پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی مغایر با قانون اساسی است گفت: این مسئله به ویژه در مناطق محروم سبب آسیب مردم خواهد شد.
شعار سال: سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین مرکز جامع کنترل سرطان در خاورمیانه، اظهار داشت:‌ موضوع بهداشت مسئله‌ای است که با حضور مردم کار اصلی آن پیش می‌رود و نقش خیرین در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. در بخش درمان نیز صرفا با عمل جراحی، دارو و آزمایش مشکلات حل نمی‌شود و بخش روحی و روانی و حمایت انسانی مطرح است که باید حل آن در کنار مردم و کمک خیرین انجام شود.

وی افزود: اگر چه خیرین در طول دو سال گذشته سالانه بالغ بر هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بحث سلامت مردم داشته‌اند که این مسئله رو به فزونی است، بنابراین حضور خیرین و مردم با توجه به تنگناهایی که دولت دارد بسیار مغتنم است.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه ایرانیان از دیرباز درست بر امر خیر داشته و امروز هم افتخار می‌کنیم که عزیزان زیادی در این زمینه فعالیت دارند، البته رقم‌ها مهم نیست بلکه نیت آنها بسیار اهمیت دارد.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد مؤسسه خیریه‌ای که ام روز جهت راه‌اندازی مرکز جامع سرطان اقدام کرده است در آینده به بخش خصوصی تبدیل شود، اضافه کرد: امکان تغییر رفتار انسان‌ها همیشه وجود دارد ولی آنچه مهم است مراقبت دائمی انسان از خودش است.

وی گفت:‌در آن واحد انسان دارای دو بخش انسانی و ضدانسانی است و باید آرزو کنیم همه خیرین و آیندگان هم مسیر نورانی خیر را ادامه دهند. البته در مورد این خیرین که جهت را‌ه‌اندازی مرکز جامع سرطان اقدام کرده‌اند و تصورم غیر این است و فکر نمی‌کنم این مرکز از فعالیت خیر تبدیل به بخش خصوصی شود چرا که آنقدر کار خیر شیرین است که اعتیاد در این حوزه نیز قابل تشویق است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بعید می‌دانم این مرکز تبدیل به بخش خصوصی شود، گفت: البته همیشه احتمال انحراف برای بهترین‌ها نیز وجود دارد ولی انسان باید خود مراقب رفتار و حتی مراقب اطرافیانش باشد.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه‌های مجلس جهت ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و مطب‌ها گفت:‌ این تصمیم هنوز نهایی نشده و اکنون نیز بخش‌هایی از آن در مجلس در حال مطرح شدن است البته این موضوع بعد از تصویب در مجلس باید به شورای نگهبان برود.

وی تأکید کرد: ما معتقدم ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و مطب‌ها مغایر قانون اساسی و حقوق افراد و شهروندان است در عین حال نیز از نظر علمی و تکنیکی هم در هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم که با اجبار این مشکل را حل کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا چنین قانونی نداریم،‌ تصریح کرد: راه حل‌ها باید علمی باشد نه احساسی.

وی خاطر نشان کرد: ما از طریق رقابت و احترام همچنین وضع مالیات‌های صحیح می‌توانیم مشکل را حل کنیم از طرفی باید مراکز آموزشی را توسعه دهیم و بر خلاف انچه بعضی معتقدند تصور من این بوده که باید با خوش‌زبانی و لحن خوب همچنین قدرشناسی به نتیجه رسید.

وی گفت: جامعه پزشکی بسیار افتخارآفرین است و باید مراقب باشیم در قضاوت‌ها و در قوانینی که وضع می‌کنیم به نحوی نباشد که دانشگاه‌ها به ویژه در مناطق محروم آسیب ببینند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: اگر اجبار را مبنا قرار دهیم دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در مناطق محروم دچار مشکل می‌شوند چون انتخاب دوگانه است و فرد می‌تواند در بخش دولتی یا خصوصی فعالیت کند و این مسئله سبب می‌شود پزشکان به بخش خصوصی سوق یابند و هزینه‌ها سربار مردم خواهد شد.

هاشمی تأکید کرد:‌ باید مراقب باشیم و از احساس زیبایی که داریم خروجی داشته باشد که به نفع مردم باشد نه به ضرر آنها بنابر این تصویب ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی را ما تأیید نمی‌کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کد مطلب: 13951018000423، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
جناب دکتر هاشمی، این مغایرت صحیح است. چرا که دو شغله حساب می شوند. مشکل مناطق محروم را هم می شود با تبصره چند ساله حل کرد. بزودی وفور و مازاد نیروی انسانی متخصص در بخش درمان داریم. جای نگرانی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین