پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به قول یکی از مسئولان، اصفهان «برخوردار» نیست بلکه «باربردار» است.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد اینکه به اصفهان لقب استان برخوردار داده شده در حالی که تنها یک بیست و پنجم مالیات واریزی اصفهان به خزانه دولت به این استان برمی‌گردد، اظهار داشت:به قول یکی از مسئولان، اصفهان «برخوردار» نیست بلکه «باربردار» است. متاسفانه بیشتر مشکلات طرح‌هایی که در اصفهان اجرا می‌شود، نصیب این شهر می‌شود و استان های دیگر از این طرح ها بهره مند می شوند.
کمر اصفهان زیر بار مشکلات خم شده است
وی افزود: مشکلات اصفهان بار زیادی روی دوش ما گذاشته است در حالی که استان اصفهان با پرداخت مالیات، باری از دوش دولت برداشته و باید بگویم کمر اصفهان زیر بار مشکلات خم شده است.
لارگانی به مشکلات آبی استان اشاره کرد و گفت: رودخانه زاینده رود به عنوان رگ حیاتی اصفهان، هزاران سال جریان داشته اما در حال حاضر به رودخانه ای فصلی تبدیل شده که در طول سال چند روزی بیشتر جاری نیست و حل مشکلات مربوط به آب، خواسته عموم مردم اصفهان است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای طرح‌های انتقال آب به اصفهان، ادامه داد: مردم اصفهان از زمان قبل از انقلاب، از گلوی زن و بچه خود گرفتند و برای اجرای طرح حفر تونل انتقال آب سهام خریدند تا امروز بتوانند از آب بهره مند شوند. دولت ها یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب آب را به صنایع و به استان های دیگر فروختند. آیا این درست است که مردم اصفهان آب آشامیدنی نداشته باشند و آب به سایر استان ها فروخته شود؟
وی گفت: استان اصفهان 6 درصد جمعیت کشور را شامل می شود ولی بیش از 10 درصد ایثارگران از استان اصفهان هستند. اصفهانی ها تا پای جان از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند اما از مالیات و عوارضی که به دولت پرداخت میکنند کمترین بودجه به استان اصفهان تعلق می‌گیرد.
لارگانی بیان داشت: در 9 سالی که نماینده بودم، استان اصفهان از نظر اختصاص بودجه همواره در رده 28 یا 29 استان های کشور قرار داشته و حق مردم اصفهان این نیست.
بخشی از مشکلات اصفهان به مسئولان استان برمی گردد
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اصفهان به مسئولان استان برمی گردد، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی یک وزیر یا یک مسئول به اصفهان می‌آید او را از فرودگاه به هتل عباسی می برند و دوباره هم به فرودگاه برمی گردانند و این مسئول به جز حاشیه زاینده رود منطقه دیگری از اصفهان را نمی بیند در حالی که مردم و کشاورزان شرق اصفهان که تمام هستی شان وابسته به آب است، از گرسنگی می میرند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی نمایندگان در مجلس عنوان می کنند که اصفهان همه چیز را خورده و همه چیز را برده است واین اصفهان ستیزی به عملکرد مدیران استان هم برمی گردد. ما واقعا از دولت در مورد مشکل آب انتظار داریم و توقع ما از دولت که در همان روزهای نخست، اقدام به تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه کرد، به فکر احیای تالاب گاوخونی هم باشد چون عواقب خشکی این تالاب مثل ریزگردها، استان های همجوار از جمله تهران را تهدید می‌کند.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از تاریخ 14 الی 21 آبان در مصلی بزرگ تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ 19 آبان 95، کد مطلب: 254837: www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین