پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد به مسئله آلودگی آب شهر سرخون در منطقه میان‌کوه شهرستان اردل اشاره کرد و گفت: متأسفانه آلودگی آب مردم این شهر به یک معضل تبدیل شده است
شعارسال: نماینده ولی فقیه در استان گفت: واقعا جای تعجب است که زندگی مردم این شهر تباه شده است اما مسئولان نسبت به رفع این معضل توجه جدی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با یادآوری حضور چندسال قبل جمعی از مردم سرخون در نماز جمعه شهرکرد و انتقال مشکل‌شان به اینجانب خاطرنشان کرد: آن روز بنده شخصا در منطقه حضور یافتم و از نزدیک مشکل مردم را مشاهده کردم که واقعا رسوایی بود و آب شرب و کشاورزی مردم کاملا آلوده به نفت بود که بلافاصله ستاد بحران به همین منظور در استان تشکیل شد و این مشکل به اطلاع وزیر نفت وقت رسید و مسئولان نیز قول دادند که این مشکل را برای همیشه برطرف و خسارت مردم را جبران کنند اما متأسفانه اقدامی صورت نگرفت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آلودگی مجدد این روزهای آب شرب شهر سرخون و مواجه شدن مردم با یک وضع ناگوار تصریح کرد: علی رغم این که مسئولان استان فراوان این مشکل را به مراجع بالا منتقل کردند اما مسئولان در کلان أمر کار جدی در این خصوص انجام نمی دهند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: ما از مسئولان در کلان أمر و وزیر نیرو تقاضای جدی داریم که برای این لوله‌ها مستهلک نفتی که سال ها است در زیر خاک گذاشته شده است و هر چند وقت یک بار نفت از آن‌ها نشت می‌کنند و آب این شهر را آلوده می کند و زندگی مردم را به تباهی کشانده است، یک کار جدی و اقدام اساسی صورت بگیرد که ما در آینده دیگر شاهد این مشکل در آن منطقه نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که هر چه زودتر باید به فریاد مردم این شهر رسید خاطرنشان کرد: مردم این شهر چه در مسئله پرورش ماهی و آبزیان و کشاورزی و چه در حیات و آب شربشان خسارت جدی دیدده‌اند و به شدت در معرض خطر هستند که مسئولان باید هر چه سریع تر به وضعیت آن ها رسیدگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به مسئله برجام ونقض عهد آمریکایی در مسئله مذاکرات و برجام اشاره کرد و گفت: نقض عهد آمریکایی ها در مسئله برجام برای مقام معظم رهبری که بارها نسبت به آن تذکر دادند و خیلی از دلسوزان نظام از جمله در همین جایگاه نماز جمعه که مدام تذکر می دادند که نباید به آمریکایی ها دلخوش کرد، کاملا روشن و واضح بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: اکنون دیگر این رسوایی آمریکایی ها برای همه روشن شده است و چهره خودشان را نشان دادند و همه فهمیدند که این ها عهد شکن و غیر قابل اعتماد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با انتقاد از مسئولانی که با فرافکنی گناه برجام را به گردن رهبری می اندازند تصریح کرد: متأسفانه در برجام به دلیل توجه نکردن برخی از مسئولان به تذکرهای دلسوزان نظام یک سری عوارضی را برای کشور به وجود آورده است که مسئولان به جای آن که پاسخگوی عوارض خودشان باشند با فرافکنی گناه این عوارض را به گردن مقام معظم رهبری و دیگران می اندازند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که مواضع رهبری در تمام مسائل و به طور خاص در مسئله برجام شفاف و روشن است افزود: مسئولان چطور به خودشان اجازه می دهند بگویند که ما تمام مسائل برجام را با نظرات رهبری پیش بردیم درحالی که رهبری با صراحت فرمودند من در جزئیات برجام دخالتی ندارم و فقط کلیات و خط قرمز را مشخص می کنم که متأسفانه همین کلیات و خطوط قرمز در مواردی رعایت نشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که مقام معظم رهبری با اصل مذاکره با آمریکا همیشه مخالف بوده و هستند تصریح کرد: همه بدانند که می دانند رهبری هیچ وقت با مذاکره با آمریکا موافق نبودند و با استدلال و منطق این را بیان کردند که مذاکره ما با آمریکایی ها به جایی نخواهیم رسید اما متأسفانه برخی ها در داخل در سال های گذشته اصرار بر مذاکره با آمریکا داشتند که رهبری گفتند بروید و امتحان کنید که آن مذاکره نتیجه جز پلمپ شدن تاسیسات هسته ای کشور به دنبال نداشت و آمریکا چهره خودش را آن دفعه نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خوشبختانه آن زمان فقط تاسیسات هسته ای ما پلمپ که مقام معظم رهبری فرمودند در همان دولتی که این پلمپ صورت گرفته است باید به وسیله همان دولت این پلمپ‌ها شکسته شود و کار و فعالیت هسته ای دوباره شروع شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: آن مرحله و آن سال گذشت و پلمپ‌ها شکسته شد و چهره آمریکا رو شد اما باز بعضی‌ها متاسفانه هنوز چهره خبیث آمریکا را باور نداشتند و در این مسئله هنوز آن بصیرت لازم را پیدا نکردند و سه سال گذشته باز آمدند مطرح کردند و فشار آوردند که برویم و مذاکره کنیم و بنشینیم و اگر آن زمان جواب نداده است شاید این دفعه جواب بدهد زیرا آن دفعه یک کسانی دیگر در راس حکومت آمریکا بودند و امروز کسانی دیگر هستند که شاید مثلا سرعقل آمده باشند و مقام معظم رهبری این جا نیز فرمودند بروید و یک بار دیگر امتحان کنید اما دشمن را بشناسید و مراقب باشید و امتیاز ندهید و هشدارهایی هم که در طول مذاکرات می‌دادند برای همین بود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بدون تعارف باید بگوییم که در این دفعه از مذاکرات خیلی بَد عمل شد که مسائل و حقایق آن بعدها بیشتر برای همگان روشن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: در مذاکرات دفعه قبل ما تنها تاسیسات هسته ای را پلمپ کردیم اما در این نوبت از مذاکرات بسیاری از زیرساخت های هسته ای را منهدم کردیم و ضایعات و خسارت های بسیاری بر کشور تحمیل شد و اکنون نیز با بدعهدی و نقض عهد آمریکایی ها نیز مواجه شده ایم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: حال همه مخالفان و موافقان یک‌صدا می‌گویند آمریکا بدعهد است و خلاف برجام عمل کرده است همه نگرانی مردم این است که الان درست تصمیم بگیرند انتظار مردم این است که الان دیگر برگردید به اقتصادمقاوتی، به توانمندی‌های دورن کشور اعتماد کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به کارشکنی ها و سنگ اندازی های آمریکا در سوریه برای از بین بردن تروریست ها اشاره کرد و گفت: دولت، ارتش و نیروهای مقاومت سوریه در حال پیش روی و آزاد سازی شهر حلب هستند اما آمریکایی ها به وحشت افتاده اند و در سازمان ملل درحال رایزنی برای آتش بس و مهلت گرفتن هستند که این ها همه بیان گر چهره خبیث و پلید آمریکایی ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، تاریخ انتشار: 19 آذر 1395، کدخبر: 693-950919، www.borujensalam.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین