پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
پیش از پایان دوره ریاست تامیر باردو، رئیس کنونی موساد که در ماه ژانویه 2016 به پایان می‌رسد محافل صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی منتظر معرفی گزینه‌های ریاست موساد هستند و رایزنی ها در این خصوص در دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری های فلسطینی، طی هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفتگوهایی را با سه گزینه ای که برای حضور در پست ریاست موساد در نظر گرفته، انجام داده است. با این وجود نام 5 نفر در رسانه های صهیونیستی مطرح شده است. به گفته محافل داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو ترجیح می دهد شخصی خارج از موساد را به ریاست این نهاد امنیتی انتخاب کند.

به گفته رسانه‌های صهیونیستی، مشهورترین گزینه ریاست موساد، یوسی کوهن، مشاور امور امنیت ملی نتانیاهو است. کوهن سال های زیادی در موساد کار کرده است و پس از اینکه پست معاون رئیس موساد را به دست آورد این نهاد امنیتی رژیم را ترک کرد.وی از سنین پایین به عضویت موساد در آمد و در مأموریت های سری فراوانی شرکت داشته و تا کنون هویت های مستعار بسیاری نیز داشته است. گفته می شود وی هنوز گذرنامه های متعددی دارد. وی به خاطر ظاهر مناسبی که دارد به «مانکن» مشهور است. بسیاری معتقدند وی گزینه مورد ترجیح نتانیاهو برای ریاست موساد است.

در کنار نام کوهن از امیر ایشل، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز نام برده شده است. نتانیاهو ایشل را در پست کنونی قرار داد و به عنوان شخصیت مورد وثوق نتانیاهو، سرد مزاج و دارای شجاعتی غیر عادی شناخته می شود. گفته شده نتانیاهو وی را به ریاست نیروی هوایی رژیم صهیونیستی منصوب کرد تا به نیروگاه های هسته ای ایران حمله کند اما این امر محقق نشد. اما وی در حوزه ایران یک کارشناس محسوب می شود.

گزینه دیگری که نام برده شده، یام تاف سامیا، فرمانده سابق ارتش در منطقه جنوبی سرزمین های اشغالی است. وی کارشناس خبره نوار غزه است و این منطقه را به خوبی می شناسد و یک جنگجوی عملیاتی ماهر محسوب می شود. وی در جنگ سال 1973 در صحرای سینا حضور داشته و گروهی از نیروهای پیاده را رهبری کرده است.

مشهور است که وی فرمانده ای است که بسیار به سربازانش وفادار است و در گذشته زمانی که فرمانده گردانی را در جنوب لبنان بر عهده داشته، زمانی که خواستند به وی مدالی بدهند در خواست کرده به تمام سربازانش بدهند و با مخالفت با نظرش از گرفتن مدال خودداری و از مقامش کناره گیری کرده است.

نام دیگری که اعلام شده، رام بن باراک، مدیر کل وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی است که قبلاً ریاست موساد را بر عهده داشته است.

رسانه های عبری گفته‌اند یک گزینه دیگر هم وجود دارد که نام وی فاش نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار 10 آذر 1394 ، شناسه خبر: 931735، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
موساد از عوامل ترور بسیاری از شهید های هسته ای ایران بوده است ؛ این رژیم را برای این جنایت هایش تا آخر عمر تعقیب خواهیم کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
ایران باید دستگاه های اطلاعاتی خودش رو تا خود موساد ببره ؛ امیدواریم سریع تر کلک این رژیم کنده بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین