پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در رسانه‌های غربی بازتاب داشت.

شعارسال: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که هزاران نفر از شهروندان و مقام‌های رسمی ایران در دانشگاه تهران که محل تشییع آیت‌الله هاشمی است، حاضر شدند.

مقام‌های مسئول، امروز سه‌شنبه- را تعطیل عمومی کرده‌اند و به این ترتیب ایرانی‌ها می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند.

آیت‌الله هاشمی در کنار آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده شد.

وی طی سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ میلادی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران فعالیت می‌کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که صد‌ها هزار نفر از شهروندان عزادار ایران در مراسمی که با حضور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر این کشور برای تشییع آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد، حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، تلویزیون ایران تصاویری از حضور گسترده مردمی در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران، محلی که مراسم مذهبی تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی توسط رهبر ایران برگزار شد، پخش کرد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری، «علی لاریجانی» رئیس مجلس و «آیت‌الله صادق لاریجانی» رئیس قوه قضاییه از جمله دیگر مقام‌های ارشد ایرانی بودند که در این مراسم حاضر شده بودند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که پرچم‌های سیاه در خیابان‌ها برافراشته شده و پوسترهایی که آیت‌الله خامنه‌ای را در کنار آیت‌الله هاشمی در حالی که لبخند به لب دارند نشان می‌دهد، در خیابان‌ها نصب شده است.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که به دنبال درگذشت آیت‌الله هاشمی، پیام‌های تسلیت داخلی و خارجی به سوی ایران سرازیر شده است. حتی کاخ سفید نیز درگذشت وی را تسلیت گفته است؛ اقدامی که بعد از انقلاب سال ۱۹۷۹ میلادی و قطع رابطه دو کشور بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم ایران امروز در یک «نمایش وحدت» در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی حاضر شدند تا به این سیاستمدار عملگرا ادای احترام کنند.

به نوشته این خبرگزاری، هر چند سیاست‌های اقتصادی و سیاسی آیت‌الله هاشمی مخالفان و موافقانی داشت، هر دو گروه در حضوری که نوعی نمایش همبستگی و اتحاد بود، در مراسم تشییع و تدفین وی شرکت کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه گذشته به دلیل عارضه قبلی در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 21 دی 1395، کدمطلب: 446785 ،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
خدا رحمتش کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین