پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
️با حضور ریاست سازمان محیط زیست در منطقه حفاظت شده کرکس، ابعاد وسیعی از فاجعه زیست محیطی این منطقه به صورت رسمی افشاء و نقاب از چهره برخی از مسئولان استان و شهرستان برداشته شد، مسئولانی که با وعده های سرگرم کننده، به نوعی سعی در انحراف و یا توقف مطالبه گری اهالی بخش مرکزی شهرستان نطنز داشتند.

شعار سال: اگر پیگیری نماینده دلسوز شهرستان و حمایت برخی حقوقدانان نطنز نبود، شاید این روزها به جای معدن داران، همه اهالی بخش مرکزی را به عنوان متهم اصلی پرونده معادن معرفی می کردند. مدیران استان منویات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست را نادیده گرفته اند و هر اندازه این بی توجهی تعمدی آنها تداوم داشته باشد، خسارت های وارده به نطنز بیشتر خواهد بود. اجحاف بزرگی در حق اهالی بخش مرکزی شده است. از گذشته تاکنون مسئولان استان با مقصر دانستن مردم روستاهای نطنز، به جای اینکه با متخلفان برخورد کنند و باعث آرامش اهالی شوند، متأسفانه با موضع گیری‌ها و سخنان غیر تخصصی، موجب رنجش مردم می‌شوند و همواره بر زخم های کرکس نمک می‌پاشند.

تخریب محیط زیست نطنز مشکل جدی است و برخی از تبعات ناگوار آن هنوز آشکار نشده اند و شاهدیم که پیگیری آن از حیطه مسئولان بی توجه استانی هم خارج است و باید در سطح کلان برای آن چاره‌ اندیشی شود.حال که فرا استانی بودن موضوع معادن و بی تفاوتی استاندار و دیگر مسئولان استان و شهرستان نسبت به مشکلات زیست محیطی بخش مرکزی شهرستان مشخص شده است. می طلبد که همه اهالی و نخبگان دلسوز این بخش، با همراهی و همفکری نماینده محترم و برقراری ارتباط مؤثر با مسئولان کشوری بتوانند تمهیداتی اتخاذ کنند که این موضوع حیاتی، بصورت قانونی مدیریت و مهار شود.

در این ارتباط، ذکر نکاتی ضروری می نماید:

*** حفظ محیط زیست نطنز همانند دریاچه ارومیه وظیفه ملی مسئولان کشوری است.

*** شایسته است مدیر کل صنعت و معدن استان اصفهان در روزهای آتی عزل و یکی از نخبگان نطنزی جایگزین ایشان گردد. اگر این مسائل در دیگر استانها بود، برکناری حداقل برخورد با مدیر خاطی بود.

*** مسئولین استان در رسیدگی به دیگر مشکلات بخش مرکزی شهرستان نطنز کارنامه درخشانی ندارند و همواره برخوردهای تبعیض‌آمیز استانی را در تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات این بخش از خود نشان داده اند.

*** در استان اصفهان مدیران بد ارتقاء می یابند؛سرنوشت مدیر قبلی اداره صنعت و معدن شهرستان، نمونه کوچک این ادعا است.

*** متأسفانه برخی از مسئولان فعلی شهرستان هم به جای ایفای وظایف خود و پیگیری مشکلات مردم شهید پرور نطنز، با نصب برچسب های سیاسی و امنیتی نامتعارف به اعتراضات اهالی، قصد توقف مطالبه گری قانونی این مردم رنج کشیده را دارند.

*** ️به هیچ عنوان نباید سلامت محیط زیست کرکس و کرکس نشینان قربانی مسائل سیاسی و جناحی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از نشریه فرهنگی خبری ارمغان، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کد مطلب: 954976، www.armaghannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین