پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
نشریه فوربس در گزارشی نوشت بسیاری از کشورهای عربی از "دونالد ترامپ" انتظار دارند موضعی سخت‌تر از گذشته درقبال ایران اتخاذ کند.
شعار سال: پایگاه اینترنتی نشریه فوربس در گزارشی نوشت: بسیاری از رژیم‌های عربی منطقه خلیج‌فارس، معتقدند انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، یک اتفاق مثبت است. یکی از دلایل مهم این طرز تفکر این است که دولت جدید آمریکا احتمالاً سیاست‌های سختی را در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، متحدان عرب آمریکا در خلیج‌فارس تصور می‌کنند دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آنها را به حال خود رها کرده و در مقابل به دشمنان آنها نزدیک شده است. آنها دولت اوباما را مقصر افزایش نفوذ و قدرت ایران می‌دانند.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: اعتبار، وجهه قدرت و بازدارندگی آمریکا نسبت به گذشته تضعیف شده است. این موضوع پس از آن رخ داد که آمریکا به برخی تعهدات خود پایبند نماند و واکنش ضعیفی به چالش‌های بین‌المللی نشان داد. برخی اوقات فقدان واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز و حتی تلاش‌ها برای آسیب وارد کردن به نیروهای آمریکایی نیز انتقادات را علیه دولت اوباما افزایش داد.

برخلاف "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سران کشورهای عربی خواستار لغو برجام در این مرحله نیستند. از نظر آنها لغو توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در این برهه از زمان بیش از آنکه منفعت داشته باشد، ضرر دارد.

در دو کنفرانسی که در ماه نوامبر در امارات متحده عربی و بحرین برگزار شد، سران کشورهای عربی در خصوص فعالیت‌های ایران در منطقه و در خصوص افزایش نفوذ ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان ابراز نگرانی کردند.

فوربس با اشاره به این مطلب نوشت: برخی از مقامات عربی در حال حاضر امیدوارند ترامپ تأکید کمتری بر حقوق بشر داشته باشد و آزادی عمل بیشتری برای سرکوب مخالفان داخلی به آنها بدهد. با این حال، بازسازی روابط با کشورهای عربی در حالیکه ترامپ به دنبال روابط دوستانه با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه است، تا حدودی دشوار به نظر می‌رسد. بسیاری از کشورهای عربی منطقه از برخی از اظهارنظرات ترامپ در خصوص رژیم صهیونیستی نیز ناخرسند هستند به ویژه آنکه اعلام کرده است سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی امیدوارند دولت ترامپ رویکرد سخت‌تری را در قبال ایران اتخاذ کند و به دنبال روابط نزدیک با این کشور نباشد. رژیم‌های عربی امیدوارند دونالد ترامپ با فعالیت‌های ایران در خاورمیانه مقابله کند و حتی تهدید کند که به دلیل حمایت از "بشار اسد"، رئیس‌جمهور سوریه، و حزب‌الله علیه ایران از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

فوربس در پایان نوشت: با وجود این تصورات، ترامپ احتمالاً بیش از اوباما بر موضوعات داخلی آمریکا متمرکز خواهد بود و احتمالاً ترجیح می‌دهد از مداخله شخصی در مسائل خاورمیانه فاصله بگیرد و مداخله آمریکا در منطقه را کاهش دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کد مطلب: 5934761، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس اجتماعی
United States
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
ترامپ یک تاجر صفت است و برای منافع خود و امریکا حاضر به تحویل دادن بمب اتم به ایران است. هر کسی پول بیشتری به ترامپ هدیه کند .. امتیاز بیشتر ی می گیرد..
کشور های عربی خلیج همیشه فارس از این به بعد بابت حافظت مجانی امریکا از آنها باید پول هنگفتی بپردازنند و دیگر مجانی از انها و منافع آنها حمایت نخواهد شد. وجود ایران برای گرفتن این پول های از امریکا لازم و یک ایران قوی لازمه گرفتن پول بیشتر از عرب ها است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین