پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
رئیس بنیاد ملی مبارزه با بازی های غیرمجاز رایانه ای گفت: 2 هزار بازی رایانه ای غیرمجاز در کشور شناسایی شده و اقدام لازم برای جمع آوری آن توسط مراجع مربوط از بازار صورت گرفته است.

شعار سال: خسرو کرد میهن، روز پنجشنبه در کارگاه آشنایی با آسیب های غیرمجاز رایانه ای در بیرجند که با حضور تعدادی از خانواده ها برگزار شد، افزود: هرچند این بازی های غیر مجاز در ویترین مغازه های بازار وجود ندارد اما همچنان به صورت زیرزمینی استفاده می شود.
وی اظهار کرد: یکی از آفت های جدی کشور موضوع بازی سراها( گیم نت) است، بچه های هشت تا 13 سال به چنین فضایی مراجعه می کنند و انواع بازیهای غیرمجاز در این مکانها ارائه می شود و بیشتر بازی سراها استاندارد لازم ندارند.

**
بازی سراها محل مناسبی برای کودک نیست
وی ادامه داد: بعضی از این بازی سراها علاوه بر عرضه محصول غیرمجاز رایانه ای، محلی برای استعمال دخانیات و قلیان است،این محل برای حضور کودکان مناسب نیست.
وی تصریح کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش در حوزه آگاه سازی کودکان و والدین نسبت به آسیب های بازی های رایانه ای تلاش کنند.
وی اضافه کرد:یکی از دلیل های خطر بیش از اندازه بازی رایانه ای عضویت فرد در آن بازی است، وقتی کودک اقدام به بازی می کند خودش وارد بازی شده و تکمیل کننده روند آن می شود.

**
بازی رایانه ای غیرمجاز سلامت کودکان را تهدید می کند
رئیس بنیاد ملی مبارزه با بازی های غیرمجاز رایانه ای در ادامه بیان کرد: این بازی ها آسیب های روانی و جسمی به کودکان وارد می کند،پرخاشگری، تیک های عصبی و ... از آسیب های این بازی هاست.
کردمیهن افزود: کودکان و نوجوانان به بازی پرهیجان علاقه دارند که با استمرار انجام آن مبتلا به خشونت می شوند، بچه های این دوره نسبت به کودکان نسل قبل خود خشن تر شده اند که بازی رایانه ای یکی از دلایل مهم آن است.
وی اظهار کرد: اضافه وزن، مشکل مهره گردن و کمر ، قوزشدن و دردهای مفصلی در سنین پایین از دیگر مشکل این بازی هاست.
وی یادآور شد: تزلزل روانی و دور شدن از کانون خانواده و منزوی شدن از دیگر آفت های این بازی هاست.
وی تصریح کرد: در بعضی موارد مشاهده شد که کودکی 16 ساعت در روز بازی رایانه ای انجام داده که این یک فاجعه است و مواردی هم منجر به سکته شده است.

**
بلوغ زود رس از آسیب های بازی رایانه ای غیرمجاز است
وی تاکید کرد: یکی از جدی ترین آسیب بازی های غیر مجاز، بحث محرک جنسی است که آفت محسوب می شود و کودکان در سن پایین و بعضا در 12 سالگی به بلوغ زودرس جنسی مبتلا می کند.
وی اضافه کرد: بازی «پوکِمون گو» یک بازی حرکتی است که باید عضو سرور خارجی در آمریکا شد، بعد از عضویت بازی برای فرد نصب می شود، هر وقت گوشی روشن شود علایمی در سطح شهر توسط سرور مرکزی به نام پوکمون ریخته شده که باید آنها را پیدا و امتیاز کسب کرد.
وی تصریح کرد : سرور مرکزی در کشورها این پوکمون را توزیع کرده و به عنوان مثال اعلام می کند که امروز در بیرجند در فلان خیابان پوکمون ریخته، به ناگاه جمعیت زیاد گوشی به دست برای پیدا کردن پوکمون ها به آن خیابان می روند.
وی اضافه کرد: این کار مشکل جدی امنیتی برای کشور دارد،در بعضی جاها دیده شد که فرد آنقدر مشغول پیدا کردن پوکمون بوده که به ناگاه وارد منزل فردی شده تا پوکمون را پیدا کند.
رئیس بنیاد ملی مبارزه با بازی های غیرمجاز رایانه ای گفت: همچین موارد متعدد از بروز حادثه راندگی گزارش شد که دلیلش جست و جوی راننده برای یافتن پوکمون در حین رانندگی پشت فرمان بود.
کردمیهن افزود: در تهران فروشگاهی در منطقه غرب با سرور مرکزی ارتباط گرفت و از او خواست در پاساژ یکی سری پوکمون بریزد،به ناگاه جمعیت زیادی گوشی به دست وارد پاساژ شدند.

**
خانواده، کودک را در خرید بازی رایانه ای همراهی کنند
وی اظهار کرد: امروز برای مبارزه با بازیهای غیر مجاز رایانه ای نباید کودک را از بازی کردن نهی کنیم چون نتیجه عکس دارد، باید رفتار کودک مدیریت و هدایت شود،خانواده ها در خرید بازی های رایانه ای کودکان را همراهی کنند و در استفاده از بعضی از این نوع بازی ها آنها را مجاز کنند.
این مسئول تصریح کرد: باید کودک را از آسیب بازی های مخرب رایانه ای مطلع کرد ، کودکان خود را نسبت به چنین مواردی آگاه کنیم.
وی اضافه کرد: جایگزینی بازی های رایانه ای و نرم افزار های مهیج خوب با این نوع بازی ها و پرهیز از نهی کودک از راه های مبارزه با این بحران است.
رئیس بنیاد ملی مبارزه با بازیهای غیرمجاز رایانه ای دیروز(چهارشنبه) به خانواده ها هشدار داده بود که بیش از یک ساعت بازی رایانه ای علاوه بر اینکه به ذهن و روح کودک آسیب وارد می سازد، مشکل زیادی را برای کودکان ایجاد می کند.
کردمیهن افزود: پرخاشگری یکی از جدی ترین آسیب هایی است که کودکان به دلیل استفاده غیرصحیح از بازی های رایانه ای به آن مبتلا می شوند، تمرکز و باورهای فکری آنها از طریق این بازیها از بین می رود.
به گفته کرد میهن،امروز بازی غیرمجاز رایانه ای یک آسیب جدی برای جامعه محسوب می شود، در قالب آن خط فکری و باور فرهنگی خانواده نشانه گرفته شده است.
وی اظهار کرد که در حال حاضر 23 میلیون کاربر در حوزه بازی های رایانه ای فعالیت دارند که 75 درصد آنها گروه های سنی سه تا 16 ساله هستند.





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375465: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین