پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای نظارت و برخورد قاطع با متخلفان قانون پسماند، ۱۸شهردار و دهیار بدلیل دفن غیراصولی زباله به دادگاه معرفی شدند.

شعار سال: شهرام احمدی افزود : ۱۴۷ مورد اخطاریه طی سال جاری برای دهیاران و شهردارانی که در خصوص دفن اصولی در محل های دفن پسماند ضوابط را به طور کامل رعایت نمی کردند، صادر شده است.

وی از ارائه راهکار برای رفع مشکل به همراه اخطاریه برای شهرداران و دهیاران در این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸ مورد از دهیاران و شهردارانی که در مهلت قانونی اقدام به رفع مشکل ننمودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

احمدی از تشکیل ۵۷ جلسه پیگیری قضایی در خصوص جلوگیری از دفن غیر اصولی پسماند در استان خبر داد و افزود: در ۹ماه امسال ۷۳۴ مورد پایش از محل های دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان انجام شد.

به گفته وی این مکان ها به منظور شناسایی محل ها اصولی و منطبق با ضوابط بهداشتی و زیست محیطی جهت دفن اصولی پسماند خانگی انتخاب شده است.

وی از تشکیل ۷۰ جلسه کمیته مکان یابی محل دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان خبر داد. احمدی گفت: سرانه تولید زباله در استان به ازای هر فرد ۷۰۰ گرم در روز است و روزانه بیش از ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می شود که ۴۰ درصد آن زباله خشک است. به گفته وی، سوزاندن زباله در محل دفن، اجرا نشدن طرح تفکیک از مبدا در تمام شهرها و روستاهای استان و فقدان طرح جامع پسماند مهم ترین مشکل در زمینه پسماند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری از آغاز عملیات اجرایی مرکز بازیافت زباله استان در شهرکرد خبر داد و افزود: طرح تفکیک زباله در مبدا در شهرهای شهرکرد، فرخشهر، بروجن، لردگان و فارسان در حال اجراست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام، تاریخ 25 دی 95، کد مطلب: 899-951025: www.borujensalam.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین