پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
معاون عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه کشتارگاه های استان همدان با نصف ظرفیت فعالیت می کنند افزود: احداث کشتارگاه جدید صرفه اقتصادی ندارد و هیچ مجوزی برای این منظور داده نمی شود.
شعار سال: محمود رضا عراقی روز یکشنبه در کمیته توسعه و برنامه ریزی اسدآباد با اشاره به ساماندهی کشتارگاه های استان گفت: به لحاظ هزینه بربودن احداث کشتارگاه صنعتی رقابت در این عرصه پذیرفتنی نیست و تا زمانی که ظرفیت کشتارگاه های استان تکمیل نشود هیچ مجوز جدیدی صادر نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و تغذیه مردم افزود: کشتارگاه های سنتی موجود در استان که موازین بهداشتی را رعایت نکنند طبق قانون تعطیل خواهند شد.

عراقی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اجتماعی به دنبال تعطیلی کشتارگاه اسدآباد تا زمانیکه موانع بهداشتی این واحد برطرف نشده است همچنان تعطیل خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری افزود: مالک این کشتارگاه می تواند با حمایت دولت برای تبدیل واحد خود به صنعتی در مقیاس کوچک اقدام نماید.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های استان باید صنعتی، بهداشتی و مجهز به سیستم پیش سرد باشند، گفت: سیستم پیش سرد با صرف 10 میلیارد ریال در کشتارگاه صالح آباد راه اندازی شده و با پیگیری های انجام شده کشتارگاه های ملایر و نهاوند علاوه بر کشتار صنعتی دارای سیستم پیش سرد هستند.

عراقی تصریح کرد: اجرای طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاه های دام از ضروریات ساختاری کشتارگاه هاست و این امر موجب کاهش انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و طیور می شود.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر برای جلوگیری از کشتار قاچاق دام گفت: دستگاه های نظارتی بر ذبح بهداشتی و رساندن گوشت سالم به مردم باید تلاش بیشتری کنند.

کشتارگاه سنتی اسدآباد به دلیل رعایت نشدن استاندارد های ذبح بیش از یکسال است که تعطیل می باشد.

در استان همدان هشت کشتارگاه وجود دارد که پنج کشتارگاه صنعتی است.

شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370257، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
اقدام بسیار پسندیده و درستی است. راهش هم همین است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین