پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
یک دانشجوی دکترای طب سنتی مبانی تغذیه دینی و رویکرد آن در اصلاح سبک زندگی را تشریح کرد.

شعار سال: مهدی زروندی درباره مبانی تغذیه دینی و رویکرد آن در اصلاح سبک زندگی, اظهار داشت: تغذیه دینی به‌مفهوم بهره‌گیری از منابع دینی (یعنی عقل و نقل) در امر تغذیه جسمانی و روحانی است؛ به‌طوری که شرایط دسترسی به حیات طیبه انسانی را فراهم یا تسهیل کند.

به‌گفته وی منشأ این اصطلاح را باید در کلام وحیانی «ولینظر الانسان علی طعامه» (پس انسان, باید به خوراک خود بنگرد)، جست‌وجو کرد.

این دانشجوی دکترای طب سنتی افزود: چرا که تأکید بر اندیشیدن، نظریه پردازی در ابعاد مختلف امر تغذیه و تأثیر کلیدی آن در سلامت جسمی و روحی پیام اصلی این آیه است, البته، تغذیه روحانی شرایط خاص خود را دارد.

زروندی عنوان کرد: از اصول و مبنا، به رویکرد تغذیه دینی در اصلاح سبک زندگی می‌توان به ضرورت تغذیه دینی و آثار آن در حیات طیبه انسانی, سبک تغذیه دینی (توجه به بهداشت مواد غذایی، کم و کیفی و آداب استفاده از مواد غذایی، فرهنگ سپاسگزاری از منعم و), الگوی کلی طبقه‌بندی مواد غذایی در تغذیه دینی (طیب و حلال در مقابل خبیث و حرام), تغذیه دینی در شرایط خاص (بارداری و شیردهی، روزه‌داری، شرایط اضطراری و بحران‌ها، بیماری‌ها و) و احکام فقهی در تغذیه دینی اشاره کرد.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد به‌کارگیری تعالیم دینی در امر تغذیه با رویکرد عقلی و نقلی و فرهنگ سازی آن به‌طرق مختلف، بتواند به‌عنوان الگویی کارآمد و مفید در اصلاح سبک زندگی در این زمینه باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع رسانه ای صدای سلامت، تاریخ 28 اردیبهشت 95، کد مطلب: 6879: www.sedayesalamat.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
واقعا اگر به تغذیه دینی توجه کافی بشه ، ما به شرایط غذا -دارو ، زیست سالم ، ..... نزدیک می شویم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
جامعه ایرانی جامعه‌ای دیندار و خدامحور است و در آن پایبندی به دین و سنت تا حدود زیادی یافت می‌شود. اما با ظهور نگرش‌ها و اندیشه‌های غربی و جلوه‌های مدرنیته چالش‌هایی بروز پیدا کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
واقعا تغذیه سالم و حلال درتمامی زندگی انسان میتواند تاثیر بگذارد وارامش بخش باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین