پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
برندينگ شهرى به ظرفيت ها و امكانات يك شهر اشاره مى كند كه باعث تمايز آن از ساير شهرها مى گردد و شهرت و آوازه اى براى آن فراهم مى كند.

شعار سال: مجموعه اقداماتى كه انجام مى شود تا به هنگام شنيدن نام يك شهر، تصوير جذاب، خاص و برجسته آن در ذهن گردشگران و سرمايه گذاران تداعى گردد، برندينگ شهرى ناميده مى شود.

DNA
شهر، لفظى است كه به درستى به برند شهر اطلاق مى گردد و وجه تشبيه آن توالى انتقال ويژگى ها و ميراث يك شهر در تمام زمينه ها از يك نسل به نسل بعد است كه باعث تشخيص و شناسايى هويت حقيقى آن مى گردد.

در واقع برندينگ شهرى به ظرفيت ها و امكانات يك شهر اشاره مى كند كه باعث تمايز آن از ساير شهرها مى گردد و شهرت و آوازه اى براى آن فراهم مى كند.

برند ارزش شهر را نمودار مى كند و نقش فوق العاده باارزشى در تصميم گيرى و انتخاب مردم به عنوان مشتريان خدمات گردشگرى ايفا مى كند.

به بيان ديگر برند شهر به مجموعه مولفه هايى گفته مى شود كه يك فرد را متقاعد به بازديد از آن شهر مى كند.

از گفته هاى بالا مى توان اين نتيجه را بيان كرد كه توليد مفهوم برند يك فرآيند ذهنى و ميان فردى است كه به شدت بر موضوعات فرهنگى، اقتصادى اثرگذار است، بدين نحو كه به تربيت شهروندانى علاقه مند به هويت شهر منجر مى شود كه مى توانند از منافع حاصله از اين موضوع در زمينه هاى جذب سرمايه و كسب و كارهاى مرتبط به گردشگرى بهره مند گردند.

با تعاريف ارائه شده، لزوم به كارگيرى اين تكنيک جديد كه امروزه سرلوحه فعاليت هاى بخش مديريت شهرى، شهرهاى بزرگ دنيا قرار گرفته، روشن شده است.

"
شهر چلگرد" نيز به عنوان پايتخت آب، بام ايران، سرچشمه رودهاى خروشان كارون و زنده رود، داراى چشمه هاى آب با بالاترين كيفيت معدنى در دنيا، پيست هاى پربرف و جذاب براى ورزش زمستانه اسكى و وجود موزه تخصصى آب، مى تواند و بايد از موهبت الهى فرآوانى آب و بلورهاى برف به عنوان دارايى سرمايه اى خود در زمينه ساخت مفهوم برند شهرى استفاده كند و با معرفى و تبليغ آن در سراسر كشور به جذب سرمايه و گردشگر بپردازد.

البته توليد برند شهرى، نيازمند طى فرآيندهاى علمى چند مرحله اى و توجه به نكات ظريف و مهمى است كه سعى مى شود در نوشتار ديگرى به آنها پرداخته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کوهرنگ خبر، تاریخ 18 آذر 95، کد مطلب: 229764: www.kohrangkhabar.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
اولین دلیل تبدیل شدن به یک برند وجود ثبات اقتصادی و در کنار ان یکنواختی کیفیت یک محصول است مابارها دیدیم که در ابتدای یک کار یک شرکت با کیفیت مناسب محصولی را تولید میکند و پس از اقبال مردم شرکت به پایین اوردن کیفیت و افزایش سود خود دست میبرند

س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین