پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، می گوید که وی هیچ رابطه‌ای با روسیه ندارد و افزوده است که "با روسیه هیچ معامله‌ای ندارم."
شعار سال: به گزارش بی بی سی، ترامپ در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود طی شش ماه گذشته گفت که رابطه خوب با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مهم است و افزود که البته مطمئن نیست که با پوتین بتواند تفاهم نظر داشته باشد اما امیدوار است که تفاهم نظری ایجاد شود.

او گفت در دوران زمامداریش، روسیه، چین و البته دیگر کشورهای جهان در مقایسه با دولت قبل احترام بیشتری برای آمریکا، قائل خواهند بود.

ترامپ همچنین تلویحا آژانس‌های اطلاعاتی را مسئول انتشار پرونده‌ای خوانده که حاوی ادعاهایی است مبنی بر آن که روسیه از ترامپ اطلاعاتی در دست دارد.

گزارش‌های تایید نشده‌ای که درباره این پرونده در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که از این اطلاعات می‌تواند علیه ترامپ استفاده شود.

وی گفت که اگر این نکته (دست داشتن آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا) درست باشد، نقطه سیاه بسیار بزرگی بر اعتبار آنهاست.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را در اختیار ترامپ و همچنین اوباما گذاشته‌اند که می گویند مستقلا قابل تایید نیست اما منابع آن موثق است. پیشتر ترامپ بدون اشاره مستقیم به این گزارش ها آنها را به عنوان "خبرهای جعلی" محکوم کرده بود.

دولت روسیه نیز گزارش‌ها در مورد در اختیار داشتن اطلاعاتی قابل بهره برداری علیه ترامپ را رد کرده و گفته است که هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی را تلاش برای متشنج کردن روابط بین دو کشور خوانده است.

این ادعاها در ماه های اخیر در محافل سیاسی و رسانه ایی در گردش بوده است.

بی بی سی دریافته که اینها متکی بر یاداشت هایی است که یک مامور امنیتی سابق بریتانیا که برای یک سازمان مخالف دونالد ترامپ در واشنگتن کار می کرد نوشته شده بود. هدف از تنظیم آن ادعا ضربه زدن به مبارزات دونالد ترامپ بود.

بی بی سی ابتدا در ماه اکتبر سند این ادعاها را مشاهده کرد اما قادر به تایید صحت محتویات آنها نبوده است.

در نشست مطبوعاتی امروز چهارشنبه (۱۱ ژانویه) آقای ترامپ همچنین گفت که دو پسرش شرکتهای وی را اداره خواهند کرد و در مورد معاملاتشان با وی صحبت نخواهند کرد.

او گفت که قادر است کشور و امور تجاریش را با هم اداره کند اما تاکید کرد اما "نمی‌خواهم این کار را انجام دهم."

ترامپ گفت همین اخیرا یک معامله ۲ میلیارد دلاری را در دبی رد کرده است که این نکته به گفته وی نشانگر آن است که وی در خصوص شرکتها و تجارتش، دیگر فعالیتی ندارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که روحیه مناسبی در کشور ایجاد شده است و افزود که وی "من بزرگترين كارآفرينى خواهم بود كه خدا تاكنون آفريده است."

کلپر: ادعای تازه در ارتباط با روسیه «از جامعه اطلاعاتی آمریکا درز نکرده»‎‎

جیمز کلپر، مدیر «اطلاعات ملی» آمریکا گفته در مورد درز اطلاعات محرمانه به مطبوعات، در حاشیه اطلاعات مربوط به حملات سایبری روسیه، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، گفت‌وگو کرده‌است.

بنا به گزارش رویترز، کلپر عصر ۲۲ دی ماه، در بیانیه‌ای گفته او معتقد است جامعه اطلاعاتی ایالات متحده نقشی در درز ادعای مربوطه نداشته‌است.

برخی رسانه‌ها و شبکه‌های خبری آمریکا، به‌تازگی گزارش داده‌اند که در دیدار اخیر روسای سازمان‌های امنیت‌اطلاعاتی آمریکا با دونالد ترامپ، «به رئیس‌جمهوری منتخب آن کشور گفته‌اند گزارش تائید نشده‌ای وجود دارد که روسیه اطلاعات شخصی و مالیِ قابل بهره‌برداری در مورد دونالد ترامپ در اختیار دارد».

بنا بر گزارش‌ها این ادعای تازه در حاشیه‌ مدارکی بوده که در واقع در ارتباط با «حملات سایبری روسیه» به کارزار انتخاباتی آمریکا، به‌طور مشخص به حزب دمکرات و ستاد هیلاری کلینتون، به رئیس‌جمهوری و رئیس‌جمهوری منتخب ارائه شده‌است.

انتشار این گزارش‌ها در رسانه‌های ایالات متحده، ساعاتی پیش از نخستین کنفرانس خبری ترامپ، با واکنش فوری او در توئیتر روبه‌رو شده بود که این «خبر جعلی- یک تصفیه حساب کامل سیاسی است».

سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز این ادعا که کرملین اطلاعاتی قابل بهره‌برداری از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در اختیار دارد، را رد کرده است.

ترامپ در جریان نشست خبری خود نیز گفت «تصمیم سازمان‌های اطلاعاتی در مورد مطالبی که نادرست بوده، شرم‌آور است، کاری که در دوره آلمان نازی می‌توانست انجام شود«.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کد مطلب: 302388، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
شنیدم فیلم خاک بر سری ترامپ هم دست روس ها افتاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین