پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
ظریف یک بار دیگر در صدا و سیما سانسور شد. وزیر خارجه کشورمان که مصاحبه‌اش در زمان ریاست سرافراز بر جام جم، سال گذشته در برنامه 90پخش نشد، این بار با مدیران علی عسکری حذف شد. وزیر خارجه روز گذشته 57ساله شد و برنامه صبحگاهی فرمول یک آخر هفته گذشته به مناسبت تولد ظریف کلیپی برای پخش ساخته بود، اما با مخالفت مدیران شبکه رو‌به‌رو شد.

شعار سال: سال گذشته بود که عادل فردوسی‌پور با انتشار عکسی از خود و محمدجواد ظریف اطلاع داد که در برنامه شب یلدا این مصاحبه پخش خواهد شد. این گفت و گو درباره دیپلماسی ورزشی بود. روز موعود فرا رسید، اما عادل فردوسی‌پور به ببینندگان خود گفت «مصاحبه وزیر خارجه کشورمان با برنامه نود، به تشخیص مدیران صدا و سیما پخش نشده است و یک عذرخواهی به شما بدهکاریم.

از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می‌کنیم و ان‌شاءالله در اولین فرصت بستری فراهم بشه تا این گفت‌وگو پخش شود. ظریف پیش از برنامه فشارها را پیش‌بینی کرده بود در پیامکی به مجری و تهیه کننده برنامه 90 گفته بود: «شنیدم فشار آوردند، از طرف من هیچ نگران نباشید، پخش نشدن مصاحبه اصلا برای من مهم نیست. بی‌جهت درگیر نشوید»

*نزدیکی به انتخابات!

این اتفاق با واکنش شبکه‌های مجازی نسبت به صدا و سیما همراه شد. وزارت خارجه هم در واکنش به پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه نود با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: صدا و سیما به خاطر این اقدام غیرمسئولانه به افکار عمومی پاسخ دهد. همان موقع شایعاتی منتشر شد. یکی از شایعات آن بود که مسئولان جام جم اجازه پخش این مصاحبه را به خاطر بی‌ربط بودن به برنامه 90 نداده‌اند، اما این شایعه چندان توجیه‌گر اقدام صدا و سیما نبود چرا که گفت‌وگوی برنامه 90 با وزیر خارجه به حوزه دیپلماسی ورزش مرتبط بود. مضاف بر این در همین برنامه فردوسی پور با سیدحسین خمینی نوه امام خمینی(ره) نیز گفت‌وگو کرده بود که بدون هیچ مشکلی روی آنتن رفت. اما بعضی شبکه‌های مجازی دلیل دیگری برای پخش نشدن مصاحبه وزیر خارجه با برنامه 90 اعلام کردند.

آنها می‌گفتند دلیل آنکه صدا و سیمای سرافراز مجوز پخش سخنان وزارت خارجه را نداده‌اند، نزدیک بودن به انتخابات مجلس دهم است و مدیران به زعم خود جلوی تبلیغاتی را گرفته‌اند که می‌توانست به نفع حامیان دولت حسن روحانی باشد.

*ادامه سیاست‌های سرافراز

یک سال از آن شب طولانی گذشته است. رئیس جام جم هم نه محمدسرافراز که عبدالعلی علی‌عسکری است. اما انگار با رفتن سرافراز و آمدن علی‌عسکری صدا و سیما هنوز مایل است سیاست های مدیریت گذشته را ادامه دهد. روز گذشته تولد ظریف بود و یکی از برنامه‌های صدا و سیما برای تولد وزیر خارجه کلیپی تدارک دیده بود که آن هم پخش نشد. همه ما برنامه صبح بخیر ایران را می‌شناسیم. این برنامه 25 ساله حدود دو ماه پیش از صدا و سیما رخت بست و فرمول یک جای آن را در کنداکتور شبکه اول صدا و سیما گرفت. این برنامه که با اجرای علی ضیا روی آنتن می‌رود در روی کانال تلگرامی خود کلیپی به مناسبت تولد وزیر خارجه ایران قرار

داد.

در این کلیپ مردم تولد وزیر خارجه را تبریک می‌گویند و از او به خاطر انتصاب اولین سخنگو و سفیر زن در جمهوری اسلامی، انتخاب شدن به عنوان ریسک‌پذیرترین سیاستمدار دنیا، به خاطر مذاکرات مصرانه و به خاطر محقق کردن شعر سعدی در سازمان ملل تشکر می‌کنند. از ظاهر این کلیپ بر می‌آید که برای پخش در برنامه ساخته شده، اما مسئولان جام جم اجازه پخش آن را صادر نکرده‌اند. با این حال فعلا از انتخابات خبری نیست و معلوم نیست مسئولان سازمان این بار چرا درصدد سانسور وزیر خارجه برآمده‌اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کد مطلب: ۳۱۵۱۹۷:www. entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
این سانسور نیست. جلوی شومن های برخی را گرفتن است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین