پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
در 1200 روز گذشته اغلب قراردادهای مهم بدون اطلاع رسانی به مردم و رسانه‌ها منعقد شد و دولت نیز از آنها به عنوان قراردادهای محرمانه یاد کرد!

شعار سال: کمتر از 140 روز تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و دولت یازدهم واپسین ماه‌های فعالیت خود را پشت سر می گذارد. حسن روحانی و کابینه تدبیر و امید که در 1200 روز گذشته عملکرد چندان موفقی در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه اقتصاد از خود به جای نگذاشته‌اند، نظر می‌رسد که به دنبال پیاده سازی سناریویی جدید هستند تا افکار عمومی را از عملکرد ناموفق خود در حوزه اقتصاد منحرف کنند.

ماجرا از این جا شروع می‌شود که عصر سه شنبه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دیدار رئیس جمهور آمدند، تا روحانی صحبتهای جدیدی را در خصوص وضعیت کشور به زبان بیاورد. او در سخنانی که چند ساعت بعد روی اکانت توئیتر خود هم قرار داد، اعلام کرد که دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظار دارد که قوه قضاییه نیز تکلیف حسابهای خود را روشن نماید.

رئیس دولت تدبیر و امید با مطرح کردن چالش شفافیت گفت که هر دستگاه باید در حیطه اختیارات و وظایف خود عمل کند و به افکار عمومی پاسخگو باشد. لذا با فرافکنی و بی تدبیری منافع مردم حراست نمی شود.

اما حسن روحانی در شرایطی در ماههای پایانی فعالیت دولت یازدهم از شفافیت حرف می‌زند که تقریبا می توان گفت دولت متبوعش هیچ نشانی از شفافیت را در 3.5 سال گذشته از خود ارائه نداده است. بسیاری از محرمانه‌ها و امور غیرشفاف در حوزه اقتصاد اتفاق افتاده و مردم، کارشناسان و فعالان اقتصادی در طول 1200 روز گذشته معمولا سوالات زیادی را از دولت در این زمینه‌ها مطرح کرده‌اند که به دلیل فقدان شفافیت به این سوالات پاسخی داده نشده است. حتی گاهی دولتمردان نسبت به شفافیت عصبانی شدند و واکنش تندی را از خود نشان داده‌اند که شاید مهم ترین نمونه آن را می‌توان در ماجرای حقوق‌های نجومی به وضوح دید.

امروز از میان وزرای کابینه تدبیر و امید کمتری وزیری را می‌توان یافت که از افشای حقوق‌های نجومی مدیران دولت انتقاد نکرده و پیگیری آن را بی ارزش جلوه نداده باشد. در بیان آمار و ارقام و یا جزئیات قراردادهای مهم اقتصادی کشور مانند قرارداد IPC، FATF و یا پژو هم کمترین میزان شفافیت در دولت یازدهم مشاهده میشود و دولتمردان معمولا علاقه‌ای به دادن اطلاعات در این زمینه به مردم و اصحاب رسانه ندارند.

به بهانه بیان مطالبه چالش شفافیت از سوی رئیس جمهور تصمیم گرفته تا از روحانی در خصوص 48 مورد غیرشفاف در دورن دولت که به مسائل اقتصادی مربوط می‌شود، سوال کند.


برای دیدن تصویر در سایز بزرگتر اینجا کلیک کنید

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از وب سایت خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کد مطلب: 675312، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
روحانی اگر کمترین رقیب موثری می داشت، با این وضع باید بشکل دائمی از سیاست خدا حافظی می کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین