پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفته حاضر است که در صورت آمادگی روسیه و چین با آنها همکاری کند.

شعارسال: این در حالیست که کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا خبر از آغاز تحقیقاتی داده که شامل رسیدگی به اتهام تماس های پنهانی روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ نیز می شود.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفته است که تحریم‌های اخیر دولت باراک اوباما علیه روسیه که به اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع شد، "حداقل برای یک مدتی" پابرجا باقی خواهد ماند ولی احتمال دارد که در آینده لغو شود.

او همچنین گفته است که سیاست "چین واحد" آمریکا که در چهار دهه گذشته تایوان را بخشی از قلمروی چین محسوب کرده است، قابل مذاکره است. پکن به شدت به یک چنین اظهاراتی حساس است.

دونالد ترامپ گفته است که اگر روسیه به آمریکا برای مبارزه با گروه‌های اسلامگرای افراطی و در حوزه‌های دیگر کمک کند احتمال لغو تحریم‌ها علیه مسکو وجود دارد.

او گفت: "اگر ما با هم دیگر کنار بیائیم و روسیه واقعا به ما کمک کند، چرا دیگر به تحریم نیاز باشد وقتی که طرف مقابل واقعا کارهای عالی انجام می دهد؟"

ترامپ ابراز امیدواری کرد که بین او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نشستی برگزار شود.

*تحقیقات تازه

رئیس جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا و معاون دموکراتش اعلام کرده اند که درباره اتهام ارتباطات پنهانی دونالد ترامپ و برخی دستیارانش با دولت روسیه تحقیق می کنند.

سناتور جمهوریخواه ریچارد بور که پیشتر با این کار مخالف بود جمعه (۱۳ ژانویه)‌ طی یک بیانیه رسمی با تجدید نظر در موضعش اعلام کرد که تحقیقات درباره این موضوع جنجالی آغاز می‌شود.

این خبر پس از آن اعلام شد که رسانه های آمریکا گزارش دادند در روز ۲۹ دسامبر گذشته که باراک اوباما روسیه را به اتهام حملات سایبری انتخاباتی علیه حزب دموکرات تحریم و ۳۵ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن تلفنی گفتگو کرده است.

محتوای گفتگوی دو طرف اعلام نشده است اما این کار، سوال برانگیز ارزیابی می شود و به عقیده مخالفان ترامپ، می تواند غیرقانونی باشد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا روز ششم ژانویه امسال با انتشار گزارشی اعلام کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، برای ضربه زدن به هیلاری کلینتون و کمک به پیروزی دونالد ترامپ، دستور یک عملیات چند جانبه علیه کارزار انتخاباتی ایالات متحده را صادر کرده بود.

در نسخه غیرمحرمانه گزارش این سازمان‌ها آمده است: «هدف روسیه تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک آمریکا، بدنام کردن هیلاری کلینتون و ضربه زدن به شانس برگزیده شدن و ریاست جمهوری احتمالی وی بود

دونالد ترامپ و دولت روسیه این اتهامات را قویا رد کرده اند.

*تحقیقات غیرجناحی

سناتور ریچارد بور و سناتور دموکرات مارک وارنر، معاون کمیته اطلاعاتی سنا، روز جمعه در بیانیه مشترک خود گفتند که دامنه فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه علیه آمریکا باید به طور کامل روشن شود.

کمیته آنها می تواند از نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده اسناد محرمانه درخواست کند و نیز مقامات را به عنوان شاهد احضار کند.

کمیته اطلاعاتی سنا می گوید تحقیقاتش غیر جناحی خواهد بود و فعالیت‌های روسیه و مقاصدش در قبال انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را ارزیابی خواهد کرد.

این کمیته همچنین می خواهد درباره فعالیت‌های ضد جاسوسی روسیه از جمله ارتباطات احتمالی بین روسیه و اشخاص وابسته به ستادهای انتخاباتی آمریکا تحقیق کند.

همچنین درباره فعالیت‌های سایبری روسیه و «تدابیر فعال» این کشور علیه آمریکا از جمله انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور تحقیق خواهد شد.

این کمیته قصد دارد که در صورت لزوم مقامات دولت‌های باراک اوباما و دونالد ترامپ را برای ارائه توضیحات احضار کند.

بنا بر بیانیه دو سناتور، جیمز کلپر، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا که بر کار سازمان‌های اطلاعاتی این کشور نظارت دارد به آنها گفته است که نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به طور کامل با کمیته سنا همکاری خواهند کرد.

*سند جنجالی

بنا بر گزارشی محرمانه که توسط یک مامور اطلاعاتی سابق بریتانیا تهیه شده و اطلاعات موجود در آن به طور مستقل قابل تایید نیست، دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه، ویدئوهایی از ترامپ و روسپیان و همچنین اطلاعاتی منفی درباره کسب و کارش به دست آورده‌اند که می توانند در آینده از آن برای اخاذی استفاده کنند.

بنا بر سند مذکور، در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ یک مشاور دونالد ترامپ حداقل دو بار با مقامات روس دیدار و گفتگو کرده است.

ترامپ این گزارش‌ها را قویا محکوم کرده و آن‌ها را "کاملا جعلی" خوانده است.

او همچنین به طور تلویحی نهادهای اطلاعاتی آمریکا را مسوول درز خبر دانسته و گفته است که این کار می تواند نقطه سیاه بسیار بزرگی بر اعتبار آنها باشد.

دولت روسیه گزارش ها درباره احتمال اختیار داشتن اطلاعاتی قابل بهره‌برداری علیه ترامپ، را رد کرده است.

روسیه هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی را تلاش برای متشنج کردن روابط بین دو کشور خوانده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار خبر 25 دی 1395، کدمطلب: 302579 ،www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
این بنده خدا دائم الحضوره که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین