پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
سردار شرفی با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا بر توجه ویژه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، گفت: بر همین اساس با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، سند تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تهیه‌شده است.

شعار سال: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در همایش فرماندهان و روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان گفت: امروز یکی از ابزارهایی که نیروی انتظامی به‌وسیله آن می‌تواند محبوب قلوب مردم شود، جلب اعتماد آن‌هاست.

سردار محمد شرفی با اشاره به مراجعه 20 میلیون نفری سالانه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، گفت: این خود نشانه اعتماد مردم به پلیس خدمتگزار است و نظرسنجی‌ها و آمارها نیز نشان می‌دهد که مردم از عملکرد نیروهای انتظامی رضایت دارند.

* ویژگی‌های بارز نیروهای انتظامی

وی دعوت به خیر، خدامحوری، دین‌محوری، حمایت از مظلوم در برابر ظالم و ولایت محوری را از ویژگی‌های بارز نیروهای انتظامی عنوان کرد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تأکید کرد: امروز به برکت ارتباط مستقیمی که نیروی انتظامی با ولایت دارد باعث شده که از همه مجادلات سیاسی و حزبی مصون نگه‌داشته شود که نمونه بارز آن نیز در فتنه سال 88 رقم خورد به‌طوری‌که حتی یک نفر از نیروی انتظامی پشت ولایت را خالی نکرده و سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده، اما هیچ اعتراضی نکردند.

این مقام انتظامی به حماسه مردم در 9 دی 88 در حفظ و حراست از حریم ولایت اشاره و اظهار کرد: ما باید قدر این مردم را بدانیم و هیچ رفتار و فعلی از ما نباید آن‌ها را برنجاند.

* پیشگیری اجتماعی و تأمین امنیت مراقبتی؛ مترقی‌ترین نوع ایجاد امنیت

سردار شرفی، پیشگیری اجتماعی و تأمین امنیت مراقبتی را مترقی‌ترین نوع ایجاد امنیت عنوان و بیان کرد: البته برقراری امنیت به میزان مشارکت مردم بستگی دارد و پلیس جامعه‌محور تنها با مشارکت آحاد مردم می‌تواند در نظم و امنیت کشور موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: باید نگرش‌ها و رویه‌ها و مدیریت‌ها در نیروی انتظامی تغییر یابد و مردم به یک عنصر اصلی در ایجاد امنیت تبدیل شوند و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از ظرفیت تمام آحاد جامعه استفاده نمایند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به تأکید فرمانده معظم کل قوا بر توجه وِیژه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در همین زمینه با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی سند تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تهیه‌شده و یکی از بندهای این سند تجهیز این یگان‌ها به فناوری روز و ارائه خدمات انتظامی به مراجعان به‌صورت الکترونیکی است که در این زمینه معاونت فناوری اطلاعات ناجا به‌صورت جهادگرانه در حال عملی کردن آن است.

سردار شرفی همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامکی به‌منظور ارسال مراحل تشکیل پرونده به شاکی و متشاکی در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این سامانه باعث عدم تجمع بی‌مورد در یگان‌های انتظامی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

* کاهش 45 درصدی پرونده‌های قضایی در کلانتری‌های اصفهان

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه با تقدیر از عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان در 9 ماهه امسال از کاهش 45 درصدی تشکیل پرونده‌های قضائی در کلانتری‌های استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از بدترین جرائم در کشور سرقت به عنف است که خوشبختانه با تلاش مأموران پلیس استان تمام سارقان به عنف در 9 ماهه امسال شناسایی و دستگیر شدند.

سردار شرفی فاصله بین وقوع تا کشف در استان اصفهان را بسیار پایین عنوان کرد و آن را نشانه خلاقیت، هوشمندی و اشرافیت خوب مأموران پلیس بر روی مجرمان دانست.

* افزایش یک هزار و 760 درصدی کشف مواد مخدر در استان اصفهان

وی کاهش 21 درصدی جرائم خشن، افزایش یک هزار و 760 درصدی کشف مواد مخدر، اجرای دو هزار و 500 طرح و افزایش ارائه خدمات قضائی را از دیگر اقدامات موفق کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان در مدت 9 ماهه امسال عنوان کرد و گفت: اجرای احکام توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان در این مدت نیز 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و این در حالی است که رقم مذکور 16 درصد از شاخص کشوری بیشتر بوده است.

سردار شرفی از رضایت 83 درصدی تماس‌گیرندگان با 110 از عملکرد کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده هزار و 503 نفر طی تماس با سامانه 197 از عملکرد کارکنان کلانتری‌های استان اصفهان تقدیر کردند.

* تقدیر از از روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های برتر استان

گفتنی است، در حاشیه این مراسم پنج نفر از روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان که در اجرای طرح مکنا و خوشایند سازی محیط کلانتری خود حائز رتبه برتر شده بودند توسط رئیس پلیس پیشگیری ناجا موردتقدیر قرار گرفتند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی صاحب نیوز، تاریخ 22 دی 95، کد مطلب: 615035: www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین