پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
با وجود اینکه ریه‌های تبریز و تبریزی‌ها هرروز سیاه و سیاه‌تر می‌شود، ولی هنوز در این سه هفته تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز کارساز نشده و شاهد تداوم آلودگی و وارونگی حداقل تا پایان هفته جاری خواهیم بود.

شعارسال: امروز بیست و یکمین روز آلودگی و وارونگی را در تبریز تجربه می‌کنیم که هر روز با تداوم این وضعیت، گروه‌های حساس در معرض خطر بیشتر قرار گرفته و مراجعین اورژانس را افزایش داده است.

آلودگی هوای تبریز که از شب یلدا و 30 آذرماه آغاز شده، تا رکورد 183 پی‌اس‌آی پیش رفت ولی پس از آن هنوز به کمتر از 100psi که مرز هشدار بوده نرسیده است.

با وجود اینکه ریه‌های تبریز و تبریزی‌ها هر روز سیاه و سیاه‌تر می‌شود، ولی هنوز در این سه هفته تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز کارساز نشده و شاهد تداوم آلودگی و وارونگی حداقل تا پایان هفته جاری خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، امروز که 21 روز از آغاز وضعیت قرمز آلودگی گذشته، بیش از 500 ساعت است که تبریز هوای سیاه تنفس می‌کند که در درازمدت اثرات آن با انواع بیماری‌های ریوی و سرطان بروز و ظهور خواهد کرد.

داوود قاسم‌زاده در تبریز با بیان اینکه با شاخص آلودگی هوای امروز به 135 پی.اس.آی. رسیده است اظهار داشت: هوای تبریز همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است و توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت از منازل خود خارج نشوند.

وی افزود: مردم برای کاهش آلودگی و کمتر استفاده کردن از خودروهای شخصی به‌ویژه تک‌سرنشین همکاری کرده و تا سالم شدن هوا از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنند.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 20 دی 1395، کدمطلب: 1292077 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین