پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
بروکراسی اداری و عدم دقت نظر مسئولان باعث شد به دلیل قطعی بودن، حکم این خبرنگار اجرا شود.

شعار سال: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در واکنش به خبر شلاق خوردن یک خبرنگار نجف آبادی به دلیل درج اشتباه عدد موتورهای توقیف‌شده گفت: انتظار داشتیم که شاکی پرونده که نیروی انتظامی بود با سعه صدر بیشتری برخورد کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: بعد از شنیدن خبر محکوم شدن این خبرنگار به شلاق با نیروی انتظامی استان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صحبت کردم و آنها نیز قبول کردند که رضایت دهند. قرار بود از او تعهد کتبی گرفته و از اجرای حکم جلوگیری شود.

این خبرنگار به دلیل درج اشتباه عدد موتورهای توقیف‌شده به وسیله نیروی انتظامی به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد و حکمش نیز در هفته گذشته به اجرا درآمد. این خبرنگار با شکایت نیروی انتظامی نجف‌آباد ٤٠ ضربه شلاق خورد.

نماینده نجف آباد در مجلس که قبلا سمت دادستانی شهرستان نیران و کرون را برعهده داشت تصریح کرد: بروکراسی اداری و عدم دقت نظر مسئولان باعث شد به دلیل قطعی بودن، حکم این خبرنگار اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه و پیگیری‌های بنده و شخص رئیس پلیس استان برای لغو حکم بی‌نتیجه ماند.

این نماینده مجلس افزود: در پایان باید بگویم این عمل نسنجیده بود. هم شاکی و هم مسئولان باید در این مورد سعه صدر بیشتری از خود نشان دادند.

ابوترابی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که در کانال تلگرامی خود اشاره کردم هر چند بر طبق قانون، قاضي كاملا مستقل بوده و حكم را بر اساس مستندات پرونده صادر مي‌كند ولي با توجه به تجارب خود، مي‌شد به دليل جوان بودن متهم، نداشتن سوءسابقه و سوءنيت، درج به موقع جوابيه شاكي و تفاوت نه‌چندان مهم در خبر منتشر‌شده و جوابيه صادر شده، مجازات‌هاي ديگري را در نظر گرفت.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 19 دی 1395، کد مطلب: ۵۱۶۳۵۳:www. asriran.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در ادامه اعلام کرد: «هرچند بر طبق قانون، قاضی کاملا مستقل بوده و حکم را بر اساس مستندات پرونده صادر می‌کند ولی با توجه به تجارب خود بنده می‌شد به دلیل جوان بودن متهم، نداشتن سوءسابقه و سوءنیت، درج به موقع جوابیه شاکی و تفاوت نه‌چندان مهم در خبر منتشر‌شده و جوابیه صادر شده، مجازات‌های دیگری را در نظر گرفت.»

بر اساس مطلب منتشرشده در سایت ابوالفضل ابوترابی موضوع از این قرار بود که ۲۵ خرداد سال جاری یکی از خبرنگاران نجف‌آبادی، خبری را با مضمون توقیف ۳۵ دستگاه موتورسیکلت دانش‌آموزان یکی از هنرستان‌های این شهر منتشر کرد که در ادامه نیز با توجه به قوانین خاص حوزه مطبوعات جوابیه دستگاه مربوطه را هم در پایگاه خبری خود درج کرد که بر طبق آن تعداد این وسایل نقلیه ۸ دستگاه عنوان شده بود. به دنبال صدور حکم شلاق برای این خبرنگار، رایزنی‌های گسترده‌ای با مدیران دستگاه شکایت‌کننده در سطح شهرستان و حتی استان از سوی مسئولان مختلف صورت گرفته و قرار بود با توجه به تعهد کتبی خبرنگار مربوطه، از اجرای این حکم جلوگیری شود. اما صبح پانزدهم دی ماه سال جاری، این فرد در منزل خود دستگیر و حکم شلاق برای او اجرا شده است. در نظر گرفتن مجازات ۴۰ ضربه شلاق به اتهام نشر اکاذیب را در شان نظام جمهوری اسلامی نمی‌دانم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین