پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
اصغر سلیمی گفت: مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان سمیرم به گوش مسئولان استانی و کشوری رسیده است.

شعار سال: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری عصر سه شنبه با اصحاب رسانه شهرستان سمیرم با تبریک دهه ولایت اظهار کرد: باید با ولایت گام برداشت و تقوای الهی و نظم در کارها جامعه را به سوی خوشبختی پیش خواهد برد.

اصغر سلیمی در پاسخ به خبرنگاران شهرستان سمیرم، با اشاره به کمبود جشن ها و جشنواره ها در شهرستان سمیرم گفت: برگزاری جشنواره ها در شهرستان راهی برای معرفی سمیرم به استان و کشور بوده و جشنوراه سرزمین هزارچشمه در ابتدای راه خوب ظاهر شد اما در آینده باید بهتر و قوی تر پا به میدان بگذارد.

وی در پاسخ به مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان سمیرم و مهاجرت بیماران به شهرستان های اطراف و مرکز استان مشکل را کمبود نیروی انسانی بیان کرد و افزود: در جلسات مختلف در استان و وزارتخانه مشکلات به گوش مسئولان رسانده شده و با توجه به سابقه فعالیت خود به عنوان رئیس بیمارستان و رئیس اورژانس سمیرم، گلایه هایی همچون برخی برخوردهای پرسنل بیمارستان شهرستان همجوار با بیماران سمیرم عنوان شده است.

سلیمی زمان پزشکان طرح را ۹ الی یازده ماه عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از دلایل مشکل پزشک بیمارستان سمیرم در تابستان بازگشت این پزشکان به دلیل اتمام طرح بوده که بلاتکلیفی مردم شهرستان سمیرم را در پی دارد.

*جذب گردشگر نیازمند هدفمندسازی است

وی با اشاره به موضوع گردشگری شهرستان سمیرم گفت: توسعه گردشگری یکی از شعار های انتخاباتی بنده بوده و این موضوع امروز مورد توجه تمام دنیاست تا با استفاده از پتانسیل ها سرمایه ها را به طرف خود جذب کنند.

سلیمی در پاسخ به اینکه چرا برخی سرمایه گذاران پس از حضور و اعلام رضایت اقدام عملی در شهرستان از آنان دیده نمی شود گفت: کاغذ بازی، سلسله مراحل سخت اداری و کمبود زیرساخت فرهنگی از مهمترین مشکلات بوده و امروز ما در حال آماده سازی بستر در جهت جذب سرمایه گذار می باشیم.

وی جذب گردشگر را نیازمند هدفمند سازی دانست و افزود: امروز سمیرم با توجه به حضور پرشور گردشگران متاسفانه به درآمد، اشتغال و توسعه پایدار که هدف جذب گردشگر بوده نتوانسته دست یابد و حتی برخی مناطق گردشگری در حال تخریب است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان تصریح کرد: امروز فردی برای تشکیل کمیته نخبگان شهرستان مامور شده تا با تشکیل این کمیته ها، در زمان حضور در شهرستان بتوانیم از نظرات آنان در راه اعتلای شهرستان استفاده کنیم.

*مستقل ام و برای مردم حرف میزنم

وی در پاسخ به وابستگی به احزاب گفت: همانگونه که در ابتدای حضور گفتیم تا کنون مستقل عمل کردیم که گواه آن ناراحتی برخی اصلاح طلبان و یا ناراحتی برخی اصولگرایان در جای دیگر است، سعی ما بر آن بوده برای مردم حرف بزنیم نه احزاب و تشکل های سیاسی.

سلیمی احزاب را فاقد قدرت لازم دانست و تغییر چهره سیاسی برخی افراد را به دلیل نبود قدرت لازم احزاب، عضو گیری قوی و تعهد اعضا دانست و افزود: تا زمانی که احزاب به این جایگاه مناسب دست نیابند بنده مستقل خواهم ماند.

وی ورودی شهر سمیرم را نامناسب خواند و اذعان کرد: ورودی سمیرم مبین ورودی یک مرکز شهرستان نبوده و اختصاص بودجه های اندک اندک باعث پیشرفت کند شده که امیدواریم با همکاری مردم و همچنین خیران ورودی شهر که چهره اصلی شهر می باشد هر چه زودتر سامان بگیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به تغییر مدیریت برخی ادارات اظهار کرد: با دید مثبت به این موضوع نگاه می کنیم، ما به عنوان مشاور در این زمینه عمل خواهیم کرد، با توجه به راکدی برخی ادارات با اولویت افراد بومی و ساکن سمیرم نیاز به تغییرات احساس می شود.

وی همچنین در پاسخ به نظر برخی نقاط کشور به منابع آبی شهرستان سمیرم گفت: آب سمیرم متعلق به خود مردم بوده و وقتی مزارع، باغات و روستائیان نیازمند آب می باشند انتقال آن به نقاط دیگر منطقی و عادلانه نیست.

*صنایع تبدیلی بخش فراموش شده شهرستان است

اصغر سلیمی در پاسخ به مشکل اتلاف حدود ۳۰ درصد تولیدات سیب کشاورزان سمیرم به دلیل کمبود زمان عرضه به بازار، صنایع تبدیلی را چاره این مشکل دانست و افزود: صنایع تبدیلی بخش فراموش شده شهرستان که می تواند باعث صادرات بهترین محصولات باشد باید در برنامه کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی کوچک و بزرگ علاوه بر حل مشکل هدر رفت محصولات کشاورزان سمیرمی عاملی برای ایجاد اشتغال و پایداری اقتصاد در شهرستان خواهد شد که در این زمینه با سرمایه گذارانی نیز مذاکره شده است.

وی مشکل قطع مسابقات فوتبال در شهرستان را نبود امکانات پخش زمینی دانست و گفت: پخش برنامه ها در سمیرم به صورت ماهواره ای انجام می شود و با توجه به سنگ اندازی عرب ها پخش فوتبال های خارجی در قسمت ماهواره ای امکان پذیر نیست.

سلیمی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر و پیگیری های تلفنی و حضوری گفت: قول های مساعدی در راستای حل این مشکل ظرف یکی دوماه آینده داده شده است.













با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سمیرم خبر، تاریخ 30 شهریور 95 ، کد مطلب: 49126: www.semiromkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین