پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: بخوان‌های زیرزمینی و دشت‌های استان وضعیت مناسبی برای تامین آب پایدار ندارند و باید با یک استراتژی مشخص در کوتاه مدت به سمت سدسازی حرکت کنیم.

شعار سال: محمد هادی رحمتی صبح امروز در دیدار مدیران آب و فاضلاب استان با استاندار گلستان اظهار داشت: با توجه به همه کمبودها و زیرساخت‌هایی که در سال‌های گذشته اجرا شده، آینده آب شرب شهر گرگان با چاه جوابگو نیست و با هماهنگی مجموعه صنعت آب استان باید به سمت آب‌های سطحی حرکت کنیم و به مرحله اجرا برسانیم.

وی ساخت سد را از اولویت‌های مهم برای تامین آب در شهر گرگان دانست و افزود: آبخوان‌های زیرزمینی و دشت‌های استان وضعیت مناسبی برای تامین آب پایدار ندارند و باید با یک استراتژی مشخص در کوتاه مدت به سمت سدسازی حرکت کنیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر با همت مسئولان و حوزه آب استان این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان تصریح کرد: در کنار تولیدی که انجام می‌شود مسئله اصلاح الگوی مصرف باید مدنظر باشد تا در شهر گرگان که میانگین مصرف حدود 220 لیتر در شبانه‌روز بوده با مدیریت مصرف آب شرب از سوی شهروندان مصارف کاهش یابد.

رحمتی درباره تبصره 3 ماده واحده قانون شرکت‌های آب وفاضلاب اظهار کرد: تبصره 3 یک مدل مالی جدید است که امیدواریم با توجه به افزایش و اصلاح قیمت‌های آب و فاضلاب بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در خانواده‌ها نهادینه کنیم.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: سهم سرانه آب در کشور حدود 1600 مترمکعب بوده که این میزان برای استان حدود 1400 مترمکعب است که این موضوع علت لزوم رعایت هر چه بیشتر الگوی مصرف و مصارف صحیح آب از سوی شهروندان محترم است.

حسن صادقلو افزود: تداوم مصرف کنونی، همه بخش‌ها حتی آب آشامیدنی مردم را دچار مشکل جدی، کمبود و حتی قطع خواهد کرد که در همین راستا پیشنهاد می‌شود در این حوزه و در ساختار سازمانی این شرکت جایگاه حوزه فرهنگ‌سازی الگوهای صحیح مصرف آب پررنگ شود.

وی اظهار داشت: در استان گلستان طرح جامع آب مورد بحث است و باید یک ارتباط ارگانیک و منسجم در بین حوزه‌های آب، جهاد کشاورزی و صنعت ایجاد شود تا بتوانیم همه در یک مسیر مشخص نسبت به مسئله آب حرکت کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 23دی 1395، کد مطلب: 1294658: tasnimnews.comwww.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
بزودی فرونشست زمین در شمال کشور را هم شاهد خواهیم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
اونجا که گلستانه،وضعش مناسب نیست. وای به حال ما که در جهنم کویر هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین