پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
مدیر کل کمیته امدادامام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: بیش از یک هزار و200 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد، کسانی هستند که مرد خانواده به هر علتی در زندان به سر می برد.

شعار سال: عباس اهرابی دوشنبه با بیان اینکه این آمار رو به افزایش است اظهار داشت: تعدادی از مددجویان کمیته امداد کسانی هستند که قوه قضاییه آنها را به سمت این نهاد می‌کشاند.

وی افزود: بخش دیگری از افراد تحت پوشش کمیته امداد به علت درگیری با معضل اعتیاد به این نهاد پناه آورده‌اند و در چنین خانواده‌هایی اعتیاد آنقدر رسوخ می‌کند که توان اقتصادی خانواده را گرفته و آنها را به جایی می‌رساند که به عنوان بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه طلاق در سال های اخیر یکی از علل افزایش شمار تحت پوشش این نهاد به شمار می رود گفت: در سال های اخیر به علت وضعیت فرهنگی جامعه و افزایش طلاق بیش از یکهزار و733 نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: حوادث جاده ای و نبود بیمه های اجتماعی هم باعث گسیل برخی از افراد به این سمت شده است.

اهرابی اظهار داشت: این عوامل سبب شده‌اند که جمعیت تحت پوشش این نهاد چند هزار شود و این در حالی است که ما به ابعادی چون آموزش، تحصیل، مسکن این افراد در حد توان رسیدگی می‌کنیم اما همواره ابعاد هست که از دست کمیته امداد بر نمی آید.

وی تصریح کرد: اقدامات کمیته امداد به نوعی پیشگیرانه است زیرا چنانچه کمیته امداد این اقدامات را انجام ندهد به علت آنکه جامعه هدف آسیب پذیرتری نسبت به آحاد جامعه دارد ممکن است مشکلات آنها تبدیل به معضل پیچیده‌ای شود که دستگاهی چون نیروی انتظامی، قوه قضاییه را وارد میدان کند .

وی افزود: اگر به مشکلات این قشر پاسخ داده نشود مسائل آنها بیش از پیش دامن نظام را خواهد گرفت.

استان 940 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370658:www. isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
واقعا پدر در زندان باشه باید بشکلی به خانواده کمک کرد تا کمتر آسیب ببینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
بهتر نیست که در اینگونه موارد به جای فرستادن انها به زندان به کارگاه ها و کارخانه های ویژه فرستاده شوند که در کنار کار کردن و تامین هزینه های خانواده بتوانند حرفه ای را یاد بگیرند تا پس از ازادی بتوانند زندگی مجرمانه خود را ترک کنند؟
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین