پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: تمام بخاری‌های نفتی سطح مدارس شهرستان نهاوند تا پایان سال ۹۶ جمع‌آوری و بخاری گازی نصب می‌شود.

شعارسال: هادی سلگی در نهاوند اظهار داشت: اعتبار استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود و براساس مصوبه اداره نوسازی مدارس مقرر شده است که تا پایان سال 96 تمام مدارس سطح کشور به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شوند.

وی تصریح کرد: در مجموع 177 فضای فیزیکی آموزشی در شهر و روستاهای شهرستان نهاوند وجود دارد که از این تعداد فضای آموزشی 67 آموزشگاه با بخاری گازی معمولی گرم می‌شوند و در 91 آموزشگاه شهرستان از سیستم گرمایشی متمرکز و 19 آموزشگاه روستایی در شهرستان از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: هیچ بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس سطح شهرستان نهاوند وجود ندارد و همه بخاری‌های نفتی و گازی مدارس شهرستان استاندارد هستند.

وی عنوان کرد: بر اساس مجوز طرح نوسازی مدارس استان مقرر شده است برای مدارسی که جمعیت دان‌ آموزی آنها 20 نفر است بخاری گازی در این مدارس نصب شود و مدارسی که جمعیت آنها بیشتر از 20 نفر است به پکیج و موتورخانه (سیستم گرمایشی متمرکز) مجهز شوند.

سلگی بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شده است در حال پیگیری هستیم تا در 19 مدرسه روستایی شهرستان نهاوند که از بخاری نفتی برای گرم شدن آنها استفاده می‌شود در طول امسال و سال آینده بخاری گازی در این مدارس نصب کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: اکثر فضاهای آموزشی شهری در شهرستان نهاوند فرسوده هستند و بالای بیست سال قدمت دارند.

وی افزود: اکثر مدارس بزرگ شهری در شهرستان نهاوند قدیمی‌ هستند و بیشتر فضاهای آموزشی مناطق شهری در شهرستان نهاوند نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.

سلگی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند مجموع فضاهای آموزشی نوساز کمتر از 40 درصد کل فضاهای موجود است، تصریح کرد: بنیاد برکت با هدف توسعه فضاهای آموزشی و محرومیت‌زدایی اقدام به ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم و روستاها می‌کند و در همین راستا ساخت چندین پروژه آموزشی در روستاهای شهرستان نهاوند با همکاری بنیاد برکت در حال اجرا است.

وی افزود: سال گذشته با بنیاد برکت برای نوسازی سه پروژه آموزشی توافق کردیم و این پروژه‌ها شامل پروژه 9 کلاسه روستای توانه، پروژه 6 کلاسه روستای ده‌حیدر و پروژه 6 کلاسه روستای بابارستم هستند که پروژه 9 کلاسه روستای توانه در آغاز سالتحصیلی جدید افتتاح و به بهره‌برداری رسید و دو پروژه دیگر بیشتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای سالتحصیلی آینده به بهره‎‌برداری خواهند رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند به نوسازی دیگر پروژه‌های آموزشی در دست اجرا اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آموزشی دیگری در شهرستان در حال بازسازی هستند که اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات تخریب و بازسازی (اعتبارات ملی) تأمین شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه 6 کلاسه روستای کوهانی، مدرسه 6 کلاسه روستای کفراج که این پروژه ابتدا خیرساز بوده و ادامه ساخت آن از محل اعتبارات تخریب و بازسازی تأمین خواهد شد و مدرسه 6 کلاسه سنایی که در مرحله انتخاب پیمانکار است از جمله پروژه‌های نوسازی در دست اقدام است.

سلگی بیان کرد: مدرسه 9 کلاسه خیرساز آقای نصرتی، مدرسه 15 کلاسه آقای حمیدی که خیر‌ساز است و جایگزین مدرسه شهید محلاتی می‌شود و کانون فرهنگی آقای یونسی در پای قلعه که خیر تعهدش را انجام داده و بقیه کار توسط دولت در حال انجام است از جمله طرح‌هایی بازسازی در شهرستان نهاوند هستند.

وی عنوان کرد: همچنین واحد نوسازی بنیاد برکت دو پروژه در بخش خزل را که شامل مدرسه روستای شهرک و مدرسه روستای کهریز سلیم می‌شود از جمله پروژه‌هایی است که در آینده انجام خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اظهار داشت: امسال حدود دو میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی به آموزش و پرورش شهرستان نهاوند برای نوسازی و مقاوم‌سازی پروژه‌هایی که در حال انجام است اختصاص یافت که از این مبلغ تا کنون 44 درصد تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه‌ها 24 کلاس به تعداد کلاس فضاهای آموزشی در شهر و 18 کلاس به تعداد فضاهای آموزشی در روستاهای شهرستان افزوده می‌شود.

سلگی تاکید کرد: همچنین با اتمام این پروژه‌ها وضعیت مدارس در شهرستان از نظر ابعداد، استحکام و زیبایی و استاندارد‌های فیزیکی مانند نور و مقاومت در برابر زلزله متناسب با استانداردهای جدید ساخته می‌شوند و در مجموع کیفیت فضاهای آموزشی در شهرستان رو به بهبود خواهد رفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 20 دی 1395، کدمطلب: 1291945 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
خداروشکر خیلی خبر خوبیه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین