پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
در ماه‌های نه چندان نزدیک به انتخابات همواره یک پدیده در فضای سیاسی ظهور می‌‌کند و آن تاکید مکرر برخی از چهره‌های در معرض نامزدی، مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات است.امری که تجربه‌های انتخابات گذشته نشان می‌دهد چندان نمی‌تواند موثق و قابل اعتنا باشد. چهره‌های متعددی در سال‌های گذشته نامزد انتخاب‌های مختلفی شده اند که پیش از آن به شدت موضوع را تکذیب می‌کردند.

شعارسال: اگرچه برخی از تحلیل گران، آن را اقدامی درست، می‌دانند که حاکی از دوراندیشی و کاهش احتمال تخریب از سوی اردوگاه رقیب می‌دانند، اما بدون تردید، می‌تواند اعتماد عمومی به وی را خدشته دار کند، ابزاری که هر نامزد انتخاباتی به شدت نیازمند آن است.

در روزهای گذشته اگرچه رئیس جمهور در نشست خبری با رسانه ملی در برابر پاسخ صریح خبرنگاران مبنی بر نامزدی برای انتخابات سال 96 پاسخ روشنی نداد و روز گذشته محمدباقر قالیباف جدی‌ترین رقیبی که اصول‌گرایان به او فکر می‌کنند نیز پاسخ مبهمی داد، اما برخی از چهره‌های در معرض نامزدی از سوی جناح اصول‌گرا گفته‌اند که در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد نمی‌شوند.

*ولایتی: در انتخابات ۹۶ کاندیدا نمی‌شوم

علی‌اکبر ولایتی که در انتخابات دوره قبل یکی از رقبای حسن روحانی بود، و سازوکار ائتلاف نامزدهای اصول‌گرا بر سر یک نفر را نپذیرفت، روز گذشته گفت‌ که تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ ندارد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 کاندیدا خواهید شد یا خیر؟ گفت: بنده قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 96 را ندارم. وی افزود: انشاءالله نیروهای انقلاب همه با هم متحد شوند تا بتوانند به یک کاندیدای خدوم رای دهند که انشاءالله کشور را در راستای اهداف جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و در جهت سیاست‌های ترسیم شده در قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیش ببرد.

*فتاح: خیالتان راحت، نمی‌آیم

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز که پیش از این در کانون گمانه‌زنی‌ها درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته بود و برخی از اقدامات وی در این رابطه ارزیابی می‌شد، بارها در میان رسانه‌های مختلف با لحن‌های متفاوت جدی، شوخی، طنز و استفهام حضور خود را در انتخابات تکذیب کرده است. او این بار خطاب به تمام آنانی که در خصوص حضورش در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوالاتی دارند، گفت: خیالتان راحت، نمی‌آیم. او که اقداماتش همچون سفرهای استانی به مناطق محروم و همچنین ساختمان انتقال کمیته امداد از مجتمع سوهانک در شمال شهر به جنوب شهر به جریان‌سازی‌های انتخاباتی مرتبط می‌شد، ضمن تکذیب نامزدی خود در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم مدیر باید عملیاتی و میدانی عمل کند و همواره به مدیران استانی‌ام متذکر می‌شوم که نباید پشت میز بنشینند و لازمه حضور آن‌ها در کمیته امداد، سفر رفتن و لمس درد مردم از نزدیک است. فتاح خطاب به همه آنها که تصور حضورش در انتخابات را در سر می‌پرورانند، گفت: دیگر نمی‌دانم به چه زبانی بگویم من در وادی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری نیستم و قصد ورود به این وادی هم ندارم.

*رضایی : به دنبال پست نیستم

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که البته سابقه سه دوره نامزدی ناموفق را در کارنامه خود دارد، نیز گفت که به دنبال گرفتن پست و مقام نیست. فرمانده سابق سپاه پاسداران که پس از خروج، لباس سربازی از تن به در آورده و ردای سیاست بر تن کرده بود، پس از ناکامی در این عرصه به سپاه پاسداران برگشت، اما در این مدت مواضعی اتخاذ کرده که شایبه حضور چهارباره وی را تقویت کرده است. موضوعی که سبب شد تا وی آن را تکذیب کند.

رضایی که در یادواره 51 شهید تبلیغات سپاه استان کرمانشاه سخن می‌گفت در واکنش به انتشار برخی شایعات در این باره گفت: ما به دنبال پست و مقام نیستیم. ما به دنبال ارزش‌ها هستیم. ما شهادت و جانبازی را بالاتر از پست و مقام‌های شما می‌دانیم. به دنبال اخلاق و برادری و تقوا هستیم. رمز موفقیت در تجارت و سیاست‌ها را بازگشت به ارزش‌های انقلاب می‌دانیم. به فضل خدا و زیر سایه رهبر فرزانه‌مان، در سال‌های آینده نمایش باشکوهی از پیشرفت را شاهد خواهیم بود.

*پاسخ مبهم قالیباف

شهردار تهران که از سوی برخی اصول‌گرایان قوی‌ترین چهره برای رقابیت با حسن روحانی ارزیابی می‌شود و در ماه‌های گذشته نیز با پیشنهادهایی مواجه شده و در مقابل شروطی را اعلام کرده است، روز گذشته به سئوالی درباره نامزدی خود پاسخ مبهمی داد. محمدباقر قالیباف صبح دیروز در مراسم افتتاح هم‌زمان سه پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما در سمت شهردار به کار خود ادامه خواهید داد و یا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوید، گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم

نیست.

*تکذیب‌های دیگر

در هفته‌های گذشته نام برخی چهره‌های دیگر نیز در این باره شنیده شد. محمد مهدی زاهدی و رستم قاسمی دو تن از وزرای همکار محمود احمدی نژاد نیز به ناگهان در فهرست گمانه زنی‌ها قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را تکذیب کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار خبر 19 دی 1395، کدمطلب: 315428 ،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
عبارت هایی همانند:
بخاطر مصلحت می آیم
برای پاسخ به تقاضای دوستان
فقط برای ... می آیم
می آیم تا ادای دین کرده باشم
می آیم تا سنگر توسط ... پر نشود
می آیم چون.... به فرزند کوچک خود نیاز دارد.
می آیم، چون باید بیایم
....
کلمات آشنایی هستند نه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
یاد نسیه ندادن مشهدی ها و عبارات تاریخی شون افتادم که می گفت . اعلامیه مغازه دار مشهدی :
از دادن جنس بصورت
قرضی …
رفاقتی…
موروم الان میاروم
بعداَ میاروم
کار٬ مو کونم مودومت
ها مو که فِرار نِکِردُم
اگه مسیروم خورد میاروم
مشتریت هستوم
یارانمو گِرفتوم٬ بخدا میاروم……

جداَ معذوریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین