پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
رئیس شورای اسلامی شهر پارسیان با اشاره به بدهی 4 میلیارد تومانی شهرداری در دور سوم شورای اسلامی شهر و تخلفات انجام شده گفت: علیرغم وعده یک سال پیش استاندار از تریبون نمازجمعه همواره بررسی این پرونده در هاله‌ای از ابهام است.

شعارسال : علیرضا اکبری اظهار داشت: عدم نظارت و بازرسی از فعالیت های شهرداری و شورای شهر به دلیل بالا بودن مسافت پارسیان با مرکز استان، تخلفات عمده ای از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پارسیان در دور سوم شکل گرفت، تا کلید بزرگترین آسیب به روند توسعه این شهر با بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاه های اجرایی در شهرستان خورده شود.

وی ادامه داد: رها شدن شهرداری و شهر بدون نظارت در طول دوران 7 سال و نیم ریاست شهردار سابق، همچنین اقدامات سلیقه ای اعضای شورای سوم، بخصوص در 2 سال و نیم مدت تمدید شده به دلیل برگزاری همزمان انتخابات شورای اسلامی شهر با انتخابات ریاست جمهوری، این فرصت را برای دست اندازی برخی فرصت طلبان، البته با هماهنگی ذی نفوذان اصلی، برای حیف و میل بیت المال فراهم آورد.

اکبری با تاکید بر ضرورت بازرسی و انجام حسابرسی در این مقوله بیان داشت: واگذاری زمین، صدور مجوز ساخت و ساز، و پروژه های اجرایی سوری، از جمله تخلفات انجام شده در مدت زمان مذکور است که متاسفانه علیرغم وعده مدیران ارشد استان جهت بررسی، همچنان راکد مانده و متخلفان آزادانه مشغول فعالیتند، تا شورای اسلامی پارسیان و شهردار جدید با مشکلات فراوان هم پاسخگوی مطالبات مردم باشند و هم با فروش اراضی در اختیار شهرداری، بدهی 4میلیاردی را پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر پارسیان در ادامه تنها مرجع انتخاب، استیضاح و یا عزل کننده شهردار را شورا عنوان کرد و افزود: در شهرستان پارسیان پس از مشهود شدن تخلفات و بدهی شهرداری، شهردار وقت که در مرخصی به سر می برد با فشار مدیران ارشد استان مجبور به استعفا شد و این حق قانونی از شورای اسلامی شهر پارسیان برای حسابرسی و مطالبه حقوق پایمال شده مردم از متخلفان در این پرونده گرفته شد.

وی تصریح کرد: پس از اعتراضات فراوان اعضای شورای چهارم، برخی اسناد موجود که از نابودی توسط عوامل ذی نفع در شهرداری پارسیان در امان مانده بود، به فرمانداری، استانداری و متعاقبا به وزارت کشور ارسال شد و درست در هفته دولت سال پیش استاندار هرمزگان در نماز جمعه پارسیان، بر پیگیری و بررسی این پرونده تاکید کرد، اما متاسفانه با گذشت بیش از یک سال مردم این شهر با محروم ماندن از خدمات مطلوب شهری باید تاوان تخلفات برخی فرصت طلب را پرداخت کنند و کسی هم پاسخگو نباشد.

اکبری در ادامه با تشریح تخلفات صورت گرفته در شهرداری پارسیان تاکید کرد: شاید بزرگترین تخلف و ظلمی که در آن مقطع به مردم پارسیان شد واگذاری اراضی پایین دست سد "بردول" است که با صدور پروانه ساخت برای بالغ بر 70 نفر در مسیر عبور آب هر ساله پس از بارندگی منازل مردم با خسارت مواجه شود و همچنین از سویی به دلیل استحکام نداشتن سازه، سد"بردول" تهدیدی برای ساکنان اراضی پایین دستی سد به حساب بیاید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان پارسیان ادامه داد: در برخی موارد تخلفات مشاهده شده که تعهداتی برای شهرداری ایجاد شده و حتی مردم جهت دریافت خدمات پول به حساب شهرداری واریز کرده اند، اما هیچ اقدام عملی صورت نگرفته و این مطالبات که اندک هم نیست به عنوان میراثی برای این شورا باقی مانده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با درخواست از مدیران استان جهت بررسی تخلفات ذکر شده در شورا و شهرداری پارسیان تاکید کرد: میزان مطالبات قانونی مردم از شهرداری پارسیان بسیار بالا است و این در حالی است که در این شهر منبع درآمدی برای شهرداری وجود ندارد و با وجود بدهی های سنگین، ماهیانه بالغ بر 150میلیون تومان حقوق کارکنان شهرداری است که برای پرداخت آن با مشکل مواجه هستیم.

وی در انتها افزود: در مدت زمان گذشته از عمر شورای چهارم شهر پارسیان، با بررسی مطالبات مردم و اسناد موجود و با استفاده از حق فروش اراضی در اختیار شهرداری تا کنون حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از بدهی 4 میلیارد تومانی شهرداری را پرداخت کرده ایم اما پیگیری ها برای معرفی متخلفان و احقاق حقوق مردم این شهرستان همچنان ادامه دارد

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری" تسنیم" ، تاریخ انتشار شنبه 07 آذر 1394 کد مطلب : 929075 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ح ح
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
خدا اجرنون بده مسولین .پیگیری بکنید .شاید شهرمون بیشتر سر وساامان بگیره. تا بخاطر پول، مردم را جریمه نکنن. موتورها وماشین ها پارکینگ نبرن..که از این بابت پولی نصیب شهرداری بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
شايد بشه گفت ، شهرداري شهرهاي كوچك با سفره هاي بزرگ اختلاس
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
از اون حرفهای مفت است که بدون سند از دهان بعضی افراد زده میشود
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
از اون حرفهای مفت است که بدون سند از دهان بعضی افراد زده میشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین