پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
استاندار قزوین گفت: دشت قزوین که روزگاری در خدمت تولید بود امروز به تهدید بیابانی تبدیل شده که اگر جدی گرفته نشود در آینده نه چندان دور و با وسعت پیدا کردن این بیابان‌ها مشکلات عدیده‌ای را در استان ایجاد خواهد کرد.

شعار سال: سی‌ویکمین مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی بخش کشاورزی استان قزوین در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

فریدون همتی، در این مراسم که با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، فرماندار قزوین و تولیدکنندگان برتر استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه استعداد استان در بخش کشاورزی امری مشخص و ثابت شده است، اظهار کرد: برای بهره‌برداری بیشتر از دشت قزوین و تولید اقلام مختلف کشاورزی باید بررسی لازم صورت بگیرد.

وی افزود: کشاورزی به عنوان یکی از پایه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، در تأمین منابع غذایی بسیار دارای اهمیت است.

همتی با اشاره به ارکان اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این نوع از اقتصاد بر توان داخل تکیه زده و بر لزوم قطع وابستگی به خارج از کشور، تولید داخلی و نگاه به بیرون برای صادرات توجه می‌شود.

وی هر کالای داخلی را معرف خوبی برای نشان‌دادن هویت داخلی دانست و ادامه داد: باید برای هر چه بیشتر شدن تولید داخلی به ویژه عرصه کشاورزی تلاش شود.

استاندار قروین با اشاره به کمبود آب در بخش کشاورزی گفت: برای حل جدی این مشکل نیازمند همکاری همه کشاورزان و استفاده بهینه از آب هستیم.

وی ادامه داد: دشت قزوین که روزگاری در خدمت تولید بود، امروز به تهدید بیابانی تبدیل شده که اگر جدی گرفته نشود، در آینده نه چندان دور و با وسعت پیدا کردن این بیابان‌ها مشکلات عدیده‌ای را در استان ایجاد خواهد کرد.

همتی بر لزوم‌ مشارکت مردم و بهره‌گیری از توان علمی تأکید و تصریح کرد: توان و بودجه دولت محدود است، لذا باید نظام جدیدی با مشارکت مردم سازمان‌دهی شود، لذا تشکیل اتحادیه‌ها و استفاده بهینه از منابع یکی از ضروریات امروز کشور است.

استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اسفند ماه جشن انجام مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از ۶۲ کشاورز و تولید کننده برتر استانی و ۲ کشاورز و تولیدکننده کشوری با اهدای لوح سپاس تقدیر شد

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 دی 1395، کد مطلب: 95101610305، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین