پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
با توجه به شورق و علاقه ی مسئولان بیس بال ایران در توسعه این ورزش، ایرانی می تواند به مرکزیت بیس بال خورمیانه تبدیل شود .

شعار سال: به گزارش واحد خبر روابط عمومی انجمن بیس بال وسافت بال ایران ریکاردو فراچری سومین روز از سفر خود را با کلنگ زنی زمین اختصاصی بیس بال در مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان آغاز نمود. در این مراسم که با حضور رئیس انجمن بیس بال و سافت بال، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، رئیس هیأت انجمن های ورزشی استان اصفهان و دیگر مسئولان انجمن بیس بال، هیآت انجمن های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد رئیس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال درسخنانی با ابراز خوشنودی از سفر به اصفهان، گفت: در آینده کارشناسان فدراسیون جهانی بیس‌بال به اصفهان سفر کرده و این مجموعه تخصصی را از لحاظ استانداردهای جهانی مورد بررسی قرار خواهند داد.

ریکاردو فراچری با اعلام حمایت فدراسیون جهانی بیس‌بال از ایجاد زمین اختصاصی این رشته در اصفهان، قول کمک برای ساخت این مجموعه را داد. وی همچنین با برشمردن خصوصیات ویژه شهر اصفهان، اعلام کرد این شهر می‌تواند به عنوان مرکز جنوب بیس‌بال کشور انتخاب شود. در این مراسم مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز ابعاد زمین اختصاصی بیس‌بال را 150 در 150 اعلام داشت و تاکید کرد این مجموعه، یکی از بخش‌های دهکده المپیک اصفهان خواهد بود.

رییس فدراسیون جهانی بیس بال پس از مراسم کلنگ زنی زمین اختصاصی بیس بال به دیدار استاندار اصفهان رفت. در این دیدار زرگر پور ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از حضور فراچری به اصفهان اشاره ای به تاریخ و فرهنگ کهن اصفهان نمود و خاطر نشان کرد اصفهان به لحاظ امر ورزش نیز تاریخی کهن دارد ومیدان امام اصفهان 400 سال قبل مرکز ورزش چوگان به عنوان ورزشی بومی بوده است.

با توجه به تاریخ کهن اصفهان من به عنوان یک ایتالیایی در این شهر احساس غریبی نمی کنم و این شهر حضور در زادگاه خویش را برای من تداعی می کند. ریکاردو فراچری با بیان این مطلب خاطر نشان کرد قبل از حضور به اصفهان مطالعه ای در تاریخ و تمدن اصفهان نمودم و اشتیاق حضور در این شهر را داشته ام. وی در ادامه این دیدار به تشریح جایگاه بیس بال در جهان پرداخت و افزود ایران می تواند نقش بزرگی در توسعه این ورزش در خاورمیانه داشته باشد و با توجه به شوق و علاقه ی مسئولان بیس بال ایران در توسعه این ورزش، ایران می تواند به مرکزیت بیس بال خاورمیانه تبدیل شود.

رییس فدراسیون جهانی بیس بال در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت استان اصفهان در کشور تصریح کرد اصفهان می تواند به عنوان آکادمی توسعه بیس بال در منطقه جنوب کشور ایفای نقش نماید اما دستیابی به این امر مستلزم یک کار گروهی بین فدراسیون جهانی بیس بال، انجمن بیس بال و سافت بال ایران، کمیته ملی المپیک و حمایت های دولتی می باشد و شما به عنوان استاندار اصفهان و نماینده دولت نقش تعیین کننده ای را در این امر ایفا می نمایید.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به صحبت های رییس فدراسیون جهانی بیس بال مبنی بر اینکه خواهان مرکزیت اصفهان در خاورمیانه در رشته بیس بال هستند، گفت: به شما این اطمینان را می دهم که اگر این مرکزیت در اصفهان ایجاد شود در سفر بعدی خواهید دید که این شهر دارای 10 تیم خواهد شد گرچه بیس بال به نسبت بقیه رشته های سنتی سابقه چندانی ندارد، اما وجود این سه تیم نشان دهنده ظرفیت بالای اصفهان است.وی با بیان اینکه مرکزیت بیس بال منطقه را در اصفهان قرار دهید، تصریح کرد: حاضریم با کمک شما و وزارت ورزش و جوانان این پروژه را به سر انجام برسانیم تا به هدفی که خواهان آن هستیم برسیم.

در انتهای این دیدار زرگرپور هدایایی را به رسم یادبود به رئیس فدراسیون جهانی اهدا نمود. همچنین رییس فدراسیون جهانی مدال یادبود این فدراسیون را به استاندار اصفهان تقدیم کرد.

ریکاردو فراچری در ادامه برنامه سفر خود به اصفهان بازدیدی از آثار باستانی اصفهان داشت و از کاخ موزه چهلستون، تالار اشرف، میدان نقش جهان، مسجد امام و مسجد شیخ لطف اله بازدید نمود.

رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال در سومین روز از سفر خود به ایران با حضور در میان بازیکنان سافت بال و بیس بال اصفهان از نزدیک با شرایط ورزشکاران این رشته های ورزشی در کشور آشنا شد. همچنین بازیکنان سافت بال ایران پیامی را در انتشار صلح و دوستی به دیگر بازیکنان سافت بال جهان به ریکاردو فراچری تقدیم نمودند . وی که تحت تأثیر روحیه انسان دوستی ورزشکاران ایرانی قرار گرفته بود خاطر نشان کرد من پیام شما را به کلیه ورزشکاران بیس بال و سافت بال جهان می رسانم و این پیام زینت بخش موزه بیس بال جهان در لوزان سویس خواهد بود.

پس از این دیدار ها ریکاردو فراچری در جمع خبرنگاران اصفهانی حاضر شد و در نشست خبری اصحاب رسانه اصفهان با رییس فدراسیون جهانی بیس بال شرکت نمود. در این نشست که با حضور ادیب رییس انجمن بیس بال و سافت بال ایران ، سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان و غزنوی رییس هیأت انجمن های ورزشی استان اصفهان برگزار شد ریکاردو فراچری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پایان بخش برنامه های سومین روز از سفر فراچری به ایران جلسات داخلی با مسئولان بیس بال ایران به منظور تنظیم سند توسعه بیس بال در کشور بود. در پایان این جلسه وی با حضور در بین مسئولان برگزاری مسابقات لیگ سافت بال منطقه جنوب کشور و نمایندگان تیم های حاضر در این دور از رقابت ها در مراسم قرعه کشی این رقابت ها شرکت نمود.





























با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فدراسیون انجمن های ورزشی ، تاریخ ، کد مطلب: 846: www.ibasa.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین