پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ماموریت‌های پژوهشگاه در زمینه آینده‌پژوهی فناوری گفت: در پژوهشگاه دنبال فناوری‌های راهبردی هستیم که بر مبنای آن برای کشور ارزش افزوده بالایی ایجاد شود.

شعار سال: وزارت ارتباطات- محمد خوانساری گفت: فناوری‌هایی همچون داده‌های عظیم و اینترنت چیزها مباحث جدیدی هستند که لازم است برای آنها با توجه به استانداردهای مدیریت فناوری، برنامه‌ریزی مستقل و مناسبی صورت پذیرد که این دسته از برنامه‌ریزی‌ها از سال گذشته آغاز و هم‌اکنون در حال اجراست. نگاه رصد فناوری در این حوزه یک نگاه ملی است.
وی با بیان اینکه ارتباط فناوری‌ها با هم از دیدگاه چتر استراتژیک مهم است، ادامه داد: مهم‌ترین مساله در فناوری‌های نوین نقشه راه بومی‌سازی آن‌ها در کشور است و اینکه بر چه بخشی از آن سرمایه‌گذاری و تمرکز کنیم که درنهایت منجر به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در راستای اقتصاد مقاومتی شود.
خوانساری گفت: از مهم‌ترین راهبردها استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی در تمام برنامه‌هاست و پژوهشگاه به‌عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت علاقه‌مند به این امکان است که در هزینه پژوهش محصولات و فناوری‌های راهبردی بخش خصوصی، مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشد.
وی این رویکرد را از یک سو موجب مشارکت دانشگاه‌ها در انجام پژوهش‌های تقاضا‌محور بخش خصوصی و از سوی دیگر کمک قابل توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین هزینه‌های سنگین تحقیق و توسعه دانست.
خوانساری درباره برنامه وزارت ارتباطات درخصوص کریدور ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: پارک تخصصی ICT به‌عنوان بخشی از کریدور ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت است که در معاونت فناوری و نوآوری وزارت پیگیری می‌شود و با تشکیل شورای راهبری آن، موضوعات اولیه طرح و برنامه زمانی برای اقدامات پایه‌ای تا پایان سال هم مشخص شده است.
وی افزود: در قالب پارک به دنبال ایجاد فضای مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه شرکت‌های در حال رشد سریع هستیم و تا پایان سال هدف‌گذاری استقرار ۳۰ شرکت در این مجموعه انجام شده است که با این کار زمینه تجاری‌سازی محصولات و کمک به بخش خصوصی صورت می‌گیرد.
خوانساری در‌عین‌حال با بیان دیدگاه‌های متفاوت دولت و بخش خصوصی به فناوری گفت: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی به منظور آماده‌سازی خود جهت ارایه خدمات در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند که چنانچه هریک نیاز زیرساختی داشته باشند، این پژوهشگاه آمادگی همکاری و سرمایه‌گذاری دارد، همان‌گونه‌که در موضوع اینترنت چیزها در چند مورد مذاکراتی صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا شد.
وی افزود: در سایر بخش‌های دولت نیز فعالیت‌هایی در حال انجام است که پژوهشگاه ضمن رصد آن‌ها در صورت نیاز همکاری‌هایی با آنان داشته و خواهد داشت.
خوانساری گفت: فناوری ابری در کشور شکل گرفته و از شش ماه پیش تا‌کنون دیتاسنترهای استان‌های فارس و کرمان مستقیما از رایانش ابری پژوهشگاه به صورت یکپارچه سرویس می‌گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و اطلاع رسانی فاوانیوز، تاریخ 20 تیر 95، کد مطلب: 16715: www.favanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین