وی افزود: توجه به بسته بندی و ارتقاء کیفیت آن از مقدمات لازم برای صادرات محصول به سایر کشورها به حساب میآید که ضروری است با شناخت صحیح از نیازهای بازارهای هدف، شیوه حمل و نقل، مسافت و...محصولات را در بسته بندیهایی عرضه کنیم که مورد پسند مشتری باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم با تأکید بر اهمیت ارزیابی رقبا در بازارهای صادراتی عنوان کرد: پس از حضور اعضاء کنسرسیوم سنگ قم در چهل و سومین نمایشگاه تخصصی بازرگانی بغداد، بررسی بازارهای منطقه ایی توسط کارشناسان و فعالان این خوشه و ارزیابی و شناخت بهتر سنگ کشورهای رقیب و شناخت نقاط قوت و ضعف سنگهای ایران در مقایسه با آنها به صورت میدانی صورت گرفت.
وی یکی از نقاط ضعف سنگهای ایران نسبت به رقبا را بسته بندی نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: عامل توسعه و فعالان خوشه سنگ قم توانستند با شناخت مناسبی که از نمونههای موفق بسته بندی سنگ بدست آوردند پس از حضور در ایران اقدام به مذاکره با تولیدکنندههای پالت نموده و در مدت کوتاه توانستند پالتهای بسته بندی سنگ با کیفیتی به مراتب بهتر از پالتهای ایتالیایی و اسپانیایی تولید کنند.
طیبینژاد افزود: پس از تلاشهای صورت گرفته شاهد تغییر در نحوه ساخت پالت بودهایم و این الگو به سرعت در حال تسری به سایر واحدهای تولیدی میباشد زیرا معتقدیم الگوسازی مناسب سبب جریان سازی و ایجاد روند رو به رشد و توسعه صنایع کوچک و متوسط استان قم میشود.
با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 دی 1395، کد مطلب: 3867803، www.mehrnews.com