پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
شهرستان میناب با داشت بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر معلول از هنرمند و نخبه تا قهرمان پارالمپیک در فرایند خدمات رسانی به آنها دچار کمبودهای اساسی است.

شعار سال: معلولان شهرستان میناب در طول سال‌های گذشته در پی بی‌توجهی مسئولان شهرستانی و استانی به خواسته‌های معقول و ناچیز آن‌ها دست به اعتراض زده و با تجمع در فرمانداری از مسئولان خواستند تا به آن‌ها هم که عضوی از این جامعه هستند توجه شود.

جامعه معلولان شهرستان میناب که سال‌هاست از سوی بهزیستی استان و شهرستان حمایت نمی‌شوند و با مشکلات زیادی روبرو هستند هم‌زمان با روز جهانی معلول صدای اعتراض‌آمیز خود را بلند کرده تا بتوانند با این کار به مطالبه گری خود دست یابند.

شهرستان میناب با داشتن بیش از ۷۴۰۰ نفر معلول که بیشتر آن‌ها از سطح سواد بالا و توانمندی‌های فوق‌العاده و ورزشکاران بنام بین‌المللی و کشوری هستند از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند . این در حالی است که در نبود حمایت مسئولان برای خدمات‌دهی به آن‌ها بخش کوچکی از این حمایت‌ها بر عهده خیرین شهرستان است.

انجمن نخاعی معلولین شهرستان که با حمایت‌های مالی خیرین شهرستان توانسته است به کمک معلولان شهرستان بیاید، این بار از مسئولان می‌خواهد که همانند سایر افراد جامعه از خدمات‌دهی مناسب برخوردار باشند.

علی ذاکری مسئول انجمن نخاعی شهرستان میناب بابیان اینکه بیش از ۶۲ نفر معلول ضایعه نخاعی در میناب وجود دارد که در اثر افتادن در بستر بدن آن‌ها با زخم شدن روبرو است گفت: معلولان ضایعه نخاعی شهرستان میناب از هیچ ارگان و نهادی حمایت نمی‌شوند و جسم ناقص آن‌ها در صورت زخم شدن با تهدید بزرگی روبرو می شود.

وی گفت: در صورت نبود وسایل بهداشتی و دریغ شدن حمایت بهزیستی از آن‌ها معلولان در حال از دست دادن اعضای بدن خود هستند .گوبا مسئولان در خواب به سر می‌برند و معلولان را نمی‌بینند.

مسکن، درمان و شغل بزرگ‌ترین مشکل معلولان

ذاکری بابیان اینکه در بین این معلولان افراد تحصیل‌کرده زیادی وجود دارد که نیاز به شغل دارند اظهار داشت: در قوانین استخدامی کشور معین‌شده که ۳ درصد از استخدامی‌های کشور باید به جامعه معلولان اختصاص داده شود درصورتی‌که این قانون به فراموشی سپرده ‌شده است.

وی گفت : توان کاری بیشتر معلولان تحصیل‌کرده در میناب حتی از مدیران فعلی شهرستان بالاتر است و می‌توانند خدمتی خالصانه به مردم ارائه دهند.

ذاکری گفت: بهزیستی شهرستان میناب تاکنون هیچ اقدامی برای اشتغال معلولان انجام نداده که این عامل سبب نارضایتی آن‌ها از مدیرکل بهزیستی در استان و سرپرست بهزیستی در میناب شده است.

وی بابیان اینکه برای معلولان در این شهرستان هیچ زمین و یا مسکن مناسبی در نظر گرفته نشده است تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که جامعه معلولان در میناب که با آن مواجه هستند در نظر گرفته نشدن زمین و یا مسکن برای آن‌ها است که مسئولان برای حل آن اقدام کنند.

استفاده از مدیران بازنشسته در محل خدمت خود موردتوجه قرار گیرد

مسئول انجمن نخاعی شهرستان میناب گفت: مدیر فعلی اداره بهزیستی میناب که بیش از ۷ماه از مدت بازنشستگی آن می‌گذرد همچنان با لابی‌گری خود و مدیران در این سمت مشغول است.

وی ماندن این مدیر در این اداره را مانع پیشرفت و توجه به معلولان دانست و افزود: در سیستم اداری کشور لزوم بهره‌گیری از یک مدیر که خدمت کاری آن تمام‌شده چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

ذاکری گفت: جای تأسف دارد که مدیرکلی در استان مجموعه خود را در شهرستانی به مدت‌زمان بیش از شش سال خالی از مدیریت نگه دارد و تنها با یک سرپرست آنجا اداره شود.در حالی که در بین جامعه معلولین افراد توانمند و باسوادی هستندکه قدرت مدیریت کردن این اداره را دارند .

زیرساخت‌های شهری مناسب معلولان نیست

ذاکری بابیان اینکه زیرساخت‌های شهری میناب مناسب معلولین نیست و در شهرمیناب جایگاه مناسبی برای معلولان در نظر گرفته نشده است گفت: معلولان برای تردد در شهر با مشکل مواجه هستند و هیچ زیرساختی برای خدمات‌دهی به معلولان در شهر دیده نمی‌شود.

وی لزوم توجه مسئولان برای بازنگری در خیابان‌های شهر و معابر را مهم دانست و افزود: حقوق شهروندی در شهر برای همه مردم اعم از سالم و ناسالم باید در نظر گرفته شود.

ذاکری خیابان‌ها و معابر تنگ و شلوغ شهر میناب را برای تردد معلولان مشکل‌ساز دانست و گفت: با نادیده گرفتن حقوق شهروندی در شهر میناب و عدم اهمیت به این قشر جایگاه این افراد را بی‌اهمیت کرده است.

اضافه شدن یک نماینده از جامعه معلولان در جمع مشاوران فرمانداری ویژه میناب

محمد ریاضی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان میناب حضور یک نماینده از جامعه معلولین را در جمع مشاورین فرمانداری به مناسبت ۱۲ آذر که روز جهانی معلول است را هدیه‌ای به معلولان این شهرستان دانست و گفت: وجود این عضو در جمع مشاوران، برای برنامه‌ریزی و پیگیری مشکلات معلولان است.

ریاضی گفت: با این کار همه مشکلات جامعه معلولین از نزدیک در فرمانداری رصد می‌شود و از طریق این دستگاه برای حل آن‌ها اقدام می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری میناب خطاب به معلولین گفت: خواسته‌های شما معلولین معقولانه و بجا محسوب می‌شود اما در هنگام کاستی‌ها کاری از دست هیچ مسئولی بر نخواهد آمد.

وی جامعه معلولان را داری صبر و تحمل نسبت به سایر اقشار در جامعه دانست و افزود :مطالبات و خواسته خای تک‌تک معلولان پیگیری و برای حل آن‌ها با برنامه‌ریزی مناسب جلو خواهیم رفت.

ریاضی معلولان جویای کار را به مشارکت در طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی دعوت کرد و گفت: با مراجعه به بهزیستی و در اختیار داشتن مدارک لازم برای ایجاد طرح خوداشتغالی اقدام کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 2 دی 95، کد مطلب: 3006827: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین