پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دیدار با استاندار یزد، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت این استان از تضمین سرمایه گذاری برای انتقال آب به یزد و تخصیص صد درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

شعار سال: در این دیدار که در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، مسائل کلان این استان با حضور محمدباقر نوبخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون رئیس جمهور در این دیدار با تجلیل از تعهد، پشتکار و بردباری مردم استان یزد درخصوص مطالبات استان دستور کتبی صادر کرد.
نوبخت در پاسخ به درخواست مسئولان استان مبنی بر اعطای تضمین های لازم به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی برای انتقال آب به استان یزد، قول مساعد داد.
وی با تاکید بر مسئله محور بودن برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در این برنامه، از بخش گردشگری به عنوان یکی از محورهای رونق اقتصادی، حمایت لازم صورت گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اظهار امیدواری نسبت به بهبود درآمدهای کشور در سالجاری، گفت : بخشی از اعتبارات عمرانی استانی تا پایان شهریورماه پرداخت می شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به گذشت چند ماه از سفر رئیس جمهور به یزد، این اطمینان خاطر را داد که تخصیص اعتبارات این سفر، صد درصد خواهد بود.

* پیگیری ویژه مصوبات جلسه در استان
استاندار یزد نیز در این دیدار با تقدیر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری مطالبات مردم استان اظهار کرد: موارد توافق شده در این جلسه، بطور ویژه در استان پیگیری خواهد شد.
سیدمحمد میرمحمدی تصریح کرد: فضای مطلوبی میان مسئولان و نمایندگان مردم در استان وجود دارد و این مهم موجب پیشبرد اهداف توسعه ای استان خواهد شد.
استاندار یزد، تامین آب را مهم ترین مسئله استان توصیف کرد و گفت: تخصیص تسهیلات 400 میلیون دلاری می تواند در این خصوص راهگشا باشد.
میرمحمدی گفت: رفع مشکلات تامین آب، عزم همه مسئولان را می طلبد و دولت برای حل این موضوع، مصمم است.
این مقام مسئول با تشریح دلایل میزان کسری بودجه دستگاه های استانی، گفت: دلایل این موضوع بطور شفاف در گزارشی ارائه شده و امید است با دستور مساعد معاون رئیس جمهور، این مشکل سامان یابد.

* لزوم رفع مشکلات واحدهای بزرگ استان/ ارائه مشوق ها برای واگذاری پروژه ها
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه صنایع بزرگ سهم قابل توجهی از اشتغال استان را دارد، رفع مشکلات مالی آنان از طریق ارائه تسهیلات مصوب در ستاد تسهیل خواستارشد.
حمیدرضا نصری زاده همچنین با بیان مشکلات واحدهای ارائه دهنده خدمات در حوزه گردشگری، بررسی مشکلات و تامین تسهیلات این واحد ها از طریق ستاد تسهیل و ثبت نام در سامانه بهین یاب را خواستارشد.
وی با اشاره به تصویب 44 طرح و پروژه در سفر رئیس دولت تدبیر و امید به استان، شتاب بخشی به ابلاغ اعتبارات سفر دولت را از سوی دکتر نوبخت خواستار شد و اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته می بایست، این طرح ها در سال های 95 و 96 اجرا و بهره برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به احصاء 209 پروژه بمنظور واگذاری به بخش غیردولتی، ارائه برخی مشوق ها در راستای سرعت گرفتن واگذاری ها را مورد تاکید قرار داد.

* لزوم تسریع در ابلاغ اعتبارات سفر رئیس جمهوری
رئیس مجمع نمایندگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهوری به یزد مورد تصویب قرار گرفته، ابلاغ سریعتر این اعتبارات را خواستارشد.
محمدرضا تابش، همچنین در خصوص ابلاغ اعتبارات خشکسالی استان نیز، مساعدت دولت در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین از کسری 500 میلیارد ریالی اعتبارات جاری استان خبرداد و گفت: با توجه به تخصیص نیافتن اعتبارات ماده 180 در سال گذشته، چاره اندیشی لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

* تاکید ویژه برای اجرای بزرگراه یزد
نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس دهم شورای اسلامی هم در این دیدار با اشاره به ضرورت همگرایی در مسئله آب، به عنوان مهم ترین مسئله استان، گفت: از این رو پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی سیاستگذاری آب مطرح شده و قرار است این شورا با حضور صاحبنظران استان تشکیل شود.
سید ابوالفضل موسوی گفت: برخی سرمایه گذاران در این رابطه اعلام آمادگی کرده اند که لازم است با همگرایی و اتفاق نظر در سطح کشور و استان در این خصوص گام برداشته شود.
وی با تشریح موقعیت جغرافیایی استان در مرکز کشور و یادآوری حجم ترانزیت استان، حمایت دولت برای اجرای بزرگراه یزد را خواستار شد.

* تاکید صباغیان بر اهتمام دولت به اتمام محور یزد – بافق
نماینده حوزه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه هم در این دیدار با اشاره به اینکه مردم 5 شهرستان استان را نمایندگی می کند، گفت: حوزه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه بزرگ ترین حوزه انتخابیه کشور است و اکثر این شهرستان ها محروم هستند.
محمدرضا صباغیان در خصوص زیان های ناشی از خشکسالی های متوالی در استان، بخشودگی جریمه و سود تسهیلات کشاورزی را خواستارشد و افزود: با توجه به تلفات انسانی محور یزد به بافق از دولت انتظار می رود برای تکمیل این محور اهتمام ویژه داشته باشد.
وی همچنین ضرورت اتخاذ تدابیری بمنظور سرمایه گذاری در جوار معادن و جلوگیری از خام فروشی را مورد تاکید قرار داد.

* بارقه های رونق در صنعت کشی سرامیک و لزوم حمایت موثر دولت از این روند
نماینده مردم تفت و میبد نیز در این دیدار با تقدیر از مدیریت و تدبیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وجود کاهش درآمدهای کشور گفت: با توجه به کمبود آب در مناطق روستایی شهرستان تفت، تمهیدات لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود .
کمال دهقانی فیروزآبادی گفت: تامین آب، مهمترین مسئله استان است و همگرایی بمنظور رسیدن به یک راه حل پایدار ضروری بنظر می رسد.
در این نشست محمد اسماعیل حسینی فشمی رئیس امور مجلس و استان ها و حمیدرضا فرزانگان رئیس گروه تلفیق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز حضور داشتند و در مورد برخی مسائل مطرح شده در جلسه، توضیحاتی ارائه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 تیر 1394، کد مطلب:82153035 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
رئیس جمهورم که دیگه دمش گرم ترکونده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین