پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۵۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح ۴۹ واحدمسکونی در اسلامشهر گفت: اقدامات سپاه در تحقق چهار مؤلفه الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت باید الگویی برای دستگاه‌های دولتی در امر سازندگی باشد.

شعارسال: سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری امروز در جریان افتتاح واحدهای مسکونی روستای شهید جعفری (سیمون) که به همّت خیرین و گروه‌های سازندگی در اسلامشهر احداث شد با گرامیداشت قیام 19 دی مردم قم و همچنین تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و ارتحال آیت‌اللّه هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: از فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران تشکر و قدردانی می‌کنم که انتظار و خواسته مقام معظم رهبری را لبیک گفته و با سرعتی هر چه تمام، این مهّم را در این منطقه محروم اجرا کردند.

وی افزود: از همه مسئولان استان تهران، بنیاد برکت، بنیاد مسکن و سایر نهادها به ویژه خیرینی که بار و هزینه اصلی بر دوش آن‌ها بوده، نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم خداوند زحمات و مجاهدت‌های همه شما را قبول کند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به وقوع سیل 5 سال پیش در استان گلستان و مهاجرت بخشی از مردم گلستان به شهرستان اسلامشهر بیان کرد: همه ما باید بدانیم که کمک و توجه به محرومان و مستضعفان در واقع کار اصلی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ براین اساس سر و سامان دادن به وضعیت محرومانی که پس از سیل گلستان به این منطقه پناه آوردند، از اهداف انقلاب اسلامی جهت برقراری عدالت و برابری اجتماعی است.

جعفری با ابراز تأسف از محرومیت‌های موجود در برخی از نقاط کشور تأکید کرد: هر چند که انقلاب اسلامی با دشمنی‌ها و مشکلات بسیاری همچون جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی روبرو بوده؛ اما رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان همواره وظیفه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم محروم روستای سیمون اسلامشهر گفت: من از طرف همه دولت‌ها از زمان جنگ تاکنون، از مردم و به ویژه مردم شریفی که پس از سیل گلستان چنین زندگی و شرایط سختی را تحمل کردند، عذرخواهی می‌کنم که چرا نتوانستیم زودتر شرایط مناسب را برای شما فراهم کنیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره ملک تصریح کرد: هدف خداوند از آفرینش بشر این بوده که بداند کدام‌یک از ما در انجام امور خیر، از دیگری پیشی گرفته و عمل صالح و نیکو انجام می‌دهیم.

جعفری با بیان اولویت دستگیری از مستضعفان و محرومان جامعه گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی اقداماتی در گروه‌های سازندگی جهت رفع محرومیت‌ در بسیاری از مناطق کشور انجام شد که متأسفانه با شروع جنگ این اقدامات برای چند سالی به فراموشی سپرده شد؛ اما اکنون با پیگیری‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های سپاه پاسداران با تشکیل گروه‌های سازندگی، اقدام به رفع محرومیت در بیشتر مناطق کشور فراگیر شده است.

وی ضمن بیان مسئولیت‌های مختلف سپاه پاسداران افزود: در زمان جنگ لازم بود که سپاه پاسداران در میدان جنگ حاضر شود و بعد از آن حضور مستمر سپاه در عرصه‌های فرهنگی و سازندگی بیبشتر احساس شد که البته تحقق این مهّم بدون کمک مردم امکانپذیر نبود؛ چرا که مردم می‌توانند با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر، مشکلات را به دستگاه‌های دولتی منتقل کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با تأکید بر مشکلات شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: مردم استان تهران در حاشیه تهران بزرگ از جمله در رباط‌کریم و اسلامشهر با مشکلات بسیاری روبرو هستند، که مسئولان باید برای برطرف شدن آن گام‌های عملیاتی مؤثری بردارند، تا به یاری خداوند متعال همه ساله شاهد افتتاح چنین پروژه‌هایی در این مناطق باشیم.

جعفری ادامه داد: ما امروز شاهد افتتاح 49 واحد مسکونی در اینجا هستیم؛ ولی باید بدانیم که فقط بحث مسکن و زیرساخت‌هایی همچون آب و گاز مطرح نیست؛ بلکه بهترین کار این است که اقدامات فرهنگی نیز برای آن‌ها انجام داده و زمینه کار همراه با کرامت و ارزش انسانی برای محرومان را تا آنجا فراهم کنیم که این منطقه به نقطه‌ای از الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت مورد تأکید مقام معظم رهبری تبدیل شود.

وی با اشاره به چهار مؤلفه مسکن، اشتغال، سلامت و فرهنگ به عنوان الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت و آبادانی خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه در تحقق چهار مؤلفه الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت باید الگویی برای دستگاه‌های دولتی در امر سازندگی باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 20 دی 1395، کدمطلب: 1292190 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین