پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
مدیرکل مدیریت محیط زیست استان البرز از اجرای طرح سرشماری پرندگان مهاجر در این استان همزمان با سراسر جهان خبر داد.

شعارسال: حسین محمدی اظهار داشت: حفظ و حراست از گونه‌های مختلف جانوری، از جمله ضروری‌ترین طرح‌ها در حفظ محیط زیست به شمار می‌آید.

وی افزود: متأسفانه در دهه‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی و کم‌توجهی به این مهم، شاهد از بین رفتن هزاران گونه جانوری در سراسر جهان بودیم که برای محیط زیست و طبیعت آسیب جبران‌ناپذیری است.

مدیرکل مدیریت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل طرح‌هایی با هدف حفاظت از حیات وحش در جهان و از سوی سازمان‌های بین‌المللی تدوین و مصوب شده و کشورمان نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی با برخی از این سازمان‌ها در ارتباط است.

محمدی گفت: از جمله طرح‌های فوق سرشماری از پرندگان آبزی و پرندگان مهاجر در فصل سرماست که به صورت سراسری و از سوی کشورهایی که این پیمان را امضا کرده‌اند به اجرا گذاشته می‌شود.

وی بیان داشت: این طرح از ابتدای اواخر دی ماه به صورت سراسری برگزار شده و در استان البرز نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیستگاه‌های آبی موجود، اجرایی می‌شود.

مدیرکل مدیریت محیط زیست استان البرز افزود: بر اساس طرح فوق، محل تجمع پرندگان آبزی و پرندگان مهاجر که پیش از این شناسایی شده، از سوی کارشناسان و محیط‌بانان و همچنین نیروهای بومی و محلی مورد بررسی قرار گرفته و سرشماری پرندگان آبزی و مهاجر در این مناطق به اجرا گذاشته می‌شود.

محمدی گفت: مناطق هدف عبارت است از پنج آبگیر، دریاچه سد‌ها و آب‌بندهای موجود در استان البرز است که سرشماری پرندگان ‌آبزی و مهاجر از روز 25 دی ماه در این مناطق اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام سرشماری، نتایج به سازمان محیط زیست ارسال و به صورت کشوری مورد ارزیابی و استفاده قرار می‌گیرد و به طور قطع این نتایج برای شناسایی وضعیت موجود و برنامه‌ریزی بهتر برای حفظ گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

مدیرکل مدیریت محیط زیست استان البرز اظهار داشت: از سوی دیگر به دلیل شیوع بیماری فوق حاد آنفولانزای پرندگان، سرشماری امسال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و محیط‌بانان و کارشناسان ما در حین سرشماری، نظارت بیشتری نیز بر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر خواهند داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24دی1395، کدخبر: 13951024000174: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
من همیشه به آمار ارایه شده توسط این روش سرشماری شک داشته و دارم. آمار ارایه شده تقریبی هم نیست، کیلویی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین