پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
ورزشگاه نقش جهان اصفهان پس از ۲۲ سال چالش، بالاخره قرار است به زودی افتتاح شود. پروسه ساخت و ساز این ورزشگاه و اظهارنظرهای مسئولان درباره آن بسیار جالب و خواندنی است.

شعار سال: ورزشگاه نقش جهان اصفهان، سال‌ها است که در چالش ساخت و ساز به سر می‌برد و هر سال، مسئولان وعده افتتاح آن را می‌دهند و باز، کار به سال‌های بعد و مسئولان بعد حواله می‌شود. گفته شده این ورزشگاه قرار است در یک بازی رسمی بین تیم فوتبال سپاهان و یک تیم خارجی - به منظور خداحافظی محرم نویدکیا - رسما افتتاح می‌شود.

از آغاز ساخت و سازها در ورزشگاه نقش جهان، حدود ۲۲ سال می‌گذرد اما در این گزارش به بررسی اخبار درباره روند ساخت و ساز ورزشگاه نقش جهان و نقل قول‌های مسئولان ورزش کشور و پیمانکاران پروژه و نیز مسئولان استان اصفهان از سال ۱۳۸۶ یعنی آغاز عملیات تکمیل ظرفیت ورزشگاه نقش جهان، پرداخته‌ایم.

۶ مرداد ۱۳۸۶

با اختصاص اعتبار ۱۰.۵ میلیارد تومانی؛ عملیات تکمیل ورزشگاه نقش جهان آغاز شد

پیمانکار جدید ورزشگاه نقش جهان با دریافت اعتبار ده و نیم میلیارد تومانی کار خود را برای اتمام تکمیل ورزشگاه آغاز کرد. بعد از مشکلات پیش آمده برای پیمانکار قبلی ورزشگاه نقش جهان، این پیمانکار کنار گذاشته شد و این پروژه به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی سپرده شد. این شرکت نیز با مذاکراتی که با یک پیمانکار جدید انجام داد، عملیات تکمیل ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان را به این پیمانکار واگذار کرد تا هر چه سریع‌تر این ورزشگاه آماده بهره‌برداری شود. بنابراین گزارش، با اختصاص اعتبار ده و نیم میلیون تومان قرار است ورزشگاه نقش جهان تا ۲ سال آینده تکمیل و برای مسابقات کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین تربیت بدنی اصفهان اعلام کرد، تکلیف معارضین زمین‌های دهکده المپیک اصفهان نیز به سرانجام رسید و با اختصاص اعتبار ۵ میلیارد تومان و واگذاری ۱۷۰۰ پلاک زمین به معارضین زمین‌های دهکده المپیک، این افراد دست از شکایت‌شان به خاطر تصاحب زمین‌هایی که برای ساخت این مجموعه ورزشی توسط سازمان تربیت بدنی گرفته شده، برداشتند. خبر دیگر نیز حاکی است، ۱۵ مرداد ماه استادیوم ۱۵ هزار نفری کاشان به بهره‌برداری خواهد رسید. این استادیوم که ۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، دارای سالن های ورزشی، پیست تارتان، زمین چمن و سیستم نوررسانی است که قرار است با برگزاری دیدار دوستانه پرسپولیس تهران و منتخب کاشان با حضور علی آبادی به بهره‌برداری برسد.

۹ آبان ۱۳۸۶

استاندار اصفهان در نامه‌ای به شهردار این شهر از وی خواست تا پایان تکمیل ساخت ورزشگاه نقش جهان امکان حمل و نقل هواداران سپاهان را به ورزشگاه فولادشهر فراهم کند.

۱۲ تیر ۱۳۸۷

مدیرکل تربیت بدنی اصفهان: در این جلسه توافق شد، فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و شورای شهر با همراهی سازمان تربیت بدنی ۱۵ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند تا کار بازسازی ورزشگاه تا پایان سال جاری تحقق یابد. شیران در عین حال تصریح کرد: این ۱۵ میلیارد تومان به صورت قرض در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار می‌گیرد و سازمان باید در سال‌های آینده این مبلغ را به شورای شهر و باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن باز گرداند.

۱۷ آذر ۱۳۸۷

مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان گفت: با توجه به تاکید رییس سازمان تربیت بدنی و هماهنگی با استانداری اصفهان مقرر شد ورزشگاه نقش جهان پس از گذشت ۱۸ سال، مردادماه سال آینده به بهره برداری برسد. غلامرضا شیران خاطرنشان کرد: کار ساخت این ورزشگاه که از ۱۸ سال پیش آغاز شده به یکی از معضلات ورزش استان اصفهان تبدیل شده بود که با همکاری استاندار اصفهان گره‌های کور این پروژه باز شده و پیمانکار نیز وعده داده که این پروژه تا مردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

۲۷ بهمن ۱۳۸۸

سرپرست ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: درصورت اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ورزشگاه فوتبال نقش جهان اصفهان، سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

۳ اردیبهشت ۱۳۸۹

مدیرکل تربیت‌بدنی اصفهان: پروژه‌ی نقش جهان در اختیار شرکت توسعه باشد هیچ قولی نمی‌دهیم.

۵ اردیبهشت ۱۳۸۹

محمدرضا ساکت: پیش از این درخواست شده بود تا ادامه روند ساخت استادیوم نقش جهان اصفهان به این استان و شرکت فولاد سپاهان واگذار شود اما ممنوعیت‌های قانونی مانع این کار شده بود. خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های علی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی و تلاش مسوولان استان اصفهان چون خدابخشی، امیدوارم هرچه زودتر این کار به استان اصفهان واگذار شود چرا که به واقع در این استان پتانسیل بالایی برای چنین اقداماتی حتی زودتر از زمان وعده داده شده برای آماده‌سازی کار، وجود دارد.

۲۲ شهریور ۱۳۸۹

مدیرعامل شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی گفت: سازمان تربیت بدنی آمادگی خود را برای واگذاری پروژه نقش جهان به استانداری اصفهان اعلام کرده است. علی ترکاشوند درباره‌ی آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی رییس سازمان تربیت‌بدنی فعال‌تر شدن پروژه نقش جهان و اتمام آن است. در راستای این سیاست،‌ سعیدلو بارها به ما تاکید کرده است. وی ادامه داد: وقتی کارم را آغاز کردم اصفهان جزو اولین استان‌هایی بود که برای بازدید به آن‌جا سفر کردم. ما دو ماه پیش طی بازدیدی که از ورزشگاه نقش جهان داشتیم، به معاون استانداری اصفهان‌ اعلام کردیم که سازمان تربیت بدنی آمادگی دارد جهت استفاده از منابع استانی برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان این پروژه را به استان اصفهان واگذار کند. مدیرعامل شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه مکاتبه‌ها برای واگذاری پروژه‌ی نقش جهان اصفهان انجام شده، تصریح کرد: ما اکنون به دنبال وضعیت پیمانکار و کارکرد هستیم. کار پروژه را تعطیل نکردیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. امسال این پروژه ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد. پیمانکار باید کار کند و با ارائه صورت وضعیت کار، پولش را بگیرد. وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این پروژه به استانداری اصفهان واگذار می‌شود، تاکید کرد: آن‌ها پیگیر هستند ولی هر کاری تشریفاتی دارد. استانداری اصفهان حتی به دنبال پیگیری برای تامین منابع اعتباری نیز هست. ترکاشوند در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وضعیت تکمیل پروژه ورزشگاه نقش جهان در چه شرایطی است گفت: قسمتی از پروژه قبلا به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم اکنون در حال اجراست. کنسول‌های تماشاگران در کارخانه‌ها در حال ساخت است. مدیرعامل شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قرار بود رییس جمهور ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نقش جهان اختصاص دهد. آیا این اعتبار در اختیار شرکت تجهیز قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این درخواست توسط استاندار اصفهان به رییس جمهور داده شده بود. من مکاتبات این درخواست را دیده و خوانده‌ام ولی نمی‌دانم که این اعتبار به استانداری اختصاص یافته یا نه؟

۱ آبان ۱۳۸۹

بیش از ۲۱ نفر از کارگران پروژه نقش جهان اصفهان به بیماری پوستی سالک مبتلا شده اند. جواد رمضانپور کارشناس مسئول بیماری سالک استان اصفهان با تائید این خبر اظهار کرد: دکتر ندیم، از اساتید برجسته سالک استان اصفهان، از زمانی که قرار بود این مجموعه احداث شود اخطارها و هشدارهای لازم را داده بودند، چرا که موقعیت و منطقه کنونی پروژه نقش جهان، (منطقه گز و برخوار) کانون سالک ایران و یکی از سالک خیزترین مناطق جهان است! اما متاسفانه به این هشدارها هیچ اهمیتی داده نشد و این ورزشگاه ساخته شد.

۳ آبان ۱۳۸۹

مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان، خبر ابتلای ۲۱ نفر از کارگران پروژه ی نقش جهان را تکذیب یا تائید نکرد. رشید خدا بخش درباره این موضوع اظهار کرد: صحبت درباره موقعیت فیزیکی ساخت این پروژه و محل احداث ورزشگاه پس از ۲۰ سال، صحبت با تاخیری است و زمان طرح آن گذشته است. در این محل ۱۱۰۰ هکتار زمین به کاربری ورزشی تغییر کاربری داده و ساخت تعدادی پروژه سنگین آغاز شده است. اکنون طرح این موضوع و رسانه ای کردن سالک خیزی نقش جهان تنها این کمک را می تواند بکند که ترفندهای پیشگیری و از بین بردن این بیماری در آن محل - اگر واقعا وجود دارد - صورت گیرد.

۲۲ آذر ۱۳۸۹

عضو هیات مدیره شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور درباره روند آماده سازی ورزشگاه نقش جهان گفت: در حد اعتبارات مصوب شرکت تجهیز روی این پروژه کار می‌کند. به دنبال تامین اعتبارات از طریق شرکت‌های مالی هستیم. در صورتی که این مهم محقق شود تکمیل ورزشگاه نقش جهان جزو اولویت‌های ما خواهد بود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اعتبار این پروژه در طول سال جاری چقدر بوده است یادآور شد: اعتبار این پروژه امسال کمتر از ۱۰ میلیارد بوده است. محمدصادقی درباره این که اگر شرکت چینی با ایران همکاری کند چه زمانی پروژه به اتمام می‌رسد اظهار کرد: اگر اعتبارات لازم تمدید شود ظرف یک سال و نیم تا دو سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود. در غیر این صورت همه چیز بستگی به اعتبار تخصیصی دارد. این پروژه در مجموع نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

۵ دی ۱۳۸۹

رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از توافق های نهایی برای واگذاری پروژه نقش جهان به استانداری اصفهان خبر داد. سعیدرضا اظهار کرد: توافق های لازم برای واگذاری پروژه نقش جهان به استانداری اصفهان انجام شده، ولی فعلا واگذاری صورت نگرفته است. باید دستگاه اجرایی این پروژه تغییر کند و استانداری اصفهان به عنوان مجری جدید معرفی شود. قرار است از محل اعتبارهای سازمان تربیت بدنی و با تایید معاونت راهبردی ریاست جمهوری ۱۲ میلیارد تومان در طول سال جاری و سال آینده (هر سال شش میلیارد تومان) اعتبار در وجه استانداری اصفهان ریخته شود تا این پروژه تکمیل شود.

۱۸ دی ۱۳۸۹

ساکت: پروسه ساخت ورزشگاه نقش جهان یکی از نقاط تاریک ورزش اصفهان است، اما باید پذیرفت که مدیریت پروژه در دست استان اصفهان نبوده و به تازگی منتقل شده است. اگر خاطرتان باشد زمانی که مدیریت ورزشگاه در اختیار استان بود و با این که هنوز کامل نشده بود، مدیریت سازمان به گونه‌ای سازماندهی می‌کرد و پس از آن قرار شد ظرف یکسال طبقه دوم ورزشگاه ساخته شود ولی الان که چهار سال می‌گذرد هنوز انجام نشده است.

۱۴ اسفند ۱۳۸۹

پیمانکار پروژه ورزشگاه نقش جهان با انتقاد ازعدم پرداخت مطالباتش در ۱۳ ماه گذشته گفت: درحال حاضر ۱۱ صورت وضعیت در دست دارم که حتی یک ریال بابت آنها دریافت نکرده‌ام! محمد معروفی در گفت و گو پیرامون نحوه فعالیت در کارگاه این پروژه عظیم ملی اظهار کرد: از آنجایی که ۱۳ ماه است که هیچ پرداختی به ما صورت نگرفته است به آرامی در حال کار هستیم و نقش جهان به کندی در حال تکمیل شدن است. وی افزود: ما نیز تا یک حدی توان پرداخت مطالبات کارگران را داریم، از همین رو نیروهای کمی هم اکنون در محوطه کارگاه در حال فعالیت هستند.

۴ خرداد ۱۳۹۰

مدیرکل تربیت بدنی وقت استان اصفهان درخصوص تکمیل ورزشگاه نقش جهان بیان داشت: طبق مصوبه مجلس که در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسیده است تنها ۳۰۰ هکتار از زمین‌های نقش جهان باید کاربری ورزشی داشته باشند اما هم اکنون ۱۱۰۰ هکتار این مجموعه در حال ساخت است که این برخلاف قانون است چون تنها ۳۰۰ هکتار آن معارض ندارد. خدابخش افزود: تاکنون شهرداری و شورای شهر درخصوص تکمیل این ورزشگاه با ما هیچ مکاتبه‌ای نداشتند، اما اداره تربیت بدنی آمادگی دارد تا در این زمینه اقدام کند.

۴ تیر ۱۳۹۰

کفاشیان در مورد وضعیت نقش جهان در جلسه وی با خدابخش مدیرکل تربیت‌بدنی اصفهان اظهار کرد: در این نشست چیزی عاید من نیز نشد. همچون ۱۰ سال گذشته که در سازمان تربیت‌بدنی بودم و هر سال قرار بود سال آینده این ورزشگاه به بهره‌برداری برسد. من تمام احساسات و علاقمندی شما را درک می‌کنم و امیدوارم مسئولان به این فکر باشند.

۹ مرداد ۱۳۹۰

ذاکر اصفهانی گفت: اگر دولت مدیریت ساخت ورزشگاه «نقش جهان» را به استان اصفهان انتقال دهد، قول می‌دهم یک ساله آن را به انجام برسانیم.

۲۳ شهریور ۱۳۹۰

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشیدرباره آخرین وضعیت واگذاری پروژه ورزشگاه نقش جهان به استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه خلع شده است. نامه واگذاری این پروژه به استانداری اصفهان به امضای سعیدلو رییس وقت سازمان رسیده بود و مقرر شد بودجه این پروژه از حساب شرکت توسعه کم و به حساب استانداری اصفهان واریز شود که اگر این اتفاق هم نیفتد، این بودجه به استانداری اصفهان پرداخت خواهد شد. در حال حاضر پروژه نقش جهان برای تکمیل نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد اما بودجه تعریف شده در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سالانه ۶ میلیارد تومان است.

۳ آذر ۱۳۹۰

وزیر ورزش در بازدید از ورزشگاه نقش جهان: انتقال پروژه ورزشگاه نقش جهان به اصفهان و تغییر دستگاه اجرایی آن فعلاً مقدور نیست و همچنان این پروژه زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با همکاری استان ادامه پیدا می کند.

۳۰ دی ۱۳۹۰

حمید سجادی: طبق دستور مقام عالی وزارت پیگیری این پروژه در دستور کار قرار دارد اما گویا ورزشگاه نقش جهان با مشکلات دیگری هم مواجه است.

۲۰ فروردین ۱۳۹۱

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهور تغییر دستگاه اجرایی ورزشگاه «نقش جهان» اصفهان را خواستار شد.

۲۰ فروردین ۱۳۹۱

سعیدرضا عاصمی، رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعتقاد دارد که پروژه «نقش جهان» به علت قرار گرفتن در قالب طرح «مهر ماندگار» با کمبود اعتبار مواجه نخواهد بود و از آغاز کار مجدد این طرح در طول ماه جاری خبر می دهد و تاکید دارد که این پروژه تا پایان امسال و یا حداکثر اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱

"سالک"، نقش جهان را می‌گزد!

ورزشگاه قدیمی «نقش جهان» اصفهان که سال‌ها در دست بازسازی است،‌ با تهدیدی جدی به نام بیماری "سالک" روبرو است. منطقه کنونی پروژه نقش جهان، (منطقه گز و برخوار) کانون سالک ایران و یکی از سالک خیزترین مناطق جهان است! که اخیرا رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نامه ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که محدوده ورزشگاه «نقش جهان» آلوده به این نوع بیماری است که سلامت کارگران و تماشاگران را در آینده تهدید می‌کند.

۳۰ فروردین ۱۳۹۱

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خبر داد؛ آغاز عملیات اجرایی پروژه نقش جهان اصفهان توسط پیمانکار جدید.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱

استاندار اصفهان با بیان اینکه پروژه ورزشگاه نقش جهان یک مطالبه ملی تلقی می‌شود، افزود: از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار، پروژه ورزشگاه نقش جهان است که ساخت آن به حسرتی ۱۷ ساله تبدیل شده است و خوشبختانه در بازدید اخیر مهندس محرابیان، دستیار ویژه رییس جمهور از این پروژه، اعتبار خوبی برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان تخصیص پیدا کرد و مدت‌ها قرار بود مدیریت این پروژه را به اصفهان بدهند که متاسفانه با تغییر مدیریت ورزش، خللی در این مهم به وجود آمد که با تلاش مدیریت استان در اواخر فروردین امسال، مدیریت پروژه ورزشگاه نقش جهان به طور کامل به اصفهان واگذار شد.

۱ تیر ۱۳۹۱

رشید خدابخش پیرامون وضعیت پروژه‌ ورزشگاه نقش جهان اظهارکرد: با شروع به کار پیمانکار جدید عملیات ساخت و ساز این پروژه سرعت گرفته است و هم اکنون روند ساخت ورزشگاه به خوبی پیش می‌رود. دفتر فنی اداره ورزش و جوانان نیز به طور مستمر بر عملیات ساخت ورزشگاه نقش جهان نظارت ویژه دارد و لحظه به لحظه روند ساخت این مجموعه بزرگ ورزشی را رصد می‌کند تا مبادا از نظر کیفی مشکلی پیش آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمین فوتبال این مجموعه روز ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود یا خیر؟ گفت: تمام تلاش خود را در این خصوص می‌کنیم و امیدواریم که در این روز فرخنده زمین فوتبال به بهره‌برداری برسد. هم اکنون چمن زمین قبلی جمع شده است و عملیات بهینه سازی سیستم گرمایشی که زیر چمن قرار می‌گیرد و باعث سبز ماندن چمن می‌شود در دست اجرا است.

۲۸ تیر ۱۳۹۱

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی: با افتتاح و راه اندازی ورزشگاه نقش جهان این ورزشگاه رقیب اصلی استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران است که بعد از انقلاب ساخت چنین مجموعه بی سابقه بوده است و بعد از انقلاب مجموعه‌هایی که ساخته شده ورزشگاه‌های تبریز، اهواز و شیراز همگی ۵۰ هزار نفری هستند.

۳۱ تیر ۱۳۹۱

محمدرضا محمد جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به قرار گرفتن پروژه نقش جهان در لیست برنامه‌ها و پروژه‌های مهر ماندگار گفت: این امر موجب شده تا تامین بودجه اختصاصی آن ۱۰۰درصد شود و روند ساخت و عملیات اجرایی آن با سرعت بیش‌تری پیگیری شود.

۲۰ شهریور ۱۳۹۱

رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: ورزشگاه نقش جهان تا دهه فجر آماده نمی‌شود.

۵ مهر ۱۳۹۱

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش وجوانان از آماده شدن زمین چمن ورزشگاه نقش جهان در آبان‌ماه سال جاری خبرداد.

۱۱ مهر ۱۳۹۱

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ورزشگاه نقش‌جهان در صورت پرداخت اعتبارات، در دهه فجر افتتاح می‌شود.

۱۵ مهر ۱۳۹۱

رسولی‌نژاد، معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: پروژه نقش جهان از جمله طرح‌های مهر ماندگار است و باید تا پایان دولت دهم به اتمام برسد، اما حاشیه‌ها باعث کند شدن تکمیل ورزشگاه شده و به موقع حقایق را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

۱۵ مهر ۱۳۹۱

پیمانکار ورزشگاه نقش جهان، کامبیز معتمدی گفت: مشکلات مالی سبب توقف کار می‌شود و در صورت پرداخت اعتبار لازم قسمت‌های اصلی ورزشگاه نقش جهان تا دهه فجر سال جاری تکمیل خواهد شد.

۱۷ آبان ۱۳۹۱

محمد عباسی، وزیر ورزش در پایان درباره تکمیل ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: پروژه نقش جهان خیلی طول کشیده است اما کارنامه اجرایی آن نشان می‌دهد آن چیزی که تا به حال انجام شده در همین دو سال اخیر شدت گرفته و ما هم مصمم هستیم که این پروژه را به سرعت به اتمام برسانیم و مسئولین اصفهان نیز تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

۱۷ آبان ۱۳۹۱

استاندار اصفهان از تلاش برای تکمیل پروژه ورزشگاه «نقش جهان» تا پایان سال ۹۱ خبر داد.

۱۴ آذر ۱۳۹۱

بازدید رییس جمهور (محمود احمدی‌نژاد) از ورزشگاه نقش جهان اصفهان.

۱۴ آذر ۱۳۹۱

محمود احمدی‌نژاد: ورزشگاه نقش جهان اصفهان ۷۵ هزار نفر جمعیت را در خود جای خواهد داد و تلاش داریم که آن را به بهره‌برداری برسانیم اما امسال از نظر بودجه در فشار هستیم. آقای سمیع‌نژاد درخواست خرید ورزشگاه را مطرح کردند و ما در جلسه هیات دولت آن را تصویب می‌کنیم و پول حاصل از آن را نیز برای اجرای پروژه‌های اصفهان تخصیص می‌دهیم و البته آقای سمیعی‌نژاد این اطمینان را به ما می‌دهد تا با قیمت مناسب‌تری این ورزشگاه را از ما بخرد.

۲۲ بهمن ۱۳۹۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهارکرد: تقریبا در سه هفته پیش صورتجلسه‌ای را امضا کردیم و قرار بر این شد که پیگیر تأمین اعتبارات پروژه باشیم و با فراهم کردن ۲۵۰ نیروی کاری در کارگاه بتوان تأخیرهای به وجود آمده را جبران کرده و هم پروژه سر موعد مقرر که پایان دولت دهم است تحویل داده شود.

۱۳ اسفند ۱۳۹۱

محمد دادگان: من برای مجلس هم متاسفم که آخر سر هیچ کس نفهمید تحقیق و تفحصش به کجا رسید. چرا برای ساختن یک ورزشگاه باید ۲۰ سال وقت صرف کنیم؟ من از شما می‌خواهم در اینترنت درباره ورزشگاه بازل سوئیس تحقیق کنید. این ورزشگاه طی ۳۶۳ روز ساخته شده این یعنی اینکه حتی کمتر از یک سال وقت صرف شده تا این استادیوم با آن امکانات بی‌نظیرش ساخته شود. آن وقت ما برای چه باید بعد از ۲۰ سال در حسرت افتتاح ورزشگاه نقش جهان باشیم. مردم ما این چیزها را می‌دانند.

۲۶ اسفند ۱۳۹۱

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان: اقدامات مربوط به تکمیل پروژه نقش جهان در حال انجام است و دارد پیش می‌رود. تاچند وقت دیگر ان‌شاءالله نیز این مجموعه افتتاح خواهد شد.

۱۳ فروردین ۱۳۹۲

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن بازدید از مراحل آماده سازی ورزشگاه نقش جهان، ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا مرداد ۹۲ افتتاح شود.

۲۷ فروردین ۱۳۹۲

در پی بروز حادثه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و افتادن جرثقیل و مرگ ۲ کارگر، معاون فنی مهندسی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، گفت: وزش باد باعث افتادن جرثقیل و مرگ دو کارگر شد و در این حادثه به سازه ورزشگاه آسیبی وارد نشده است.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲

معاون فنی‌ومهندسی شرکت توسعه‌ و نگهداری اماکن ورزشی : هم اکنون پروژه در دو شیفت کاری و با حضور ۲۲۰ کارگر روزانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. قرار است پیمانکار برنامه زمان‌بندی جدیدی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که کارفرمای پروژه است، ارائه دهد و یک شیفت کاری دیگر نیز اضافه شده تا احداث ورزشگاه نقش جهان به صورت شبانه‌روزی سریع‌تر پیشرفت کند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲

استاندار اصفهان گفت: کمر همت بسته‌ایم تا در همین دولت (دولت دهم) اولین بازی بر روی زمین ورزشگاه نقش جهان برگزار شود حتی اگر بخش‌هایی از سازه آماده نشده باشد چرا که ما نمی‌خواهیم ورزشگاهی سر هم‌بندی شده تحویل دهیم.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲

استاندار اصفهان: این ورزشگاه تا ۲۰ خرداد ماه با برگزاری دیدار دوستانه تیم فوتبال سپاهان و یک تیم خارجی به بهره‌برداری می‌رسد، کارهای خوبی بر روی زمین چمن شده است و این ورزشگاه تنها ورزشگاه مسقف کشور است.

۱۱ خرداد ۱۳۹۲

محمدرضا جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان: زمان مشخصی برای بهره‌برداری از ورزشگاه نقش جهان وجود ندارد.

۷ مرداد ۱۳۹۲

اختلاف شرکت تجهیز و سیمین سپاهان در مورد ورزشگاه نقش جهان

۲۱ مرداد ۱۳۹۲

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با ابراز گلایه از افرادی که برای ورزش اصفهان ایجاد مشکل می‌کنند، گفت: با وجود این شرایط، فاز اول ورزشگاه نقش جهان این هفته افتتاح می‌شود.

۲۲ مرداد ۱۳۹۲

بازدید وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه نقش جهان.

۲۹ مرداد ۱۳۹۲

مشاور برنامه ریزی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان: نباید دغدغه ما ساخت طبقه دوم نقش جهان باشد، می‌توان با پول طبقه دوم نقش جهان هزار سالن در مناطق محروم ساخت، مطمئن باشید هیچ وقت صندلی‌های ۷۵ هزار نفری نقش جهان پر نخواهد شد. ای کاش با برخی از هزینه‌های اضافی که انجام می‌دهیم پروژه‌هایی را که مهم هستند در اولویت قرار می‌دادیم.

۱۶ آذر ۱۳۹۲

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان اعلام کرد پیشرفت پروژه ورزشگاه نقش جهان به ۷۰ درصد رسیده است.

۲۴ آذر ۱۳۹۲

مناف هاشمی: نقش جهان جزو پروژه‌هایی است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشت است. در واقع رشد این پروژه حدود ۸۰ درصد بوده است. این پروژه مشکل معارضین املاک دارد. حدود ۵۰۰ – ۴۰۰ هکتار از زمین این پروژه با این مشکل مواجه است. بخش حقوقی وزارت ورزش در تلاش است. اگر بتوانیم حکمی بگیریم، راهکارهایی برای اتمام آن وجود دارد. این پروژه مشمول واگذاری به بخش خصوصی نیست. پروژه‌های زیر ۵۰ درصد می‌توانند به نهادها و خیرین واگذار شوند. یک حکم دیگر هم داریم که می‌توانیم کل پروژه را واگذار کنیم. هیچ یک از باشگاه‌ها در سراسر کشور هنوز شرایط مشخصی ندارند و معلوم نیست که کدام‌یک در دستور کار ما قرار می‌گیرند. اگر مشخص شود نشست کارشناسی می‌گذاریم که در هر استان چه پروژه‌ای و چگونه واگذار شود.

۹ دی ۱۳۹۲

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان گفت: ورزشگاه نقش جهان تا ده سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود چون شاید نمی‌خواهند تکمیل شود.

۱۳ دی ۱۳۹۲

علی احمدی گفت: به خاطر دارم از زمانی که در تیم امید ذوب‌آهن بازی می‌کردم، ورزشگاه نقش جهان در حال ساخت بود و هم اکنون که در بزرگسالان سپاهان بازی می‌کنم این روند همچنان ادامه دارد.

۲۷ فروردین ۱۳۹۳

مناف هاشمی: درباره پروژه نقش جهان نیز امیدواریم در سال ۹۳ یا ۹۴ آن را به اتمام برسانیم که شاید این مساله در سال ۹۳ امکان پذیر نباشد. این زمین مشکل معارض داشت که با حل این مشکل برداشت ده میلیارد تومان از حساب برطرف شد. مطمئنا بسیاری از پروژه های عمرانی ما از ۶ ماهه ۹۳ عملیاتی می شود و در سال ۹۴ اوج کارهای ما خواهد بود. قول های حمایت از دولت گرفته شده و امیدواریم در سال پیش رو در این طرح ها موفق باشیم.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

قائم مقام باشگاه سپاهان گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای اتمام پروژه ورزشگاه نقش جهان وجود ندارد.

۹ تیر ۱۳۹۳

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان گفت: امیدواریم تدابیری از طرف شخص رییس جمهور و وزارت ورزش و جوانان اندیشیده شود تا ورزشگاه نقش جهان هر چه زودتر تکمیل شود.

۱ مرداد ۱۳۹۳

سید حسین محمودیه، معاون فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: راهکارهای مالی مختلفی برای حل مسائل نقش جهان وجود دارد که به زودی یکی را انتخاب خواهیم کرد.

۳ شهریور ۱۳۹۳

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در ورزشگاه نقش جهان از آخرین وضعیت این پروژه بزرگ ورزشی بازدید کرد و بر نیاز نداشتن اصفهان به ورزشگاه ۷۵ هزار نفری تاکید کرد.

۳ شهریور ۱۳۹۳

گودرزی: حضور من در اصفهان مربوط به مسئله نقش جهان می‌شود و حتما امروز تکلیف این ورزشگاه را مشخص خواهیم کرد تا این ورزشگاه به زودی به اتمام برسد.

۳ شهریور ۱۳۹۳

بازدید هوایی جهانگیری از ورزشگاه نقش جهان.

۳۰ مهر ۱۳۹۳

نقش جهان تحت حمایت مالی فولاد مبارکه قرار گرفت/ بازداشت تعدادی زمین‌خوار پروژه.

۵ آبان ۱۳۹۳

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت ورزشگاه نقش جهان گفت: تصمیم گیری در خصوص این ورزشگاه به استانداری اصفهان واگذار شد و نخستین هدف این بود که این پرژه بدون نیاز به بودجه دولتی تکمیل شود و در همین راستا تکمیل و بهره برداری از آن تا پایان آبان ماه به شرکت فولاد مبارکه محول شد. فولاد مبارکه برای تکمیل این پروژه باید ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید بیاورد و سالانه در حدود پنج تا هفت میلیارد تومان نیز به بهره برداری از ورزشگاه اختصاص دهد.

۸ آذر ۱۳۹۳

تفاهم‌نامه واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه امضا و این ورزشگاه رسماً به فولاد مبارکه سپاهان واگذار شد.

۹ آذر ۱۳۹۳

مدیرعامل شرکت مبارکه فولاد سپاهان با اشاره به این موضوع که پروژه نقش جهان نزدیک به ۲۰ سال است که ساختش آغاز شده است، گفت: ظرف دو سال آینده این پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند.

۲۱ دی ۱۳۹۳

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، گفت: دولت به دلیل نبود منابع مالی از پس تکمیل ورزشگاه نقش جهان بر نمی‌آمد و در نهایت با ورود اصفهانی‌ها، این ورزشگاه تکمیل می‌شود.

۱۶ بهمن ۱۳۹۳

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در ورزشگاه نقش جهان از حدود ۳۰۰ هکتار از زمین های آزاد شده این ورزشگاه بازدید کرد.

۴ اسفند ۱۳۹۳

حراست وزارت ورزش و جوانان: بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ورزشی باز پس گرفته شد و ۱۳ نفر از زمین خواران و افراد سودجو دستگیر شدند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳

مهدوی‌کیا: خصوصی‌سازی شده مثل تکمیل نقش جهان!

۱۷ فروردین ۱۳۹۴

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشیبرای اتمام پروژه نقش جهان حداقل ۱۸ ماه تلاش پیاپی لازم است.

۲ شهریور ۱۳۹۴

مدیرعامل سپاهان می‌گوید طبق اطلاعات و گزارش‌های رسیده از ورزشگاه نقش‌جهان، سپاهان می‌تواند با تکمیل شدن این ورزشگاه در لیگ شانزدهم در این مکان به میدان برود.

۶ شهریور ۱۳۹۴

استاندار اصفهان: ورزشگاه نقش جهان یا ورزشگاه بزرگ اصفهان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد تا تیم محبوب سپاهان در آن ورزشگاه تمرین و بازی کند.

۷ شهریور ۱۳۹۴

محمود گودرزی: در سال ۸۷ یا ۸۸ چند نفر پیدا می‌شوند که درست در مرکز مستطیل سبز می‌گویند این ۳۰۰ متر برای ما است و برای آن سند می‌آورند و هفت هشت میلیارد آن موقع دادگاه حکم می‌زند. در استادیوم نقش جهان اصفهان ۲۵۰۰ معارض پیدا شده. یک عده سند دارند دو متر، سه متر، ۵ متر با قیمت بالا هم می خواهند بفروشند. بخشی را پیگیری کردیم اسناد جعلی است. این نشان از سیاست های دولت قبل دارد که ما الان وارث چنین مجموعه‌ای هستیم.

۶ آذر ۱۳۹۴

استاندار اصفهان، زرگرپور گفت: طبق برنامه زمانبندی منطقی، کاسه اصلی ورزشگاه تا آخر امسال به اتمام خواهد رسید و کاشت چمن و محوطه سازی هم تا خرداد سال آینده تمام خواهد شد.

۲۸ آذر ۱۳۹۴

مناف هاشمی در مورد استادیوم نقش جهان نیز گفت: در ارتباط با استادیوم نقش جهان با همکاری‌های خوبی که صورت گرفته و پراخت ۸ تا ۱۰ میلیارد از سوی دولت و ۱۰ تا ۱۵ میلیارد از سوی شرکت فولاد تا پایان سال جاری می‌توان بخش عمده‌ای از این مجموعه را افتتاح کرد.

۷ دی ۱۳۹۴

وزیر ورزش و جوانان در مورد اتمام ورزشگاه نقش جهان نیز بیان کرد: شرکت فولاد تاخیری در پرداختی‌ها نداشته است. امیدواریم تا سال آینده پروژه نقش جهان تمام شود.

۲۱ دی ۱۳۹۴

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از پایان انتظار مردم اصفهان برای میزبانی تیم‌های اصفهان در ورزشگاه نقش جهان این شهر خبر داد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴

وزیر ورزش و جوانان با حضور در ورزشگاه نقش جهان از میزبانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در فصل شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان خبر داد.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵

مدیرعامل شرکت توسعه : برخی از پیمانکاران دست از کار کشیده‌اند/ ابهام در آماده‌شدن "نقش جهان" برای لیگ آینده به خاطر مشکلات مالی.

۲۵ خرداد ۱۳۹۵

مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور: چمن نقش جهان قابل استفاده است.

۱۲ تیر ۱۳۹۵

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان از تکمیل ورزشگاه نقش جهان در مردادماه خبر داد.

۲۱ تیر ۱۳۹۵

طبق اعلام محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان " پیمانکار ۱۵ مردادماه را به عنوان پایان کار ورزشگاه نقش‌ جهان اعلام کرده‌ است.

۴ مرداد ۱۳۹۵

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از ورزشگاه نقش جهان بازدید کرد.

۱۳ مهر ۱۳۹۵

عکس‌ها روایت می‌کنند/ داستان نقش جهان در آغاز و پایان دولت یازدهم

۲۶ مهر ۱۳۹۵

وزیر ورزش و جوانان خبر داد: ورزشگاه نقش جهان به عنوان یک پرو‍ژه فاخر ورزشی بزودی با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 1 آبان 95، کد مطلب: 95072817369: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین