پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۵۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بانک مرکزی در آخرین جلسه مشترک، علاقه‌ای نسبت به تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از خود نشان نداد، از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که به طور جدی به این مساله ورود کند و برای تمدید طرح دستور از بالا صادر شود.

شعار سال: در حالی ابتدای دی ماه سال جاری زمان صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی پایان یافت که وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز رییس کل بانک مرکزی به شکست طرح مذکور در مدت یک ساله‌اش اذعان کردند و هرکدام معتقد بودند نهاد مقابل از عوامل ناموفق بودن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بوده است.

این طرح به عنوان یکی از سیاست‌هایی بود که در قالب بسته تسریع رونق اقتصادی در اواخر مهرماه سال ۱۳۹۴ در نشست مشترک وزیر اقتصاد و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی از آن رونمایی و اعلام شد که با توجه به سیاست‌های درنظر گرفته شده می‌تواند عاملی برای تحرک بخش تولید و خروج از رکود در کشور باشد اما با پایان بازه زمانی اجرای این طرح صحبت‌های مسئولان حاکی از ناموفق بودن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بود.

در این راستا اما صحبت‌هایی مبنی بر احتمال تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی شد اما با گذشت حدود دو هفته از اتمام طرح مذکور همچنان اختلافات بسیاری بین مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی در موارد مختلف تدوینی این طرح وجود دارد. سود تسهیلات بانکی، ‌ لیست کالاهای منتخب و نیز جامعه هدف از نقاط اختلافی بین مسئولان این دو نهاد در زمینه تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی است.

عباس هاشمی - مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت - در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به آخرین وضعیت تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با توجه به اتمام زمان صدور آن در ابتدای دی ماه سال جاری اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت علاقه‌مند و پیگیر تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی است و از این اتفاق استقبال می‌کند؛ هرچند این مساله به توافق به بانک مرکزی بستگی دارد.

وی درباره علاقه‌مندی بانک مرکزی به ادامه این طرح و نیز تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم آن‌ها علاقه‌ای به تمدید طرح نداشتند و عنوان کردند منابع را به بخش های دیگری تخصیص دادند.

هاشمی ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا می‌کنیم که به طور جدی به مساله صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی ورود کند و باید برای تمدید طرح دستور از بالا صادر شود.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزارت صنعت به طور کامل موافق با تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی است بیان کرد: مساله‌ای که باید در این طرح به آن اشاره شود جامعه هدف متقاضی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی است. اگر قرار باشد جامعه مخاطب همانند غرب محدود باشد قطعا موفق نخواهد بود و بارها و بارها وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌هایی به رییس جمهوری، ‌رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده که این طرح بدون محودیت از لحاظ جامعه هدف مشمول کلیه بازنشستگان و شاغلان لشکری و کشوری باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 دی 1395، کد مطلب: 95101710408، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
دلت خوشه نعمت زاده . بخدا افراد بهتر از تو هم به تعداد زیاد برای تصدی پست وزارت هستند. تو رو بخدا کنار بکش بذار مملکت بدونه داره چکار می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین