پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: تمهیدات مقام معظم رهبری سایه جنگ را از سر کشور ما دور کرد نه مذاکره؛ می‌خواستیم با مذاکره تحریم ها را برداریم اما هیچ کدام محقق نشد.
شعار سال: فریدون عباسی در مراسم کنگره ملی مصطفی شهید ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: انرژی هسته‌ای کاربردهای زیادی از جمله تولید انرژی، حوزه کشاورزی، صنعت، پزشکی، تشخیص و درمان بیماری، خودروسازی، مواد پرتوزا و منابع نفت و گاز دارد.

رئیس سابق انرژی هسته‌ای افزود: برخی دانش هسته‌ای را بد جلوه می‌دهند به‌طوری که می‌گویند مانع رفاه مردم است در حالی که تمام ابرقدرت ها بیشترین استفاده را از دانش هسته ای می‌برند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که پیشرفت در مسائل و علوم هسته‌ای به معنای افزایش سطح علمی و فناوری کشور در دنیا است افزود: امروز کشورهای تراز اول از دانش هسته ای برخوردارند و به عنوان قدرت های جهانی مطرح می شوند و دانش هسته‌ای می‌تواند زیربنای اشتغال، توسعه صنایع دفاعی و بسیاری از مسائل باشد.

عباسی گفت: تمهیدات مقام معظم رهبری سایه جنگ را از سر کشور ما دور کرد نه مذاکره؛ می‌خواستیم با مذاکره تحریم ها را برداریم اما هیچ کدام محقق نشد.

رئیس سابق هسته ای ضمن یاد از شهید احمدی روشن خاطر نشان کرد: این شهید محصول تربیت خانواده و معلمان اندیشمند کشور و محصول معنویت و اعتقادات و رشد در هیئت‌های مذهبی و حضور در دانشگاه ها است؛ این شهید انسانی مستعد بود و بعد از فارغ التحصیل شدن در کشور ماند تا خدمت کند.

عباسی گفت: وی به همراه دوستانشان در بحث هسته‌ای بسیار موثر بودند و امروز در کشور امثال وی که مدیر جهادی و شجاع بود را لازم داریم.

وی تصریح کرد: احمدی روشن در شکستن تحریم های دشمن در صنعت هسته ای کارهای بزرگی به همراه دوستانش انجام داد و شهادت او به این دلیل بود که دشمن خواستار ایجاد رعب در جامعه علمی بود تا کسی از جوانان به این حوزه وارد نشود اما دشمن باید بداند شهادت در جامعه ما ریشه در شهادت اباعبدالله حسین(ع) دارد و نمی تواند در کشور ما رعب ایجاد کند و پس از شهادت ایشان موج عظیمی از دانشجویان و جوانان خواستار تحصیل و کار در علوم هسته‌ای شدند.

رئیس سابق هسته‌ای با بیان اینکه تحریم‌ها به دلیل موشک و هسته‌ای نیست خاطرنشان کرد: موضوع اصلی دشمن اصل انقلاب و جمهوری اسلامی است و در هر دوره‌ای به شکل جدیدی بهانه جویی می‌کند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای نتوانستیم تحریمات و مشکلات اساسی را برطرف کنیم گفت: نباید به صادرات نفت افتخار کرد، باید بتوانیم پول نفت را به کشور بازگردانیم اما کوچکترین تراکنش ایران زیر ذره بین قرار دارد و با این وجود نمی‌توان پولی به کشور بازگرداند.

عباسی ضمن تاکید به اینکه اندیشمندان و نخبگان کشور باید در جریان تصمیمات کشور قرار بگیرند تصریح کرد: متاسفانه در بحث علوم هسته ای و استفاده دانشجویان از راکتورها و تجهیزات بحث های امنیت کاذب برای استفاده وجود دارد؛ اگر به جوانان بها و میدان دهیم پیشرفت‌های خوبی می‌توان داشت و امروز اگر دانشجوی دانشگاه اصفهان بخواهد از راکتورهای اصفهان استفاده کند یا باید پول پرداخت کند یا اجازه ورود به آن را نمی‌دهند در حالی که در دولت دهم به دانشگاه ها پول پرداخت می‌شد تا در مورد مسائل هسته‌ای نظریه پردازی کنند.

این دانشمند هسته‌ای گفت: ما در صنایع مختلف مانند ماهواره به پیشرفت های زیادی رسیدیم و در شرایطی که ایران را از پرتاب ماهواره منع کردند توانستیم موشک‌هایی تولید کنیم که قابلیت پرتاب ماهواره داشته باشند و پس از آن ماهواره به فضا فرستادیم.

وی افزود: هدف ورود به حوزه‌های جدید انرژی هسته‌ای پیشرفت علم و فناوری در ایران است اما متاسفانه برخی در داخل تبلیغ می‌کنند که انرژی هسته‌ای مخل زندگی مردم است.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 دی 1395، کد مطلب: 1292909، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین