پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
جایگاه داران 9 استان در قزوین دور هم جمع و خواستار تجدید نظر وزارت نفت در واگذاری پخش فرآورده های مایع به بخش خصوصی شدند.

شعارسال: این جایگاه داران در همایش جایگاه داران و انجمن های منتخب کشور که با محوریت شرکتهای برند و با هدف بررسی مشکلات برند سازی شرکتهای زنجیره ای توزیع فرآورده های مایع و CNG برگزار شد هم اندیشی کردند.

جایگاه داران استانهای قم ، کردستان ، گلستان ، گیلان ، اردبیل ، آذربایجان غربی ، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و قزوین در این مراسم حضور داشتند.

جهانگیر ضابطی ، نائب رئیس کانون جایگاه داران کشور در این مراسم گفت : با برند سازی که الان از ان صحبت می شود مخالف است چرا که شرکتهای برند از دل جایگاه داران بیرون نیامده اند و عموما شرکتهای خاص و تازه تاسیسی است که مدیریت برخی از آنها را کارشناسان ارشد بازنشسته شرکت نفت به عهده دارند .

نائب رئیس کانون جایگاه داران کشور افزود : با برند سازی از نظر حقوقی رابطه جایگاه داد دار با شرکت نفت قطع می شود .

ضابطی اضافه کرد :در برند سازی ، مجوز راه اندازی جایگاه تک سکو درکنارپیاده روها و پارکها به یک عده خاص داده می شود بدون اینکه آن عده سرمایه گذاری کرده باشند .

وی افزود : جایگاههای تک سکو ، با کمترین هزینه ، یعنی فقط هزینه ی تلمبه بعضا دو نازله و یک مخزن راه اندازی می شوند .

ضابطی گفت : جایگاههای تک سکو ، سامانه هوشمند سوخت ندارد و بعلت نداشتن کارت سوخت ، قاچاق سوخت در این جایگاهها به سهولت انجام می شود.

وی افزود : زمین این جایگاهها متعلق به شهرداری است و سقف و دیوار هم ندارد که باعث کاهش ایمنی می شود .

نائب رئیس کانون جایگاه داران کشور اضافه کرد : در جایگاههای تک سکو از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح بنزین لیتری ۲۰ تومان ارزانتر عرضه می شود بنابراین مشتریان بیشتری جذب می کنند .

ضابطی افزود : جایگاه های تک سکو در اصفهان و قم به صورت پایلوت راه اندازی شده است که با توجه به اینکه کنار پیاده رو ها و پارکهاست تهدید جدی برای محیط زیست محسوب می شود.

وی تاکید کرد : با توجه به سرمایه گذاری جایگاه داران قدیمی این رقابت ناعادلانه است .

همایون صالحی ، دبیر کانون صنف جایگاه داران کشور هم در این مراسم گفت : وزارت نفت با هدف کوچک کردن دولت ، به جای مراوده با جایگاه داران پخش فراورده های مایع را به 30 شرکت بخش خصوصی واگذار کرده است .

همایون صالحی تاکید کرد : شرکتهای برند از جایگاه داران نیستند و در واقع هیچ تجربه و سابقه ی کاری در رابطه با توزیع فرآورده های نفتی ندارند .

صالحی اضافه کرد : شرکتهای برند می توانند ۳۰ درصد جایگاههای هر استان و یا ۲۰ درصد جایگاههای سطح کشور را در اختیار داشته باشند.

وی افزود : این طرح از اوایل بهمن طبق دستور مدیربازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی اجرایی می شود و در ابتدا ی اجرای آن ، جایگاههای جدید الاحداث حتمن باید تحت پوشش شرکتهای برند باشند .

صالحی گفت : ده درصد کارمزد سال ۹۵ بعنوان تشویق به جایگاه داران قدیمی تعلق می گیرد تا این جایگاهها به تدریج تحت پوشش شرکتهای برند ، قرار گیرند .

دبیر کانون صنف جایگاه داران کشور ، محاسبه کارمزد و نحوه پرداخت ان ، حمل و نقل وضعیت مالکیت جایگاهها ، درجه بندی جایگاهها از طرف شرکتهای برند ، نحوه کنترل کمی و کیفی فرآورده ها را از دیگر مشکلاتی نام برد که برای جایگاه داران با برند سازی ایجاد می شود .

در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه فرآورده های مایع و ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور فعال است .

در قزوین هم ۸۴ جایگاه چند منظوره سوخت بنزین ، گازوئیل و سی ان جی و ۲۳ جایگاه تک منظوره دولتی سی ان جی و یک جایگاه خصوصی فعالیت می کند.

بر اساس آمارها ، مصرف روزانه نفت گاز یا گازوئیل در کشور ۹۵ میلیون لیتر ، بنزین ۷۵ میلیون لیتر و گاز ۴۵ میلیون متر مکعب است.

همچنین در استان قزوین روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین ، یک میلیون و ۲۰۰هزار لیتر گازوئیل یا نفتِگاز و هفتصد هزار متر مکعب گاز یا سی ان جی مصرف می شود .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13دی1395، کدخبر: 5922525: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
امان از دست شما جایگاه داران و کم فروشی های شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین