پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزاد سازی نینوا موفق به دستاوردهای گسترده ای در شرق موصل شدند و مناطق جدیدی را از لوث داعش آزاد کردند.

شعارسال: به نقل از النهرین، حسام العبار عضو شورای استان نینوا گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم آماده حمله به دانشگاه موصل هستند و از همه طرف آنها را محاصره کرده اند.

وی افزود: بیشتر مناطق و محله های ساحل چپ(شرق موصل) تحت کنترل نیروهای عراقی است. حدود ۹۵ درصد از شرق موصل در کنترل نیروهاست و به احتمال زیاد طی دو روز آینده کرانه چپ موصل از لوث داعش آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر یک منبع محلی در موصل اعلام کرد: داعش متحمل شکست های سنگین در کرانه چپ موصل شده است و بیشتر سرکرده های آنها از شرق موصل گریخته اند و جز شمار معدودی در این منطقه باقی نمانده است.

این منبع بیان کرد: به زودی آزاد سازی شرق موصل اعلام خواهد شد. نیروهای عراقی در حال پیشروی سریع نیروها خبر می دهند.

رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق نیز بیان کرد: نیروهای پلیس موفق به تسلط بر ۷۵ درصد از محله السومر در جنوب شرق موصل شدند. در جریان این عملیات دهها تکفیری کشته و سه خودرو بمبگذاری شده، هشت کمربند انفجاری و ۳۰ مین متعلق به آنها منهدم شد.

این در حالی است که سرلشگر عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا ما می آییم اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم محله هفت آوریل در محور شمال شرق شهر موصل را از لوث داعش آزاد کرده اند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان های آن به اهتزاز درآورده اند.

وی افزود: نیروهای عراقی تلفات و خسارات سنگینی به داعش وارد کرده اند.

یارالله در ادامه بیان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق محله المالیه(دارایی) در محور شرق موصل را از لوث داعش آزاد کردند و ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم عراق بر بالای ساختمان های آن، تلفات و خسارات سنگینی به تکفیری ها وارد کردند.

فرمانده عملیات نینوا گفت: داریم می آییم همچنین از آزاد سازی محله الصدیق در شمال موصل به طور کامل خبر داد و افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم و تیپ ۷۳ ارتش عراق موفق به آزاد سازی محله الصدیق در شمال موصل به طور کامل شدند.

این در حالی است که رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق بیان کرد: نیروهای عراقی محله های السلام و الساهرون در کرانه چپ رود دجله((شرق موصل) را از لوث داعش آزاد کرده اند.

برخی منابع نیز از آزاد سازی محله السومر و اهتزاز پرچم عراق بر بالای ساختمان های آن خبر دادند.

از سوی دیگر محمود السورجی از مسئولان محلی نینوا اعلام کرد: نیروهای عراقی یک محله استراتژیک را آزاد کرده اند و به دانشگاه موصل رسیده اند.

وی افزود: نیروهای عراقی در این عملیات تلفات و خسارات سنگینی به داعش وارد کرده اند.

السورجی تاکید کرد: نیروهای عراقی محله الصدیق در بخش شمال شرقی موصل را به طور کامل از لوث داعش آزاد کرده اند و به دانشگاه موصل رسیده اند.

در همین حال صباح النعمان سخنگوی نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ما ۸۰ تا ۸۵ درصد از شرق موصل را از لوث داعش آزاد کرده ایم.

یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد: نیروهای عراقی به ۲۰۰ متری مقبره یونس پیامبر در شمال شهر موصل رسیده اند.

این منبع بیان کرد: نیروهای عراقی ضمن تسلط بر محله المالیه به دویست متری مسجد و مقبره یونس پیامبر در منطقه سوق النبی در شمال موصل رسیده اند.

منبع مذکور تاکید کرد: داعشی ها در حال فرار هستند و توان رویارویی با نیروهای عراقی را ندارند.

این درحالی است که طی ساعات قبل نیروهای عراقی چند منطقه را از لوث داعش آزاد کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22دی1395، کدخبر: 3874432: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
دست خدا با ماست. این وعده آخر الزمانی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین