پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رییس مجلس از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از تبار سابقون انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر‌ آرمان‌های بزرگ انقلاب و حضرت امام خمینی بود.

شعارسال: علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه (س) به ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: روز گذشته مردی بزرگ از تبار سابقون انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت. نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب اسلامی همراه بوده و است.

او گفت: از آغازین روزهای مبارزه او جز پیشروهای راه مبارزه و مجاهدت ملی علیه رژیم ستم‌شاهی بود و نهضت امام با همت مردانی چون او فراگیر شد. در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر‌ آرمان‌های بزرگ انقلاب و حضرت امام خمینی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزات پیش از انقلاب خاطر نشان کرد: او زندان‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کرد تا جریان روحانیت مبارز شاخ و برگ لازم برای راهنمایی توده‌های ملت را پیدا کند.

او افزود: در آن دوران سیاه و تلخ او و چند شخصیت روحانی مبارز و ممتاز جلوه‌گاه مبارزه دانشجویان و روشنفکران و سیاسیون مسلمان بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال‌های ۵۶ و ۵۷، به همراه شهید مطهری و شهید بهشتی و شهید باهنر و آیت‌الله خامنه‌ای یکی از ارکان اعتلای جوشش خروشان نهضت اسلامی بوده و با حضور در شورای انقلاب با تدبیر، ایران را از بسیاری از مشکلات قبل از پیروزی عبوردادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: مجاهدت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در صحنه‌های سخت و پرفراز و نشیب ابتدای انقلاب اسلامی کمتر از دوران قبل از انقلاب نبود. در مبارزه با گروه‌های مختلف از عزمی راسخ برخوردار بود. مخصوصاً در برخورد با فتنه‌گری‌های بنی‌صدر او به همراه سایر رهبران حزب جمهوری اسلامی نقشی اساسی در امیدوار نگه داشتن روحیه انقلابی ملت و عقیم نمودن جریان انحرافی بنی‌صدر و منافقین برعهده داشت.

او با اشاره به دوران ریاست آیت‌الله هاشمی بر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایشان در آن سال‌ها در کسوت مجلس شورای اسلامی از یک طرف در مقابل جریان‌های محارب و منحرف ایستادگی شایسته داشت و از طرفی با همه وجود به حمایت از رزمندگان جبهه‌های دفاع مقدس شتافت و مدت‌ها جانشینی فرماندهی کل نیروهای مسلح نیز به او سپرده شد.

رئیس قوه مقننه همچنین اضافه کرد: پس از پایان جنگ و زعامت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ملت بزرگ ایران مسئولیت ریاست جمهوری را در دو دوره برعهده ایشان گذاشت و هاشمی در این دوران همت خود را مصروف آبادانی و پاک کردن غبار تخریب‌های جنگی صدام از ایران کرد و انصافاً با شجاعت در این راه گام برداشت.

او گفت: پس از آن دوران نیز همواره دل در گرو اعتلای انقلاب و ایران داشت و یکی از ویژگی‌های ایشان آن بود که مسئولان و مدیرانی که برای آبادانی کشور تلاش می‌کردند، همیشه مورد تشویق و حمایت جدی او قرار می‌گرفتند.

لاریجانی تصریح کرد: دریغا که دستمان از این شخصیت انقلابی و عمیق و آینده‌نگر کوتاه شد. او به راستی مرد روزهای سخت بود و همیشه با روحیه آرام خود به مدیران انقلاب روحیه فعالیت و تلاش بیشتر می‌بخشید. روح و ریحان از گلشن رضوان الهی بر او باد. والله یدعو الی دارالسلام.

لاریجانی در پایان گفت: از طرف مجلس شورای اسلامی ارتحال مجاهد مستوه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به ساحت مقدس ولی‌الله‌الاعظم امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و ملت عظیم‌الشان اسلام و خانواده محترم ایشان و مردم شریف کرمان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و آرزوی علو درجات برای آن سفر کرده از خداوند متعال آرزومندم. ادخلو‌ها به‌السلام الآمنین.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 20دی1395، کدخبر: 446173: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین