پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
دبیر کانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه موسسه برکت رقیب تجاری بانک‌ها در امرکارآفرینی است، گفت: مطالعه راه اندازی صندوق‌های ریسک پذیر کارآفرینی انجام شد و تدوین سند توسعه کارآفرینان هم در دست اقدام است.

شعارسال :حمیدرضا بیگدلی در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان قم که شامگاه امشب در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال 88 کانون کارآفرینان استان قم تشکیل شده است، اظهار داشت: رئیس هیئت امنای کانون کارآفرینان استاندار قم است.

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه نرخ بیکاری در رده 15 تا 29 سال که جمعیت هدف کار آفرینی است 23 و 3 دهم درصد است، افزود: کارآفرینی در سن 20 تا 30 سالگی رقم می‌خورد و بحث ریسک پذیری و خلق ایده از هیچ در امر کارآفرینی الزام آور است.

وی با بیان اینکه کشور در مقوله‌های مختلفی برای رسیدن به فرهنگی کار آفرینی عقب است و نیاز به حرکت دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگی کار مفید باید در استان و کشور افزایش یابد، در حال حاضر میزان کار مفید ایران در هر دو بخش خصوصی و دولتی، دو ساعت و 46 دقیقه است اما همین آمار در کشورهای دیگر از جمله کشور‌های عربی همسایه 3 ساعت و 50 دقیقه است.

بیگدلی با بیان اینکه نسل دانشگاه‌های کارآفرین وارد عرصه شده‌اند اما در عمل نقصان داریم، تصریح کرد: باید فرهنگ کارآفرینی از سطح مدارس ایجاد شود و از سنین کودکی فرهنگ کار بهینه را به دانش آموزان آموزش دهیم.

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه میزان مطالعه مفید دانش آموزان تا دانشگاه 3 ساعت و 59 دقیقه است، عنوان کرد: میزان مطالعات ما در سن جوانی یک سوم مطالعات جهانی است و میانگین جهان 12 ساعت است که ما به 4 ساعت هم نمی‌رسیم.

وی افزود: فرهنگ کار باعث شده است که با وجود اعتبارات کلانی که بانک‌ها داده‌اند رشد در صنعت و کشاورزی و خدمات منفی بوده است از جمله در صنعت 28 هزار میلیارد تومان وام داده شده است ولی رشد صنعت منفی 2 بوده است، در بخش کشاورزی 12 هزار میلیارد اعتبار صادر شده ولی رشد منفی نیم درصدبوده و در بخش خدمات هم با 36 هزار میلیارد تسهیلات ارائه شده ولی همچنان کسری تراز صادراتی در کشور وجود دارد.

بیگدلی با بیان کار مطالعه صندوق‌های ریسک پذیر در امر کارآفرینی در دست انجام است، خاطرنشان کرد: موسسه برکت به عنوان یک رقیب تجاری برای بانک‌ها به میدان آمده است که از دل بخش خصوصی بیرون آمده است و برای کارآفرینی به کار گرفته می‌شود.

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه اصلاح آموزش ابتدایی و تاکید بر کارآفرینی در آموزش مدارس لحاظ شود، بیان کرد: سند توسعه کارآفرینان در دست انجام است و برنامه آسیب‌شناسی استان قم هم با دانشگاه‌های استان قم صورت گرفته است و عارضه یابی شده است و بر اساس برای کار آفرینی برنامه ریزی خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار سه شنبه 09 آذر 1394 ، کد مطلب : 931742 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین