پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: مشکل بیکاری عمدتا در زنان، تحصیلکرده ها و گروه سنی 15 تا 29 سال حاد است.
شعار سال: کیوان محمدی در نشست با خبرنگاران تصریح کرد: مشکل بیکاری باید با تلاش تمام مسئولان و دستگاه‌ها در جلسات خودمانی برطرف شود لذا باید به دستگاه مدیریتی استان اطمینان داشته باشیم که اجازه نخواهند داد هیچ حقی از استان تضییع شود.

وی با اشاره به دغدغههای موجود پیرامون بودجه استان، افزود: لایحه بودجه سال 96 به مجلس ارائه شده و هنوز کم و کیف و نقاط ضعف و قوت آن در دست بحث و بررسی توسط نمایندگان است لذا دغدغههای مطرح شده را به فال نیک میگیریم. با توجه دغدغه های موجود پیرامون بودجه استان، قطعا احتمال کوچکترین کم توجهی به منابع و منافع مردم گیلان وجود ندارد.

وی، حساسیت جامعه گیلانی به ویژه رسانهها نسبت به بودجه که در واقع سرنوشت توسعهای استان است را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: رسانهها باید پرسشگر باشند، اما پرسشگری از افراد غیر مسئول و اظهارنظرهای افراد غیر کارشناس که اطلاعات لازم را ندارند، دارای ارزش خبری نخواهد بود و در جامعه نگرانی و دلسردی ایجاد میکند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، ایجاد بی اعتمادی و دلسردی در مردم را کفران نعمت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اخلاقمداری و مناعت طبع مردم گیلان این انتظار وجود ندارد که بخواهیم سهم سایر استانها را قطع و جذب کنیم و لذا مدیران ارشد استانی نیز چنین اقدامی را دنبال نخواهند کرد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به گیلان وعده پرداخت 30 میلیارد تومان به صیادان پره داده شد که در سایه تلاش و کوشش دستگاه مدیریتی استان این امر در دهه اول بهمن 95 محقق میشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، 79 درصد از بودجه دولت را هزینهای و 21 درصد را تملک دارایی و عمرانی دانست و افزود: نقطه ضعف اقتصاد ما همین است که میخواهیم با 21 درصد بودجه دولت، کشور را بسازیم در حالی که برای توسعه باید نسبت بودجه هزینهای و بودجه عمرانی را تغییر دهیم. کاهش حداقل یک درصدی بودجه هزینهای در سال ما را به سمت توسعه سوق میدهد.

وی با بیان اینکه 16 هزار و 800 میلیارد تومان از بودجه دولت معادل 5.6 درصد در اختیار استانهاست، تصریح کرد: 94.4 درصد این بودجه در سطح ملی توزیع میشود و در اختیار وزارتخانهها قرار میگیرد لذا تمام دغدغههای موجود درباره بودجه استانها مربوط به همین 5.6 درصد است؛ در حالی که مدیران استانی باید نسبت به اصل بودجه حساسیت و دقت نظر داشته باشند و سهم بیشتری را برای استان جذب کنند.

این مقام مسئول، بودجه تخصیص یافته به استان را غیر قابل مقایسه با بودجه پروژههای بزرگ مانند راهآهن، سدسازی و کانالسازی دانست و اضافه کرد: با 5.6 درصد بودجه نمیتوان کارهای بزرگ انجام داد.

محمدی به بررسی نسبت بودجه هزینهای و بودجه عمرانی گیلان طی 5 سال اخیر پرداخت و گفت: بودجه دولت در سال 90 معادل 9 هزار و 825 میلیارد تومان و سهم گیلان در بودجه هزینهای 4.5 درصد و در بودجه عمرانی 2.8 درصد بود که میانگین 3.5 درصد را نشان میدهد. این نسبت در سالهای 91، 92 و 93 نیز تقریبا تکرار شد، اما روند کاهش بودجه هزینهای نسبت به بودجه عمرانی مشهود است و با احیای سازمان برنامه و بودجه در سال 94، این نسبت به 4.4 درصد هزینهای و 3.2 درصد عمرانی رسید. این نسبت در سال 95 نیز 4.3 درصد به 3.1 درصد است که نشاندهنده افزایش بودجه عمرانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان از پرداخت 17 میلیارد تومانی حق بازنشستگان طی سالهای 92، 93 و 94 توسط این سازمان خبر داد.

وی با اشاره به تخصیص بودجه 500 میلیارد تومانی برای تکمیل راهآهن قزوین رشت، عنوان کرد: اگر هماکنون مشکل 6 نقطه بحرانی شامل 4 تونل و 2 پل حل شود، صدای سوت قطار تا ماه آینده در گیلان به گوش میرسید. دنیا خواهان بهرهبرداری از این راهآهن است، زیرا شرق و غرب را به هم وصل میکند و لذا تنها به گیلان تعلق ندارد و همان قدر که ما علاقمند به تکمیل راهآهن هستیم، رئیس جمهور ایران و روسای جمهور روسیه و چین و هند و آذربایجان نیز مصر هستند. این پروژه جزو معدود پروژههایی است که اعتبار آن 100 درصد تخصیص یافته و مشکل مالی ندارد و قطعا تا پایان سال مالی 95 تکمیل خواهد شد.

محمدی با اشاره به سهم 500 میلیارد تومانی گیلان از احیای ساختار صنعت، اضافه کرد: نمایندگان گیلان در اختصاص اعتبارات فعال هستند و حرکت استان رو به جلو است. استاندار نیز هماهنگی و آرامشی را در گیلان به وجود آورده و این امر موجب شده روند کلی فعالیته ها مثبت باشد، اما نقاط منفی نیز وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 دی 1395، کد مطلب: 95101610092، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین