 9 ماهه سال جاری در این استان کاهش و فوت افزایش داشته است.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13 دی 1395، کد مطلب: 82370724، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
چرا همه چیز باید از تهران شروع بشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
واقعا این دوستمون راست میگه
هر چی زحمت این کشوره رو دوش شهرستان هاست.هر چی کمبود امکاناته باز برای شهرستان هاست.بعد میگن چرا مهاجرت ب تهران زیاد..ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین