پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
سه سال پیش با توجه به تقاضای روستاییان برای ساخت خانه در روستا،شورای روستا با نامه نگاری به بنیاد مسکن خواستار واگذاری زمین به روستاییان شد و این اداره نیز با همکاری منابع طبیعی زمین های به روستاییان واگذار کردند.

شعار سال: سه سال پیش با توجه به تقاضای روستاییان برای ساخت خانه در روستا،شورای روستا با نامه نگاری به بنیاد مسکن خواستار واگذاری زمین به روستاییان شد و این اداره نیز با همکاری منابع طبیعی زمین های به روستاییان واگذار کردند.

زمین ها در قطعه های 324 متر واگذار شد و اکثریت متقاضیان زمین نیز پول ها را به حساب بنیاد مسکن واریز کردند ولی حالا بعد از سه سال اداره بنیاد مسکن و ابفار با یکدیگر به مشکل برخوردند و این وسط مردم روستا متضرر شده اند.

اداره آب مشکل زمین ها را رعایت نکردن حریم 250 متری از شبکه آب عنوان میکند و بنیاد مسکن حرف از جابه جایی زمین میزند.

برای پیگیری این مشکل به سراغ رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی رفتیم و با وی به گفتگو نشستیم.

حیدر کاظمی پور اظهار داشت: واگذاری زمین ها از ابتدای کار غیر کارشناسی بوده است چون زمینها در محدوده شبکه آب روستا قرار دارد.

کاظمی پور گفت: از لحاظ قانونی زمین های مسکونی باید در 250 متری شبکه آب قرار داده شود که این مورد درباره زمین های واگذاری بنیاد مسکن به روستای ترکان صدق نمیکند.

وی افزود: تا زمانیکه حریم حفظ نشود مجوز آب برای این زمینها صادر نخواهد شد.

در ادامه به سراغ رئیس بنیاد مسکن شهرستان رفتیم.

محمد رضا دهقان اظهار داشت: زمین ها قبل از واگذاری به روستاییان مورد بررسی و از هر لحاظ مورد تایید کارشناسان هر دو اداره قرار گرفته شده است.

دهقان گفت: اداره آب بعد از سه سال از واگذاری زمین ها مسئله حفظ حریم آب را مطرح کرده است این در صورتی است که شهرک قبلی روستای ترکان نیز در حد و فاضل شبکه آب اشامیدنی قرار گرفته بود.

وی افزود: بنیاد مسکن قبل از واگذاری زمین ها چند جلسه با کارشناسان برگزار کرده بود و از اداره آب نیز نماینده در آن جلسه حضور داشت در هیچکدوم از جلسات بحث حریم آب مطرح نبود ولی الان این بحث را پیش کشیدند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خاطر نشان کرد: برای رفاه حال روستاییان قصد جابه جایی زمین ها را داریم ولی اگر موفق به این امر نشدیم تمام پول های زمین ها را به صاحبانشان بر میگردانیم.

در پایان با یکی از اعضای شورای روستای ترکان مصاحبه ای انجام دادیم.

سید احمد یزدانی عضو شورای روستای ترکان اظهار داشت: بنیاد مسکن سه سال است زمین ها را در اختیار روستاییان قرار داده است ولی به دلیل اختلاف نظر بین دو اداره آبفار و بنیاد مسکن هنوز هیچ ساخت و سازی انجام نشده است.

یزدانی گفت: اداره آب بعد از سه سال از واگذاری زمین ها، می گوید زمین ها در حریم چاه آب آشامیدنی قرار دارد و مجوز توسعه خط لوله را نمیدهد و این برای روستاییان سردرگمی ایجاد کرده است.

وی افزود: من کارشناس زمین و یا نقشه بردار یا مشاور طراحی شهرک نیستم ولی قانونا باید قبل از واگذاری زمین ها، کارشناسان همه جوانب را در نظر بگیرند و بعد اقدامات واگذاری را انجام دهند.

یزدانی گفت: بخشی از زمینهای واگذار شده شهرک قبلی روستا نیز درنزدیکی حریم چاه آب اشامیدنی ساخته شده است و تاکنون مشکلی برای آب روستاییان ایجاد نشده است و با راه اندازی چاه رزرو در کنار منبع آب ( چهار کیلومتری روستا ) نیز تا حدودی مشکل این قسمت نیز بر طرف خواهد شد.

عضو شورای روستای ترکان خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن حرف از جابه جایی زمین میزند ولی میتوان پرسید کجای روستا را برای واگذاری زمین در نظر گرفته اند؟ شمال روستا تقریبا مزارع و رودخانه است،غرب نیز ادامه کمربندی و پارک روستا واقع شده است و در شرق بافت قدیمی روستا قرار دارد که در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد همچنین از جنوب نیز مراکز اداری بین دو روستای ترکان و هرابرجان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: بنیاد مسکن و اداره آب به جای پاسکاری به فکر حل مشکلات روستا باشند و مردم روستا را دریابند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی طنین خاتم، تاریخ 12 دی 95، کد مطلب: 25778485: www.taninekhatam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین